BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?
Inderdaad bij geen stroom de Bialetti , met stroom op een camping de Nespresso 
Toen de Portapotti kwam - wij noemden het de Portapiessie -was dat al een hele luxe in vergelijking met de geëmailleerde emmer met deksel en houten hengsel. Ik zie me nog naar het toiletgebouw wandelen met die zware emmer, wensend dat niemand me zou opmerken.........wat onmogelijk was, aangezien het hengsel van de slingerende emmer ook nog afgrijselijk knerpteBorke schreef:Cassettetoilet hadden wij in de caravan, vroeger in de tent hadden we een Portapotti en die zouden we dan weer willen in een buscamper.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Als je eenmaal bialetti drinkt wil je geen nespresso meer
Bij slecht weer binnen koffie zetten en anders buiten in je klapstoeltje , dat is het campinggevoel
Bij slecht weer binnen koffie zetten en anders buiten in je klapstoeltje , dat is het campinggevoel
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Tibbies schreef:Inderdaad bij geen stroom de Bialetti , met stroom op een camping de Nespresso
Ik gebruik altijd een cafetière, en maal de bonen ook met de hand. Lekkeeer!
Wij hebben de camper na twee jaar weer verkocht. Op zich is het wel leuk maar ik kon niet echt aarden. Boven slapen vond ik veel te benauwd. Stel je wil in je dromen omhoog vliegen. Lukt niet, stoot je je knar.
Dus slapen op het riante vaste bed beneden. Het was gezellig kneuteren. Fijn op honden- en paardenshows maar ik vond het financieel ook best een aderlating. Nóg een auto die gekeurd, z'n beurt enz enz enz moet. Vond het zelfs m'n vrijheid beperken, hoe raar dit misschien klinkt.
We hebben hem weg gedaan en een huisje in Italië gekocht. Waar de camper veel geld kostte levert het huisje door verhuur geld op en kunnen we zelf kiezen. In het voor- en najaar lekker naar het meer van Lugano. In het hoogseizoen het huisje verhuren en zelf kiezen waar je heen gaat.
Hotel? Camper huren? Het is allemaal mogelijk.
Dus slapen op het riante vaste bed beneden. Het was gezellig kneuteren. Fijn op honden- en paardenshows maar ik vond het financieel ook best een aderlating. Nóg een auto die gekeurd, z'n beurt enz enz enz moet. Vond het zelfs m'n vrijheid beperken, hoe raar dit misschien klinkt.
We hebben hem weg gedaan en een huisje in Italië gekocht. Waar de camper veel geld kostte levert het huisje door verhuur geld op en kunnen we zelf kiezen. In het voor- en najaar lekker naar het meer van Lugano. In het hoogseizoen het huisje verhuren en zelf kiezen waar je heen gaat.
Hotel? Camper huren? Het is allemaal mogelijk.
Daar dacht ik ook aan.Tibbies schreef:Inderdaad bij geen stroom de Bialetti , met stroom op een camping de Nespresso
Het schijnt dat die Bialetti ook met koffiepadmachine kan, geen troep en makkelijk onderweg. Heeft iemand daar ervaring mee?
Welke Bialetti voor 2 personen?
Onze berlingo was aan vervanging toe. We wilden graag een busje blijven rijden maar tegenwoordig moet er een schot achter de voorstoelen staan. Wij willen graag de honden bij ons hebben dus hebben we na lang overwegen een volkswagen transporter gekocht en die omgebouwd tot camper.We hebben voor een hefdak zonder bed gekozen (lijkt me erg benauwd en een hoop geklauter). Het bed is verhoogd zodat we onder het bed nog voldoende ruimte overhebben voor de honden.
We zijn er nog niet mee op vskantie geweest (de auto is voornamelijk bedoeld voor dagelijks gebruik)Als we gaan kamperen dan nemen we een flinke bustent mee die ook zonder auto kan blijven staan. Ervaringen met kamperen hebben we nog niet (het kenteken is vorige week pas afgegeven).
We zijn er nog niet mee op vskantie geweest (de auto is voornamelijk bedoeld voor dagelijks gebruik)Als we gaan kamperen dan nemen we een flinke bustent mee die ook zonder auto kan blijven staan. Ervaringen met kamperen hebben we nog niet (het kenteken is vorige week pas afgegeven).
Nou, nog makkelijker dan gewoon je Bialetti moet je het niet willen hebben hoor. Gatverdamme, koffie uit padsBorke schreef:Daar dacht ik ook aan.
Het schijnt dat die Bialetti ook met koffiepadmachine kan, geen troep en makkelijk onderweg. Heeft iemand daar ervaring mee?
