Ja, ik verbeeld me dat het dan goed schoonmaakt.Borke schreef:Anne dat zijn goede tips met dat dweiltje er onder!
Een scheur allesreiniger op 0.2 liter water? Ik doe een scheut allesreiniger normaal in 5 of 10 liter water?
Doe je er echt zoveel in?
Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Vloer reinigen- wat gebruiken jullie?
Te veel reinigingsmiddel maakt niet beter schoon maar geeft alleen veel meer kans op strepenAnne in Duitsland schreef:Ja, ik verbeeld me dat het dan goed schoonmaakt.In een normale emmer doe ik waarschijnlijk ook veel meer dan wordt aanbevolen. Ik meet nooit af met een dopjes oid.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Strepen zie je sowieso niet op deze vloer; daar zitten de strepen al in het motief verwerkt!Cathelijn schreef:Te veel reinigingsmiddel maakt niet beter schoon maar geeft alleen veel meer kans op strepen
Oh dan kun je lekker los met dat spulAnne in Duitsland schreef:Strepen zie je sowieso niet op deze vloer; daar zitten de strepen al in het motief verwerkt!
Grappig Anne, ik gebruik juist altijd minder dan de aangegeven hoeveelheid sop. Dan blijven er minder sopresten achter en het wordt nog steeds prima schoon 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Borke schreef:Grappig Anne, ik gebruik juist altijd minder dan de aangegeven hoeveelheid sop. Dan blijven er minder sopresten achter en het wordt nog steeds prima schoon
Ik heb een beetje een schoonmaakmiddelengeurfetisj, ik denk dat het daaraan ligt. Je kunt mij geen groter plezier doen dan door me een fles Jif te schenken voor m'n verjaardag!
Overigens kun je in principe de allesreiniger ook weglaten bij de Philips. Maar ja, dan krijg je natuurlijk niet van die mooie strepen op je vloer.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Dat moet waarschijnlijk zelfs, zodat de strepen in het vinyl niet vervagen.Cathelijn schreef:Oh dan kun je lekker los met dat spul
Ik wilde er wel wat sop indoen, maar dacht dan meer aan een paar druppeltjes tot een theelepeltje op die 200 ml heet water, dan ruikt het zo lekker fris 
Strepen wil ik niet en drogen doet het hier toch wel met die vloerverwarming
Strepen wil ik niet en drogen doet het hier toch wel met die vloerverwarming
Mijn nieuwe aqua mop van Philips is gearriveerd en staat in de lader.
Morgen eens uitzoeken hoe dat ding werkt, want de handleiding is niet bepaald door Ikea gemaakt...
Waarschijnlijk wordt het 'trial and error' samen met de watertips van Anne
Morgen eens uitzoeken hoe dat ding werkt, want de handleiding is niet bepaald door Ikea gemaakt...
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, heb je hem gekocht? Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik kan me niet meer herinneren wat ik van de handleiding vond, maar ik heb hem in ieder geval niet meer nodig, dus het apparaat is ook voor blondjes goed te bedienen.Borke schreef:Mijn nieuwe aqua mop van Philips is gearriveerd en staat in de lader.
Hij is er, opgeladen en inmiddels ook gebruikt.Anne in Duitsland schreef:O, heb je hem gekocht? Ben benieuwd wat je ervan vindt! Ik kan me niet meer herinneren wat ik van de handleiding vond, maar ik heb hem in ieder geval niet meer nodig, dus het apparaat is ook voor blondjes goed te bedienen.Vraag gerust als je iets wilt weten!
Wat een superding zeg - ik ben onder de indruk!
Eerst de ergste zichtbare zooi weggezogen uit de paden en daarna alleen de paden gezogen met de dweilunit met alleen heet water zonder sop. Je ziet totaal geen dweilsporen en de grond oogt goed schoon en die dweilpad was goed vies.
Vragen heb ik nog wel:
- Hoe reinig je dat 'stoffen' filter en hoe vaak doe je dat?
- Hoe vaak was jij die dweilpads?
- Hoe vaak vervang jij die dweilpads?
- Hoe krijg je dat borsteltje naar beneden op die spleetzuiger? Ik weet hoe het kan, maar dat gaat zo ontzettend zwaar (inknijpen van dat palletje wat er op zit).
- Heb jij dat oplaaddeel aan de muur geschroefd zodat je hem daar inklikt en bevalt dat?
- Hoe lang heb jij hem al?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ha, fijn dat de kennismaking is bevallen!Borke schreef:Hij is er, opgeladen en inmiddels ook gebruikt.
Wat een superding zeg - ik ben onder de indruk!
