vergrote lever met massa's dieet
Moderator: Lizzy
vergrote lever met massa's dieet
Mijn Angie kreeg deze week een echo van haar buik, nadat ze 'smorgens water had gedronken en weer overgegeven, waarbij ze een vergrote lever constateerden en er waren 2 donkere vlekken te zien, vermoedelijk tumoren. De da wou geen biopsie doen door gevaar voor bloeding. Haar bloedonderzoek toonde ook heel hoge leverwaarden.
got (ast) 188 u/l normaal 15-30
gpt (alt) 610 u/l normaal 25-55
alk. fosf. 1029 normaal 10-50
galzuren 63 normaal <20
ik gaf haar al geria en rehmannia
ze krijgt vetmedin en furosemide voor haar hart 2 x 1/2 en 1
en nu kreeg ze antibiotica Flagyl (metronidazol)en uroschol 2x 1/2
en ze moet een vetvrij dieet volgen maar dit wil ze niet eten. Heeft iemand wat recepten die lekker zijn.
Wat ik tot nu toe gemaakt heb: boerenkool met bataat(gekookt)
en gekookte kip. Normaal eet ze heel graag bataat, maar nu vist ze de kip eruit en laat de rest staan.
Vandaag basmatirijst met linzen overgoten met mager kippenbouillon en beetje gekookt eend. de linzen en rijst at ze deze morgen maar vnvnd wil ze het al niet meer. Kwark eet ze enkel van mijn vingers...'s morgens eet ze soms havermout met koko (melk), soms niet. Misschien omdat ze dan misselijk is. Vroeger at ze alles, nu haar papa weg is, is ze heel kieskeurig geworden.
En ze staat voortdurend te lonken naar de kat haar voederbakje. of komt naar mij blaffen dat ze honger heeft.
Bestaat er kvv in leverdieet, andere recepten. tips ivm natuurlijke medicatie...
Ik las dat acupunctuur goed is maar in Belgie moeilijk te vinden voor dieren.
Ik had een paar weken een opvanghondje en toen at ze beter, ik denk er over het diertje terug te halen maar hij jaagt mijn katten achterna als ze rondlopen, dus nog es extra stress in huis, dus vraag ik me af of dit wel goed voor haar is, ze heeft veel rust nodig..Het opvangertje in kwestie heeft ook al een serieus verleden en is al maar liefst 14 keer herplaatst, en ik vind hem superschattig.
Een heleboel vragen sorry..
galzuren 63 normaal <20
en ze moet een vetvrij dieet volgen maar dit wil ze niet eten. Heeft iemand wat recepten die lekker zijn.
en gekookte kip. Normaal eet ze heel graag bataat, maar nu vist ze de kip eruit en laat de rest staan.
Vandaag basmatirijst met linzen overgoten met mager kippenbouillon en beetje gekookt eend. de linzen en rijst at ze deze morgen maar vnvnd wil ze het al niet meer. Kwark eet ze enkel van mijn vingers...'s morgens eet ze soms havermout met koko (melk), soms niet. Misschien omdat ze dan misselijk is. Vroeger at ze alles, nu haar papa weg is, is ze heel kieskeurig geworden.
En ze staat voortdurend te lonken naar de kat haar voederbakje. of komt naar mij blaffen dat ze honger heeft.
Bestaat er kvv in leverdieet, andere recepten. tips ivm natuurlijke medicatie...
Ik had een paar weken een opvanghondje en toen at ze beter, ik denk er over het diertje terug te halen maar hij jaagt mijn katten achterna als ze rondlopen, dus nog es extra stress in huis, dus vraag ik me af of dit wel goed voor haar is, ze heeft veel rust nodig..Het opvangertje in kwestie heeft ook al een serieus verleden en is al maar liefst 14 keer herplaatst, en ik vind hem superschattig.
Re: vergrote lever met massa's dieet
Bij mijn weten is er geen KVV leverdieet. Maar we hebben wel een barf leverdieet uitgedokterd: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 3&t=133002.chandho schreef:Mijn Angie kreeg deze week een echo van haar buik, nadat ze 'smorgens water had gedronken en weer overgegeven, waarbij ze een vergrote lever constateerden en er waren 2 donkere vlekken te zien, vermoedelijk tumoren. De da wou geen biopsie doen door gevaar voor bloeding. Haar bloedonderzoek toonde ook heel hoge leverwaarden.
galzuren 63 normaal <20
Ik denk dat ze hetgeen je haar nu geeft niet te eten vindt. Misschien moet je toch eerst even het leverdieet proberen voordat je nu ook een andere hond erbij haalt om haar weer aan het eten te krijgen?
Sterkte. Dit klinkt behoorlijk serieus.....