En ik ben het eens met Marije: eenmaal koffie (goede koffie!) uit een Bialetti en zeg maar dag tegen Nespresso
- Inge en Bono
- 5-sterren

Wij hebben, als we zonder stroom staan, nog steeds een fluitketel, los filter en thermoskan
*gaat toch maar eens op zoek naar Bialetti*
*gaat toch maar eens op zoek naar Bialetti*
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik vind boven slapen absoluut niet benauwd je hebt boven je hoofd super veel ruimte. Ja je moet erin klauteren maar dat lukt m'n moeder van 75 ook nog 
I.v.m. leeftijdgebonden klachten (nachtelijke zweetaanvallen) zou ik niet graag 'boven' slapen.
Wij hebben een vastbed achter met daarboven een groot dakluik voor frisse (koele) lucht.
En koffiepads in de Bialetti heb ik nog nooit geprobeerd. Wij gebruiken speciaal gemalen espresso koffie.
Wij hebben een vastbed achter met daarboven een groot dakluik voor frisse (koele) lucht.
En koffiepads in de Bialetti heb ik nog nooit geprobeerd. Wij gebruiken speciaal gemalen espresso koffie.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Het bed boven is juist heerlijk luchtig omdat het een soort gaas is ( waterdicht , heb een mega hoosbui gehad terwijl ik erin lag
)
Oh dat klinkt goed!MarijeEnBoomer schreef:Het bed boven is juist heerlijk luchtig omdat het een soort gaas is ( waterdicht , heb een mega hoosbui gehad terwijl ik erin lag)
Wat voor Bialetti moet je hebben als je in een keer voor 2 personen een 'normaal' kopje koffie wilt zetten?
Probleem hier is dat ik het niet kan uitproberen, want wij hebben hier inductie...
Toen wij op hielden met werken hebben wij er 2 jaar over gedaan om te kijken welk kampeermiddel het beste bij onze wensen aansloot.
We hebben met zoveel mogelijk mensen op de campings gesproken, gezeten (en gelegen) in hun caravan of camper en uiteindelijk hebben wij voor een caravan gekozen.
We gaan 3 maanden in het voorjaar en 2 maanden in het najaar weg en dan het liefst naar heel afgelegen campings in the middle of nowhere en waar het dichtstbijzijnde buurtsupertje minstens 10 - 20 km ver weg is.
Vandaar uit bezoeken we dan kleine stadjes in het binnenland of natuurparken.
Soms blijven we een paar dagen op een camping staan, dan doen we de boodschappen op weg naar de volgende camping en soms blijven we ook een paar weken hangen als het er mooi is.
Op deze manier kamperen is bijna niet te doen met een camper.
We zien dat campers hooguit een paar dagen op zo'n camping blijven staan, maar merken ook dat er camperaars zijn die langer blijven en er gewoon op rekenen dat ze voor de boodschappen wel even met jou met de auto mogen meerijden.
En jou ondertussen vol trots vertellen dat ze met hun camper zo onafhankelijk zijn en gratis op de camperplaatsen bij de grote steden mogen staan, waar wij met onze caravan niet mogen komen.
Omdat we zo lang onderweg zijn hebben we voor een Sprite caravan gekozen want er gaat qua zit- en ligcomfort niets boven dit merk.
We hebben met zoveel mogelijk mensen op de campings gesproken, gezeten (en gelegen) in hun caravan of camper en uiteindelijk hebben wij voor een caravan gekozen.
We gaan 3 maanden in het voorjaar en 2 maanden in het najaar weg en dan het liefst naar heel afgelegen campings in the middle of nowhere en waar het dichtstbijzijnde buurtsupertje minstens 10 - 20 km ver weg is.
Vandaar uit bezoeken we dan kleine stadjes in het binnenland of natuurparken.
Soms blijven we een paar dagen op een camping staan, dan doen we de boodschappen op weg naar de volgende camping en soms blijven we ook een paar weken hangen als het er mooi is.
Op deze manier kamperen is bijna niet te doen met een camper.
We zien dat campers hooguit een paar dagen op zo'n camping blijven staan, maar merken ook dat er camperaars zijn die langer blijven en er gewoon op rekenen dat ze voor de boodschappen wel even met jou met de auto mogen meerijden.
En jou ondertussen vol trots vertellen dat ze met hun camper zo onafhankelijk zijn en gratis op de camperplaatsen bij de grote steden mogen staan, waar wij met onze caravan niet mogen komen.
Omdat we zo lang onderweg zijn hebben we voor een Sprite caravan gekozen want er gaat qua zit- en ligcomfort niets boven dit merk.
Wij hebben een 6-kops Bialetti voor twee behoorlijke koppenBorke schreef: