BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Heel voorzichtig denken wij wel eens na om later, als wij met zijn tweetjes zijn, weer te gaan kamperen. Met Sofi huren we steeds vakantiehuizen, zij is echt geen hond voor op een camping.
Ik hoop dat ze nog heel lang bij ons blijft onze bijna twaalfjarige dame :smitten:

Als wij later met zijn tweetjes hondloos achterblijven, dan denken wij misschien aan een camper.
Zijn hier mensen met een camper, of met een caravan?
Wat zijn jullie ervaringen?
Wat vind je fijn en handig en wat juist niet?

Ooit hadden wij een tourcaravan, tot 1994. Heel leuk, maar het schiet niet op met reizen en als het weer dan tegenvalt (wij gaan altijd voor/naseizoen weg) dan rijd je niet zo gemakkelijk "even" naar de zon als wij vroeger ooit met tenten deden. Een tent willen we niet meer. We denken nu aan een camperbus. Eerst huren en ervaring opdoen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Re: BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Bericht door Lizzy »

Wij zijn met de camper op vakantie geweest (met 2 honden en dat ging prima). Wat ik het meest irritante vond: sta je net lekker op een schitterend plekje, rolluifel uitgerold en de hele mikmak uitgestald en dan wil je lekker naar het stadje, 20 km verderop. Alles weer opruimen, vastzetten, boel aftuigen en rijden maar. Nou heb ik een t*f*shekel aan vakantie maar ik zou nooit een camper willen zonder twee elektrische fietsen of scooters om op rond te touren.
Leontine
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leontine »

Met een camper moet je leren omgaan. Dat stadje bezoek je voor je gaat staan je doet boodschappen voor je staat en sta meestal niet te lang op 1 plaats dan is de camper perfect. Fietsen erbij is wel fijn voor als je toch iets te ver van winkel of restaurant af zit een wat langer staat. Hou je niet van trekken dan is een caravan fijner denk ik. Ons bevalt een camper super maar zoveel mensen zoveel wensen! Huur er een keer een dan kun je het ervaren.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ja wat Lizzy zegt had ik ook al bedacht.
Het vergt inderdaad goed plannen en vaak wilden we het zo ook doen met de caravan zoals Leontine beschrijft, maar met een caravan boodschappen doen of naar een stadje is niet zo handig :biggrin2:
Vandaar dat we aan een camper dachten ::)
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Wij hebben een camper :smitten: We blijven niet lang op een plaats, dus een mooi stadje bezoeken; parkeren en rondlopen en dan evt naar een camping in de buurt. We staan heel vaak op camperplaatsen en die zijn vaak in (de buurt van) mooie omgevingen.
Staan we ergens een paar dagen, zorgen we vaak dat we alles alvast 'in huis' hebben voor een paar dagen.
En och, wij vinden het ook niet zoveel werk; koffiezetapparaat in de kast, luifel in en we gaan even weg. En als we dan terugkomen, parkeren we weer naast de tuinstoelen ;)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Ik ben fan van het camperbusje van m'n moeder.
Ik zou verschillende versies huren en gewoon kijken wat jullie fijn vinden!
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Inge en Bono schreef:Wij hebben een camper :smitten: We blijven niet lang op een plaats, dus een mooi stadje bezoeken; parkeren en rondlopen en dan evt naar een camping in de buurt. We staan heel vaak op camperplaatsen en die zijn vaak in (de buurt van) mooie omgevingen.
Staan we ergens een paar dagen, zorgen we vaak dat we alles alvast 'in huis' hebben voor een paar dagen.
En och, wij vinden het ook niet zoveel werk; koffiezetapparaat in de kast, luifel in en we gaan even weg. En als we dan terugkomen, parkeren we weer naast de tuinstoelen ;)
Hoe doen jullie dat met parkeren of stallen? Hier hebben we zo ongeveer hemel en aarde moeten bewegen voor een parkeervergunning, het Zwarte Pad is een deel van het jaar betaald parkeren en verder is zo ongeveer heel Den Haag betaald parkeren geworden. Gratis ergens je auto of busje neerzetten is bijna niet meer te vinden.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wij denken dus aan een camperbusje van bijna 5 meter lang en net geen 2 meter hoog en dat kan je net als een personenauto gewoon op straat parkeren waar onze personenauto staat.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Borke schreef:Wij denken dus aan een camperbusje van bijna 5 meter lang en net geen 2 meter hoog en dat kan je net als een personenauto gewoon op straat parkeren waar onze personenauto staat.
Bij jullie is het vrij parkeren. Hier krijg je met moeite 1 parkeervergunning (kopen) en voor een 2e moet je een hele papierwinkel aantonen, moeilijk doen, naar parkeerbeheer toe..
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Wij hebben een caravan met voortent. Wij camperen altijd in Nederland. Als je dan een plaatsje wil bezoeken pak je gewoon je eigen auto.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Een camperbusje van net geen 5 meter en minder dan 2 meter hoog is gelijk een probleem. Dat is niet te koop. Zelfs een vw bus is iets hoger.De nieuwe korte en zeer kleine busjes zoals de Adria Active https://www.campingtrend.nl/active-nieu ... per-adria/ betekend wel dat je in het hefdak moet slapen. Laat ik het zo zeggen, het heeft weinig comfort en het is echt kamperen (als met een tent). Dat is misschien jouw ding, dan is het helemaal geen probleem. Houd er echter wel rekening mee. Gangbaarder is een busje van 6 meter, afhankelijk van jullie lengte (je slaapt in de breedte) kun je daar tot 1.85 lengte lekker mee uit de voeten. Wil je een langer bed dan is er sinds dit jaar een bus met bedden van 195 in de lengte van de camper.