Ik heb altijd een leverbesparend dieet, gekookt, gekookte witvlees en witvis 50% (eiwit of hutenkase) (zonder vet) daarbij groenten 25% en sweet patato/havermout/macaroni (25%) maar kan ook 50% witvlees/witvis en 50% groente
Als er problemen zijn met de lever moet je zo min mogelijk de lever belasten. We hebben vele malen met dit dieet, de lever weer op orde gekregen en mijn Prudence had veel hogere waarden dan jou hond. Bij Prudence was 1x zover gevorderd dat ze al helemaal geel was, en van de lever was bijna niets meer over. Er was dus heel veel schade
Als er problemen zijn met de lever moet je zo min mogelijk de lever belasten. We hebben vele malen met dit dieet, de lever weer op orde gekregen en mijn Prudence had veel hogere waarden dan jou hond. Bij Prudence was 1x zover gevorderd dat ze al helemaal geel was, en van de lever was bijna niets meer over. Er was dus heel veel schade
Bedankt, die groente wil ze dus niet.
Meng je alles dan onder elkaar of maak je alles apart klaar en meng je dat dan onder elkaar? Of geef je alles apart? bvb ik heb nu tuinbonen en appel gepureerd (billings) met wat gekookte eend en rijst. Ze haalt er weer haar neus voor op.
Met recept bedoel ik iets meer praktisch: bvb 100 gr kippewit koken
200gr tuinbonen rauw pureren met 1 appel
100 gr rijst toegevoegd.
Of kan iemand een goed boek aanraden. Zolang eze het niet wil eten kan ik zo verder ploeteren en verder alles in de vuilnisbak kieperen.
En welke groenten, vroeger at ze heel graag komkommer, nu wil ze dat niet meer, ook groene boontjes en erwten wil ze ook niet meer, wortelen waarschijnlijk niet aangeraden vanwege vit A...
Kwark en yoghurt moet ze ook niet, enkel havermout 'smorgens met koko melk en kurkuma en wat kaneel. maar daar kan ze niet blijven op teren..
Meng je alles dan onder elkaar of maak je alles apart klaar en meng je dat dan onder elkaar? Of geef je alles apart? bvb ik heb nu tuinbonen en appel gepureerd (billings) met wat gekookte eend en rijst. Ze haalt er weer haar neus voor op.
100 gr rijst toegevoegd.
Of kan iemand een goed boek aanraden. Zolang eze het niet wil eten kan ik zo verder ploeteren en verder alles in de vuilnisbak kieperen.
En welke groenten, vroeger at ze heel graag komkommer, nu wil ze dat niet meer, ook groene boontjes en erwten wil ze ook niet meer, wortelen waarschijnlijk niet aangeraden vanwege vit A...
Kwark en yoghurt moet ze ook niet, enkel havermout 'smorgens met koko melk en kurkuma en wat kaneel. maar daar kan ze niet blijven op teren..
Heel eerlijk gezegd zou ik er ook niet over peinzen om rauwe tuinbonen te eten.... Die zijn rauw echt heel smerig. Ik denk dat je beter even kunt kijken naar de groentenlijst die hier op Barfplaats staat. Wat namelijk goed gegeten wordt (in de regel) is gekookte andijvie, gekookte witlof, gekookte pompoen, gekookte courgette. Dat soort groenten. Niet erg uitgesproken in smaak.chandho schreef:Bedankt, die groente wil ze dus niet.
100 gr rijst toegevoegd.
Een goed boek over wat? Over leverproblemen?
Nee, ze zal zeker ook andere dingen moeten gaan eten. Kun je het vlees mengen met groenten en havermout?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
misschien staat hier iets bij voor je:
http://www.whole-dog-journal.com/issues ... 093-1.html
http://www.whole-dog-journal.com/issues ... 093-1.html
Hier ook een hond met vele malen hogere leverwaarden dan die van jou. Krijgt een gekookt dieet van Dr. Jean Dodds op dit moment.
Hij vindt het heel lekker en blijft mooi op gewicht met 500 gram per dag. Ontlasting is ook goed.
Hij vindt het heel lekker en blijft mooi op gewicht met 500 gram per dag. Ontlasting is ook goed.
Bedankt allen,
Dr Billings raadt aan van groente en fruit rauw te geven gepureerd. maar dat wil ze dus niet, heb nog wat verder rondgesnuffeld en bonen en erwten zijn eigenlijk niet goed. Komkommer ook niet. Ze eet wel graag gekookte aardappelen.
Havermout liet ze ook staan na een paar lepels deze morgen. Vanmiddag at ze een paar spruitjes en aardappel met gekookt kippenwit.
Dus vooral bittere groente, ik haalde net nog een courgette uit de tuin. Dat eet ze normaal ook, gebakken.