Eerst de ergste zichtbare zooi weggezogen uit de paden en daarna alleen de paden gezogen met de dweilunit met alleen heet water zonder sop. Je ziet totaal geen dweilsporen en de grond oogt goed schoon en die dweilpad was goed vies.
Vragen heb ik nog wel:
- Hoe reinig je dat 'stoffen' filter en hoe vaak doe je dat?
- Hoe vaak was jij die dweilpads?
- Hoe vaak vervang jij die dweilpads?
- Hoe krijg je dat borsteltje naar beneden op die spleetzuiger? Ik weet hoe het kan, maar dat gaat zo ontzettend zwaar (inknijpen van dat palletje wat er op zit).
- Heb jij dat oplaaddeel aan de muur geschroefd zodat je hem daar inklikt en bevalt dat?
- Hoe lang heb jij hem al?
Je vragen:
- je bedoelt dat ronde ding met dat blauwe bandje erover? Ik krab de haren en dergelijke er na iedere zuigbeurt even af met het vuilopvangbakje (dat gooi ik sowieso na iedere zuigbeurt leeg, waarvoor hij uit elkaar moet). Een keer per week was ik het filter uit onder de kraan.
- ik spoel de dweilpad na iedere zuigbeurt uit; ik gebruik daarvoor het spoelwater van de hondenafwas, dus dat kost geen extra water dan.
- ik wissel van dweilpad wanneer ik eraan denk.
- da's even een handigheidje, het borsteltje terugplaatsen, of bedoel je dat niet? Het is een kwestie van het brede (niet-witte) uiteinde zodanig draaien dat het weer in zijn 'vakje' past, en dan het witte uiteinde ook in het vakje terug laten vallen. Dat moet, als je een beetje aan het borsteltje draait daarbij, niet zwaar zijn. Dan klepje dicht, en dan knijp ik die twee palletjes tegelijkertijd in en duw ze in hun vakjes. Dan klikt het klepje weer dicht.
Of bedoel je dat niet?
- ik heb geen oplaaddeel, alleen een stekkertje dat achter in het apparaat wordt gestoken. Het klinkt een beetje alsof jij een ander model hebt (ook gezien de vraag hiervoor)?
- ik heb de mijne in het voorjaar in Zweden gekocht, maar ben in de zomer natuurlijk in Duitsland geweest en pas sinds september weer in Zweden. Dus alles bij elkaar heb ik hem nu een maand of vijf in gebruik.
https://www.bol.com/nl/p/philips-powerp ... 056287435/
Deze heb ik!
Dat filter kan je dus echt onder de kraan afspoelen. Het ziet er zo fragiel uit.
Overigens doe ik het ook met het filter van onze robotstofzuiger en dat oogt nog fragieler.
Dat onderdeel met dat borsteltje, daarmee bedoel ik die spleetzuiger, dat losse hulpstuk wat je op de kruimeldief kan klikken. Daar zit een deel met borsteltje aan. Dat krijg ik nauwelijks naar beneden geschoven, zodat het borsteltje onderaan zit.
Deze heb ik!
Dat filter kan je dus echt onder de kraan afspoelen. Het ziet er zo fragiel uit.
Overigens doe ik het ook met het filter van onze robotstofzuiger en dat oogt nog fragieler.
Dat onderdeel met dat borsteltje, daarmee bedoel ik die spleetzuiger, dat losse hulpstuk wat je op de kruimeldief kan klikken. Daar zit een deel met borsteltje aan. Dat krijg ik nauwelijks naar beneden geschoven, zodat het borsteltje onderaan zit.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

O, da's inderdaad een heel ander model dan de mijne. Ik heb deze: https://www.artencraft.nl/nl/philips-po ... cgodfNQLhABorke schreef:https://www.bol.com/nl/p/philips-powerp ... 056287435/
Deze heb ik!
Die van mij heeft ook geen kruimeldief. Dus de onderdelen waar jij het over hebt, heb ik niet eens!
Is op internet geen tip te vinden over hoe je met dat borsteltje moet omgaan?
Ja, die kruimeldief is heel handig en daar past een spleetzuiger op met een borsteltje.Anne in Duitsland schreef:O, da's inderdaad een heel ander model dan de mijne. Ik heb deze: https://www.artencraft.nl/nl/philips-po ... cgodfNQLhA
Die van mij heeft ook geen kruimeldief. Dus de onderdelen waar jij het over hebt, heb ik niet eens!![]()
Is op internet geen tip te vinden over hoe je met dat borsteltje moet omgaan?
Het zal wel de stroefheid zijn van het materiaal dat het zo moeizaam gaat. Ik kan er verder niets over vinden. Desnoods mail ik naar Philips