Prostaat was:maagklachten, welke opties hebben we nog?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Prostaat was:maagklachten, welke opties hebben we nog?

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hoe lang werken die pillen nog door na de 7e dan? (dus ook hoelang zou ie dan dus weer "slecht gedrag" uitoefenen door gebrek aan testosteron? )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Pffff lastig he, steeds weer afwegen...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Kaio schreef:Hoe lang werken die pillen nog door na de 7e dan? (dus ook hoelang zou ie dan dus weer "slecht gedrag" uitoefenen door gebrek aan testosteron? )
Dat is niet goed te zeggen.Als het goed is niet vreselijk lang, maar het kan wel een aantal weken aanhouden.

Vandaag lijkt het wat hetzelfde gebleven te zijn. Dan ben ik allang blij. Jammer genoeg hoorde ik net een paar flinke knallen. Zou wel fijn zijn als we zo vuurwerkvrij kunnen lopen, want dat is nooit een succes.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Geen knallen, joepie! Dan gaan we lekker rustig de nacht in en met een beetje mazzel is dit het!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Vandaag is ie weer iets meer stabiel. Dus we zijn heel blij.

Ik denk dat ie vooral reageert op het feit dat zijn lijf veranderd. Ik kan me zo indenken dat het dalen van het testosteron niveau wel voelbaar is voor hem (ik kan het persoonlijk redelijk goed inschatten als de vrouwelijke hormonen feest vieren, dus hij zal er vast iets van voelen) en alles wat veranderd reageert hij op. En dat gaat in de regel ook wel vrij vlot weer over, als ie er aan went en merkt dat er eigenlijk niets gebeurd.

Vanmiddag hadden we twee drukke kinderen over de vloer en net met wandelen vloog een chesapeak bay retriever het huis uit om op 2 meter afstand aan het einde van zijn flexlijn volledig uit zijn stekker te gaan en hij deed het fantastisch. Af en toe reageren als de kids heel druk werden, maar niets geks. En tegen die uitvallende hond geen reactie. Hij vond het duidelijk wel heel eng, stond thuis in de gang te trillen. Maar hij vertrouwde net als anders op ons en op het feit dat die hond altijd aangelijnd is en dus niet echt bij hem kan komen. Dus ik ben weer trots op ons mannetje en dit sterkt me ook dat het verlagen van het testosteron niet echt iets met zijn gedrag doet.
sella

Bericht door sella »

Heel fijn.
Ik merk dat ook bij Shay dat hij heel veel dingen veel behapbaarder is gaan vinden nu het testosteron niet meer kan pieken.
Hij kan idd nu ook beter vatten dat een hond aan de einde van de lijn niet verder kan komen dan daar. Ook al loopt hij te trillen daarna, hij herstelt veel sneller.
Kan meer dingen negeren of alleen even een grote bek op zetten, waar hij eerst dacht de aanval is de beste verdediging.

Ik duim dat hij hier zo van opknapt dat de prostaat zich rustig blijft houden.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

sella schreef:Heel fijn.
Ik merk dat ook bij Shay dat hij heel veel dingen veel behapbaarder is gaan vinden nu het testosteron niet meer kan pieken.
Hij kan idd nu ook beter vatten dat een hond aan de einde van de lijn niet verder kan komen dan daar. Ook al loopt hij te trillen daarna, hij herstelt veel sneller.
Kan meer dingen negeren of alleen even een grote bek op zetten, waar hij eerst dacht de aanval is de beste verdediging.

Ik duim dat hij hier zo van opknapt dat de prostaat zich rustig blijft houden.
Hij kon dat al prima hoor, dat was de kern van mijn verhaal. Ik was juist bang dat dat minder zou worden of dat schrikken sneller in angstagressie zou resulteren.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Klinkt heel goed zeg!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Klinkt heel goed zeg!
Ja zijn we super blij mee! Het "mijn lijf veranderd en dus word ik onzeker" gedrag neemt ook al duidelijk weer af. Echt heel fijn dat het zo is gegaan.

Nu afwachten hoe lang de klachten weg blijven, want ik focus me enorm op gedrag, maar hij krijgt het spul natuurlijk omdat ie last had. We zien dat ie weer normaal plast. Geen getwijfel meer, geen poot omhoog en toch niet plassen, niet meer wachten tot de plas komt na het optillen van de poot. Allemaal dingen die niet zo snel opvallen, maar toch echt wel duidelijk aanwezig waren. Het druppelen in huis is moeilijk in te schatten door de vloerbedekking, maar we hebben het allebei niet meer gezien. Dus het fysieke resultaat is helemaal goed!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Vanmorgen met Otje naar de dierenarts en dan bespreken we Oscar ook altijd even. We zijn erg blij met de resultaten van de prostaat medicijnen, nu is het aankijken hoe lang het goed blijft gaan.

Qua eten ook weer een stapje gemaakt. De brok die hij nu krijgt is bedoeld voor als er herstel nodig is en daarom zitten er veel calorien in. Nu blijkt dat er tegenwoordig combibrokken zijn, dus dan kan er van deze brok een variant met veel minder calorien gemaakt worden. Zodat we hem meer kunnen geven en hij zich hopelijk wat meer verzadigd voelt. Het moet wel besteld worden, maar als het goed is kan ik het dan volgende week ophalen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Vanmorgen met Otje naar de dierenarts en dan bespreken we Oscar ook altijd even. We zijn erg blij met de resultaten van de prostaat medicijnen, nu is het aankijken hoe lang het goed blijft gaan.

Qua eten ook weer een stapje gemaakt. De brok die hij nu krijgt is bedoeld voor als er herstel nodig is en daarom zitten er veel calorien in. Nu blijkt dat er tegenwoordig combibrokken zijn, dus dan kan er van deze brok een variant met veel minder calorien gemaakt worden. Zodat we hem meer kunnen geven en hij zich hopelijk wat meer verzadigd voelt. Het moet wel besteld worden, maar als het goed is kan ik het dan volgende week ophalen.
Fijn!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Fijn!
Nou, we hebben er dus geen zak aan, want ze middelen de waardes zo uit, dat je altijd ongeveer hetzelfde voert in hoeveelheid >:( . Nou staat er een nieuwe zak en daar mag ie volgens de verpakking zelfs nog 19 gram per dag minder van. Stomme rotbrokken.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Nou, we hebben er dus geen zak aan, want ze middelen de waardes zo uit, dat je altijd ongeveer hetzelfde voert in hoeveelheid >:( . Nou staat er een nieuwe zak en daar mag ie volgens de verpakking zelfs nog 19 gram per dag minder van. Stomme rotbrokken.
Niet fijn! >:(

Mag hij niets vullends erbij? Ik noem maar wat, rijst? Groenten?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Niet fijn! >:(

Mag hij niets vullends erbij? Ik noem maar wat, rijst? Groenten?
Ik heb zitten denken aan pompoen, wegens veel vezels, kalmeren voor de maag en weinig calorien. Ik zag dat laatst op de site van de groene os geloof ik en het klonk wel passend voor Oscar. Maar ik durf niet goed omdat we juist gestopt waren met groentes omdat die niet heel fijn vielen. Ga nu wel deze brok proberen (het zou door de vezels een voller gevoel geven) en werkt dat niet ga ik kijken of ik het met iets als pompoen aan kan gaan vullen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hoe gaat het nu met de grote Oscar?

Plaats reactie