Ze heeft net weer de kat haar brokjes opgegeten. Ik vermoed dat mijn kat haar de brokjes toeschuift, want eigenlijk kan ze daar niet bij normaal.
Gekookt dieet van Dr Jean Dodds, ziet er interessant uit en vooral goed uitgelegd.
Ze doet het nu al veel beter, ze heeft weer meer energie, we zijn een grote wandeling gaan maken deze middag.
Geven jullie nog verder reguliere medicatie? Of enkel dieet en mariadistel?
Ik heb ook nog Bernagie staan in de tuin, dat zou een natuurlijk prednison zijn, iemand een idee of ze daar iets aan heeft?
Dr Billings raadt aan van groente en fruit rauw te geven gepureerd. maar dat wil ze dus niet, heb nog wat verder rondgesnuffeld en bonen en erwten zijn eigenlijk niet goed. Komkommer ook niet. Ze eet wel graag gekookte aardappelen.
Havermout liet ze ook staan na een paar lepels deze morgen. Vanmiddag at ze een paar spruitjes en aardappel met gekookt kippenwit.
Dus vooral bittere groente, ik haalde net nog een courgette uit de tuin. Dat eet ze normaal ook, gebakken.
Ze heeft net weer de kat haar brokjes opgegeten. Ik vermoed dat mijn kat haar de brokjes toeschuift, want eigenlijk kan ze daar niet bij normaal.
Gekookt dieet van Dr Jean Dodds, ziet er interessant uit en vooral goed uitgelegd.
Ze doet het nu al veel beter, ze heeft weer meer energie, we zijn een grote wandeling gaan maken deze middag.
Geven jullie nog verder reguliere medicatie? Of enkel dieet en mariadistel?
Ik heb ook nog Bernagie staan in de tuin, dat zou een natuurlijk prednison zijn, iemand een idee of ze daar iets aan heeft?
-
sella
Ik vindt de werking van Bernagie echt niet te vergelijken met de werking van prednison. Ja het is ontstekingsremmend, echter bij heftige problemen is het niet sterk genoeg.
Ik ben net bezig met dit dieet klaar te maken. maar heb een beetje moeite met de juiste hoeveelheid voor 1 week, mijn Angie weegt 12 kg, hoeveel mag ze van dit per dag, en gebruik je andere recepten, ik heb nu kabeljauwfilet, koolvis, bio aardappelen, wortels, courgette en witlof alles gestoomd en dat ga ik dan samen pureren. Of doe je dit in een blender?
tt-tjes schreef:Hier ook een hond met vele malen hogere leverwaarden dan die van jou. Krijgt een gekookt dieet van Dr. Jean Dodds op dit moment.
Ik pureer het niet. De zoete en witte aardappelen prak ik, en voeg daarna de groenten erbij. Dit meng ik met de hand. Daarna de vis er doorheen, ook met de hand. Zo heeft het nog een beetje structuur.chandho schreef:Ik ben net bezig met dit dieet klaar te maken. maar heb een beetje moeite met de juiste hoeveelheid voor 1 week, mijn Angie weegt 12 kg, hoeveel mag ze van dit per dag, en gebruik je andere recepten, ik heb nu kabeljauwfilet, koolvis, bio aardappelen, wortels, courgette en witlof alles gestoomd en dat ga ik dan samen pureren. Of doe je dit in een blender?
Dan vul ik bakken met 500 gram van dit mengsel en vries het in.
Chendo weegt ook ongeveer 12/13 kg en krijgt 500 gram per dag.
per dag haal ik een bak uit de vriezer en doe er wat eierschaalpoeder door en multivitaminen.
Bedankt tt-tjes
ik heb mijn vorig recept zelf kunnen opeten, alles was netjes klaargemaakt, even wat kruiden bij gedaan en in de oven gezet. Natuurlijk moest ze er dan wel een beetje van proeven. Welke groetne doe je er door, ik durf bijna geen meer toevoegen want ze laat het dan weer staan. De laatste keer warmoes bij gedaan en wou ze ook niet.
Gisteren dan wortelpuree met gekookte kip goed doorgemengd en dat at ze dan wel maar er moet voldoende vlees in, en dat is nu net niet de bedoeling denk ik. Ten einde raad heb ik zo een kalkoenrollade (maar 3% vet)uit de vriezer van bij Aldi meegenomen en gebakken in de oven met groentjes, Weerde groente laten staan. Ik probeer deze week es pompoen uit.
Ik geef nu ook mariadistel en artisjok, van kruidvat, aanbevolen 2 tabl p/dag voor mensen en ik geef haar daar 1/2 van.