Alles heeft te maken met hoeveel compromissen je wilt sluiten. Bedenk namelijk ook dat je een camper eigenlijk veel vaker gebruikt. Wij bijvoorbeeld het hele jaar en we nemen altijd twee honden mee. Onze huidige Adria 640SLX (6.40 meter buscamper met bedden in de lengte) hebben we net omgeruild voor een Adria Compact SL.
We camperen met hond sinds 2005. Of het iets voor jouw is, moet je echt zelf uitproberen. We maken nog regelmatig gebruik van caravans en vinden dat heerlijk maar de camper is echt een ideale reisgenoot als je veel wil zien en flexibel onderweg wil zijn. Boodschappen doen we voor we als we onderweg zijn of op een camping. Staan we op een camperplaats dan kun je meestal alles in de buurt kopen. Fietsen gaan vaak mee en worden zelden gebruikt. We lopen veel.
Als je nog iets wil weten...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tibbies op zo 30 okt 2016, 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.
M@rina
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door M@rina »

Lizzy schreef:Wij zijn met de camper op vakantie geweest (met 2 honden en dat ging prima). Wat ik het meest irritante vond: sta je net lekker op een schitterend plekje, rolluifel uitgerold en de hele mikmak uitgestald en dan wil je lekker naar het stadje, 20 km verderop. Alles weer opruimen, vastzetten, boel aftuigen en rijden maar. Nou heb ik een t*f*shekel aan vakantie maar ik zou nooit een camper willen zonder twee elektrische fietsen of scooters om op rond te touren.

Of je bent een pakje boter vergeten mee te nemen bij de boodschappen... dat zou mij dus overkomen.... Een camper lijkt me heerlijk, altijd je huis bij je... in Noorwegen bijv. vrij kamperen door het hele land.. lijkt me zalig. Maar wel met een scooter o.i.d er bij om inderdaad nog even dat pakje boter te halen of samen dat leuke stadje te bezoeken.

Overigens heb ik er geen ervaringen mee hoor, alleen een beetje fantasie over hoe dat bij ons zou gaan. We zijn, om de termen van Brigitte Kaandorp aan te halen, geen ANWB stel dat alles goed geregeld heeft.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Els&Flow schreef:Hoe doen jullie dat met parkeren of stallen? Hier hebben we zo ongeveer hemel en aarde moeten bewegen voor een parkeervergunning, het Zwarte Pad is een deel van het jaar betaald parkeren en verder is zo ongeveer heel Den Haag betaald parkeren geworden. Gratis ergens je auto of busje neerzetten is bijna niet meer te vinden.
Bij de meneer aan de garage, eigen terrein ;)
Wij hebben een oud VW LT busje, dat idd in een parkeervak past ;) ideaal met boodschappen doen.

Overigens hebben wij, zonder problemen, gewoon twee parkeervergunningen hoor?
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wij denken aan een hefdak VW California, die zijn net onder de 2 meter hoog en net onder de 5 meter lang. De gedachte is dan om hem ook gewoon als personenauto te gebruiken en in het hefdak te slapen.
Eerst willen we dan een paar keer huren om te zien hoe dat bevalt.

Overigens zijn wij wel behoorlijk georganiseerd als we op pad gaan - dus dat pakje boter dat vergeten we niet of we hebben een andere oplossing. Sowieso zijn wij niet van die broodeters :cool:

Als zo'n kleine buscamper voor dagelijks gebruik niet bevalt, dan denk ik dat het eerder een caravan wordt en een personenauto. Maar goed dat hebben we 10 jaar gedaan, dat kennen we wel.

Het lijkt me een uitdaging om met zo weinig opbergruimte op pad te gaan, als je in een kleine buscamper hebt. Aan de andere kant ook wel goed om minder mee te slepen. Dat zouden we dan moeten ervaren.

Ik vraag me af hoe dat is qua geluid in een camper? Hoor je al je potten en pannen rammelen onder het rijden? Met een caravan heb je dat natuurlijk niet :P
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Vóór alles zou ik kijken naar de bedmaat. Echt, als je rot slaapt is je vakantie ook niet leuk.
Of je nu een camper of een caravan neemt, bepaal eerst voor jezelf de minimale bedmaat, en ga dan verder kijken. ;)

Hier een sleurhut. :biggrin2: Die inmiddels 25 jaar oud is, maar hij doet het nog.

Voor het rijden wat minder, al kan het heel relaxed zijn om gewoon niet harder te mogen en dus te hoeven. Qua comfort en gebruiksgemak voor ons ideaal. Wij vertrekken meestal niet om de paar dagen, dat doen we alleen op de heen- en terugweg. En al zou dat wel zo zijn dan ben je met een caravan ook zó weg. Mits er geen grote voortent aan zit, maar tegenwoordig heb je hele lichte, leuke en makkelijke voortenten. Of luifels.
Nadeel van de camper lijkt mij dat je die niet makkelijk parkeert als je ergens naartoe gaat. Stadje bekijken, of naar een museum in het centrum van een stad.
Dan moet je idd ander vervoer meenemen. :)

Plaats reactie