Een nieuwe aanwinst in onze roedel van diertjes ... Quinn

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Een nieuwe aanwinst in onze roedel van diertjes ... Quinn

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Wat lief dat je Pucks behoefte aan een nieuw vriendje boven je verdriet om Willem hebt geplaatst... :-* Quinn is een mooitje, wat een heerlijk snuitje! Veel plezier en geluk met elkaar!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Wat een lekker ding! Fijn dat Quinn een warm plekje bij jullie heeft gekregen en Puck niet meer alleen is! Willem zit en blijft in jouw hart! :bigarmhug:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hope schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me af of dit een virus is geweest. Een vriendin van mij heeft het nieuwe virus gehad en al haar 12 konijnen waren binnen 2 dagen dood. Er was er geen één die niet ziek is geworden.
Aangezien Puck ook niet is ingeënt zou het wel bijzonder zijn dat ze niets heeft. Ook in wilde populaties gaat zo ongeveer elk konijn dood.

Het verhaal van Willem doet mij eerder denken aan een ernstige vorm van E.C, of een hersenvlies- of oorontsteking. Daar krijg je Willem niet mee terug en je had ook niets anders kunnen doen dan je hebt gedaan maar ik denk persoonlijk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor Puch en Quinn.

De nieuwe enting is ook hier nog niet verkrijgbaar.
Dat dacht ik ook al.
Ik vind Quinn wel geweldig.
Heel mooie naam ook trouwens.

Het valt me nu dan op wat voor een groot konijn Puck wel is. Of is Quinn echt maar een dwerg?
Komen ze nog steeds helemaal goed overeen? Puck accepteert hem in haar eigen hok?
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Hope schreef:Heel eerlijk gezegd vraag ik me af of dit een virus is geweest. Een vriendin van mij heeft het nieuwe virus gehad en al haar 12 konijnen waren binnen 2 dagen dood. Er was er geen één die niet ziek is geworden.
Aangezien Puck ook niet is ingeënt zou het wel bijzonder zijn dat ze niets heeft. Ook in wilde populaties gaat zo ongeveer elk konijn dood.

Het verhaal van Willem doet mij eerder denken aan een ernstige vorm van E.C, of een hersenvlies- of oorontsteking. Daar krijg je Willem niet mee terug en je had ook niets anders kunnen doen dan je hebt gedaan maar ik denk persoonlijk niet dat je heel bang hoeft te zijn voor Puch en Quinn.

De nieuwe enting is ook hier nog niet verkrijgbaar.

Dat zou ook kunnen hoor ....
Het is ieder geval iets neurologisch geweest, en gezien de snelheid van de achteruitgang dacht de dierenarts aan RHD2
We hadden autopsie kunnen laten doen om te zien wat de oorzaak was, maar gezien ik Willem er niet mee terug kreeg heb ik dat niet laten doen

pearlsofpassion schreef:Dat dacht ik ook al.
Ik vind Quinn wel geweldig.
Heel mooie naam ook trouwens.

Het valt me nu dan op wat voor een groot konijn Puck wel is. Of is Quinn echt maar een dwerg?
Komen ze nog steeds helemaal goed overeen? Puck accepteert hem in haar eigen hok?
Uhmmm Puck is vrij groot voor een Frans Hangoor, en Quinn is een middelmaat (dus geen dwerg haha)

Het gaat nog steeds super, alleen zag ik vanmorgen dat Quinn nog niet helemaal zindelijk is want die legt overal zijn dropjes neer ::)
Ach, houdt mij lekker bezig met schoonmaken elke dag ;)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik dacht dat hij middenmaat was hoor, maar misschien vergiste ik mij. :biggrin2: Puck is inderdaad erg groot. Serieuze dame. :-*

Dat hij nog even zijn geur in het rond strooit is normaal he. Hij kan zelfs lopen sproeien.
Dat komt vast wel, dat hij mooi op het juiste plekje gaat.
Al is er bij mij ook altijd wel eentje die af en toe in het hok blijft plassen. Ik probeer ze natuurlijk net af te leren in het hok te gaan. Gezien de grootte van de ren heb ik het liefst dat ze het daar ergens doen. Is wel gemakkelijk voor mij en aangenaam voor hen dat het hok schoon blijft.
Jij hebt waarschijnlijk een toilet staan?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Nee, sectie zou ik ook niet gedaan hebben.

Dat overal keutelen zal nog wel even blijven. Ik ben altijd al heel blij als ze netjes in de toiletjes plassen. In het hok plassen doen ze hier nooit, maar ze zitten dan ook zonder bodembedekking. Tot het gaat vriezen, dan krijgen ze elke dag vers stro. Maar tot die tijd krijgen ze niks. Alleen in de toiletten.
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Hier leven de nijnen in een grote ren waarin 2 hokken staan met toilet
Ook in de binnenruimte (doorgang naar een binnenhok in de berging middels een gat in de muur) staat een toilett

De ren en de hokken hebben verder geen bedekking op de bodem, in de toiletten ligt houtvezel, hooi in het hoekje en in de wintermaanden stro in het toilet erbij

Plassen doen ze keurig op de bak (beide) maar keutels laat meneer overal gaan
Ach, zolang het keutels zijn heb ik er weinig moeite mee, maar het zou zo leuk zijn als ze alleen keutelen op de bak he ;D
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Mijn dames waren altijd keurig netjes. Het waren altijd de mannen die rotzooi maakten.

Hier ook krullen in de toiletten. Die staan met bakstenen vastgeklemd en verzwaard onder de hooiruif. Iets met mannen die graag rotzooi maken ;D ;D ;D
sella

Bericht door sella »

Wat een schattig ventje. Je verdriet wordt er niet minder van, en je kan genieten dat het konijnenmeisje niet meer eenzaam is.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Ach wat een schattig ventje. Veel plezier met hem.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Veel plezier samen! :-*
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Veel plezier met de nieuwe roedelgenoot. Quin zal Willem niet vervangen, maar kan wel afleiding geven. Vooral als het zo goed met Puck gaat.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Wat is ie leuk! Fijn dat ze het al zo goed met elkaar kunnen vinden!

Plaats reactie