Ik vraag me af moet ik dan de ursochol blijven doorgeven?
mvg
ik heb mijn vorig recept zelf kunnen opeten, alles was netjes klaargemaakt, even wat kruiden bij gedaan en in de oven gezet. Natuurlijk moest ze er dan wel een beetje van proeven. Welke groetne doe je er door, ik durf bijna geen meer toevoegen want ze laat het dan weer staan. De laatste keer warmoes bij gedaan en wou ze ook niet.
Gisteren dan wortelpuree met gekookte kip goed doorgemengd en dat at ze dan wel maar er moet voldoende vlees in, en dat is nu net niet de bedoeling denk ik. Ten einde raad heb ik zo een kalkoenrollade (maar 3% vet)uit de vriezer van bij Aldi meegenomen en gebakken in de oven met groentjes, Weerde groente laten staan. Ik probeer deze week es pompoen uit.
Ik geef nu ook mariadistel en artisjok, van kruidvat, aanbevolen 2 tabl p/dag voor mensen en ik geef haar daar 1/2 van.
Ik vraag me af moet ik dan de ursochol blijven doorgeven?
mvg
Ik geef courgette, en daarbij een mix van gele courgette, boontjes, broccoli, wortels en bleekseldeij, spinazie en boerenkool. Maar ik kook alles, niet in de oven. Verder krijgt Chendo alleen gekookte vis.
Doordat ik alles goed meng en prak zijn de groentes niet echt er uit te vissen.
Ik geef in principe dit recept http://www.nutriscan.org/knowledge-cent ... diets.html en dan fase 2. Dat is wat uitgebreider mbt groenten. Af en toe vervang ik de vis door gekookte kalkoen.
Chendo vind het heel erg lekker iig.
Mariadistel heb ik de gemalen variant, een grote pot gekocht bij Pit&Pit. Hij krijgt ook chinese kruiden van Tannetje Koning en ursochol en prednison, extra vitamine e capsules en SAM-e capsules, en vitamine B12 met intrinsic factor die ik gekocht heb in Amerika.
Ik weet niet of je kunt stoppen met de ursochol, ik zou dat met je DA overleggen. Ik kan bij Chendo echt niet stoppen want dan is hij binnen een dag ziek.
Doordat ik alles goed meng en prak zijn de groentes niet echt er uit te vissen.
Ik geef in principe dit recept http://www.nutriscan.org/knowledge-cent ... diets.html en dan fase 2. Dat is wat uitgebreider mbt groenten. Af en toe vervang ik de vis door gekookte kalkoen.
Chendo vind het heel erg lekker iig.
Mariadistel heb ik de gemalen variant, een grote pot gekocht bij Pit&Pit. Hij krijgt ook chinese kruiden van Tannetje Koning en ursochol en prednison, extra vitamine e capsules en SAM-e capsules, en vitamine B12 met intrinsic factor die ik gekocht heb in Amerika.
Ik weet niet of je kunt stoppen met de ursochol, ik zou dat met je DA overleggen. Ik kan bij Chendo echt niet stoppen want dan is hij binnen een dag ziek.
bedankt,
ik ben er nu achter, het is de vis die ze niet lusten, dus gisteren kip met rijst gemaakt, wou ze ook niet opeten en dan heb ik een heel klein beetje leverworstpaté doorgemengd, toen at ze het wel op. Maar deze morgen was ze weer misselijk en gaf over, wou niet eten. Zou dat kleine beetje leverpaté al teveel geweest zijn? Nu weer aan de slag, aardappel, bataat, kip, broccoli. een beetje kokosolie?
ik ben er nu achter, het is de vis die ze niet lusten, dus gisteren kip met rijst gemaakt, wou ze ook niet opeten en dan heb ik een heel klein beetje leverworstpaté doorgemengd, toen at ze het wel op. Maar deze morgen was ze weer misselijk en gaf over, wou niet eten. Zou dat kleine beetje leverpaté al teveel geweest zijn? Nu weer aan de slag, aardappel, bataat, kip, broccoli. een beetje kokosolie?
Ze lust geen gekookte vis? Waarom hou je nou niet gewoon het recept eens aan? En doe je ipv vis gekookte kip of kalkoen.chandho schreef:bedankt,
Ik zou er geen kokosolie aan toe voegen en ook geen dingen zoals leverworstpaté. Het moet echt zo mager mogelijk zijn.
En anders maak je het gekookte leverdieet zoals het hier op BP al vaker beschreven is. Met gekookte havermout, gekookte groenten en kip/kalkoen.
Van leverproblemen kunnen ze echt heel misselijk zijn en niet eten. Je moet ff iets vinden wat ze wil eten. En meerdere keren per dag voeren, desnoods met 1 lepel per keer, en dan 8x per dag.