Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Wereldgerecht roti
wel met minder aardappels en meer boontjes. 200 gram boontjes voor een recept voor 3 personen, tsss.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Vanmiddag lunch bij de bekende Zweedse winkel. Heb de vegetarische balletjes met couscous gekozen, die zijn best te knagen.
Nu nog niet zoveel trek. Ga straks een restje kool met tomaatjes roerbakken. Evt. rijst en een ei bij.
Nu nog niet zoveel trek. Ga straks een restje kool met tomaatjes roerbakken. Evt. rijst en een ei bij.
Welke zou dat nou toch geweest zijn....?-Annemarie- schreef:Vanmiddag lunch bij de bekende Zweedse winkel. Heb de vegetarische balletjes met couscous gekozen, die zijn best te knagen.
Hier pasta. Met een tomaten/groentensaus. Saus is wel aardig geworden. Ben een beetje inspiratieloos momenteel....
Gister friet met accessoires. Normaal eten we dat als bonuszoon komt, maar bonuszoon komt dit weekend niet omdat hij Joep vervelend vindt (die heeft een probleem met hem en blaft al zodra hij naar beneden komt
en de deur in komt en dan worden er snoepjes gestrooid). Jammer. Hij is nu 15 en zal steeds minder vaak komen misschien als hij nog ouder wordt?
Vanavond filodeegtaart met kastanjechampignons.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ik vind hutspot ook vies, nu had ik vorig winter een recept bij hello Fresh met wat bataat erdoor geloof ik, die vond ik wel lekker!Lizzy schreef:De peen en uien wokken in plaats van koken vind ik een aanrader (sambal manis + ketjap er doorheen ook).
Stoofpeertjes. 
- Spikkelneus
- 5-sterren

oh, lekker, wij eten ze morgen (aanbieding bij de appie.....)Ligaa schreef:Stoofpeertjes.
De hartige taart is een voorgerechtje...ik had niet goed gelezen- pien - schreef:Gister friet met accessoires. Normaal eten we dat als bonuszoon komt, maar bonuszoon komt dit weekend niet omdat hij Joep vervelend vindt (die heeft een probleem met hem en blaft al zodra hij naar beneden komten de deur in komt en dan worden er snoepjes gestrooid). Jammer. Hij is nu 15 en zal steeds minder vaak komen misschien als hij nog ouder wordt?
Gister wat aardappeltjes die over waren opgebakken in ganzevet, met een biologisch worstje en veeeel spruiten.
Vanavond pompoen-zoeteaardappelsoep waar ik nog wat pimentón en gebakken uien en natuurlijk knoflook doorheen mik. En misschien een plupje crème fraîche.
Met brood.
Vanavond pompoen-zoeteaardappelsoep waar ik nog wat pimentón en gebakken uien en natuurlijk knoflook doorheen mik. En misschien een plupje crème fraîche.
Met brood.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
- pien - schreef:Gister wat aardappeltjes die over waren opgebakken in ganzevet, met een biologisch worstje en veeeel spruiten.
Met brood.
Heb je daar een recept van, van die soep? Klinkt goed!
Gisteren rode kool, aardappelpuree en hertengoulash die totaal niet 'wild' smaakte en veel te zout was. Ga zelf wel weer 'Daube' maken van goed rundvlees....
Vandaag weet ik het nog niet, maar heb dus pompoen en zoete aardappel liggen
Macaroni van gisteren.
Ik had gisteren Chinese tomatensoep zelf gemaakt met daarbij noodles en zoete broccoli. Van 24kitchen. Was lekker zeg! (alleen de soep natuurlijk aangepast en er iets vega's van gemaakt).
Vandaag weer Chinese groenten (bonus
) maar dan met rijst en vega dingetjes met een woksausje.
Vandaag weer Chinese groenten (bonus
Ik ga uit van 1 pompoen (zo'n oranje die in deze tijd bij elke supermarkt ligt, biologisch) en zoete aardappel (ik had er 1 bij gedaan).Siberienne schreef:Heb je daar een recept van, van die soep? Klinkt goed!
Gisteren rode kool, aardappelpuree en hertengoulash die totaal niet 'wild' smaakte en veel te zout was. Ga zelf wel weer 'Daube' maken van goed rundvlees....
Vandaag weet ik het nog niet, maar heb dus pompoen en zoete aardappel liggen![]()
Pompoen wassen, in stukken snijden, zaden eruit (die kun je nog schoonmaken en roosteren), in ovenschaal schikken.
Zoete aardappel schillen en ook in stukken erbij leggen. Evt. 2 uien in parten ertussen schikken. Knoflooktenen in het velletje eroverheen strooien. Zout en peper erop en drizzelen met olie. Goed bedekken met een vel bakpapier en plm. 1 á 1 1/2 u in de oven op 160C. Het bakpapier moet ingestopt zijn zodat het ahw stoomt in de ovenschaal. Na 45 min/1 uur kun je evt. het bakpapier eraf halen en de groenten laten roosteren.
Bekertje water verwarmen in een pan en gare stukken pompoen, aardappel en ui erin mikken, knoflooktenen uit hun velletje knijpen, liter heet water erbij gieten, versgemalen peper, 2 bouillonblokjes (of naar smaak) en prakken of de staafmixer erdoorheen halen.
Je kunt de soep zó eten of verder op smaak maken met pimentón of masala.
Ik heb nog een bosje bieslook en peterselie uit de tuin fijngehakt en er een klodder Turkse joghurt doorheen gedaan.
-
judith1967
- 5-sterren

Aard. uit de oven,groentenmix met een rundersaucijsje.
De aard. heb ik bij de L*dl gekocht.Hasselback potatoes,erg lekker!!
Hele aard. in de schil in plakjes gesneden,kon zo de oven in,lekker makkelijk
De aard. heb ik bij de L*dl gekocht.Hasselback potatoes,erg lekker!!
Hele aard. in de schil in plakjes gesneden,kon zo de oven in,lekker makkelijk
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Uiteindelijk ivm 'off day' restjes opgemaakt maar deze ga ik komend weekend proberen! Klinkt goed- pien - schreef:Ik ga uit van 1 pompoen (zo'n oranje die in deze tijd bij elke supermarkt ligt, biologisch) en zoete aardappel (ik had er 1 bij gedaan).
Pompoen wassen, in stukken snijden, zaden eruit (die kun je nog schoonmaken en roosteren), in ovenschaal schikken.
Zoete aardappel schillen en ook in stukken erbij leggen. Evt. 2 uien in parten ertussen schikken. Knoflooktenen in het velletje eroverheen strooien. Zout en peper erop en drizzelen met olie. Goed bedekken met een vel bakpapier en plm. 1 á 1 1/2 u in de oven op 160C. Het bakpapier moet ingestopt zijn zodat het ahw stoomt in de ovenschaal. Na 45 min/1 uur kun je evt. het bakpapier eraf halen en de groenten laten roosteren.
Bekertje water verwarmen in een pan en gare stukken pompoen, aardappel en ui erin mikken, knoflooktenen uit hun velletje knijpen, liter heet water erbij gieten, versgemalen peper, 2 bouillonblokjes (of naar smaak) en prakken of de staafmixer erdoorheen halen.
Je kunt de soep zó eten of verder op smaak maken met pimentón of masala.
Ik heb nog een bosje bieslook en peterselie uit de tuin fijngehakt en er een klodder Turkse joghurt doorheen gedaan.