koekje schreef:Wie heeft je wijs gemaakt dat er iets met je kind opdoet als je zwanger onder narcose gaat?! Dat is je reinste lulkoek!
Er wordt liever normaal wel gewacht tot na de 12 weken met noodzakelijke operaties, maar dat ben jij al!
Gisteren overleg gehad met twee kaakchirurgen, neuroloog en gynaecoloog. De baby krijgt écht van alles mee van narcose. Daarom doen ze keizersnedes ook liever met een ruggenprik bijvoorbeeld. Met de hoeveelheid medicijnen die ze mij zouden moeten geven en de duur van de operatie was er kans dat het hartje van de baby zou stoppen.
Els&Flow schreef:Wat ontzettend vervelend. Voor aangezichtspijn maken ze toch meestal een mri (ook mogelijk tijdens je zwangerschap), via een neuroloog om er zeker van te zijn dat er geen andere oorzaken zijn? Al die medicatie lijkt me ook ongezond voor je baby. Bizar dat je je halve gebit kwijt bent..
Ja, dat is allemaal al gedaan. De neuroloog had ook geen opties meer. Ja, onder narcose de aangezichtszenuw verwijderen met alle risico's voor de baby (en mij).
De verdoving is een andere geweest dan normaal, deze komt niet in de placenta en kan voor de baby dus geen kwaad. Andere medicijnen dan paracetamol krijg ik niet. Anti-epileptica zou nu het beste helpen maar is niet zonder risico. Vooral omdat mijn lever geen medicijnen afbreekt en de baby dus grotere hoeveelheden mee zou krijgen.