BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Mooie combinatie Hetty! Mjn zwager heeft een Cruzer in vergelijkbare maat besteld. Daarvoor had hij ook iets soortgelijks.

Tja met een caravan is het lastig onderweg pauzeren bij een leuk dorpje, dat herinner ik mij nog van onze caravantijd 20 jaar geleden. Dus het reizen trekt me dan weer meer met een camperbus. Je kan dan overal terecht en parkeren.
Denk ik aan najaarsdagen met regen en kou dan is een caravan misschien weer fijner.

Interessant dilemma :biggrin2:
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Wij hebben dat dilemma ook 2 jaar gehad. ;D

Maar de ruimte en het zit-en ligcomfort hebben de doorslag gegeven.
Dan maar niet pauzeren in dat leuke kleine dorpje, maar op een parkeerterrein of bij een benzinestation o.i.d.
Je kunt ook niet alles hebben.

In het voorjaar kán het ook koud en nat zijn hoor. ;)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hetty_ schreef:Wij hebben dat dilemma ook 2 jaar gehad. ;D
Hoe hebben jullie ontdekt wat het beste bj jullie wensen past?
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Borke schreef:Je hebt gelijk, daarom willen we eerst eens wat gaan huren.
Wij zijn 60 en 62, dus de fase van maandenlang weggaan is nog niet bereikt. Tot die tijd willen we sowieso niets aanschaffen, maar de vrijheid van huren kiezen.

Hoe lang gaan jullie weg Evelyn?
Wij gaan geregeld een week of vier-vijf achter elkaar weg. Wij hebben geen busje maar een camperunit op onze pick-up

Afbeelding
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

evelyn02 schreef:Wij gaan geregeld een week of vier-vijf achter elkaar weg. Wij hebben geen busje maar een camperunit op onze pick-up

Afbeelding
Dat ziet er goed uit zeg!
In welke maanden gaan jullie weg?
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

evelyn02 schreef:Wij gaan geregeld een week of vier-vijf achter elkaar weg. Wij hebben geen busje maar een camperunit op onze pick-up

Afbeelding
Rijdt dat niet vreselijk onrustig zo, vanwege de aerodynamica (of liever gezegd, het gebrek daaraan)?
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Borke schreef:Hoe hebben jullie ontdekt wat het beste bj jullie wensen past?
We hebben een lijstje gemaakt van wat we beslist wél en wat we beslist niet wilden.

Een must: goede banken, want we mogen graag lekker bankhangen, dus niet zo'n treinzit waar je alleen maar stijf tegenover elkaar kunt zitten.
En een goed bed met goede matrassen. We willen niet minder lekker slapen dan thuis.
Voldoende leefruimte voor de dagen dat we niet buiten kunnen zitten en in het voor- en najaar kan het 's avonds nog behoorlijk fris zijn.
We zijn echte nachtbrakers, gaan nooit vóór 1 uur naar bed, dus brengen heel wat uurtjes in de caravan door.
We willen ook geen voortent om extra leefruimte te creëren en hebben alleen maar zo'n uitdraaibare luifel.
Voldoende kasten waar alles z'n eigen plek heeft. Ik wil niet iedere keer alles moeten verplaatsen als we weer vertrekken.
De bankkasten gebruik ik alleen om de tafel en stoelen in op te bergen en een kratje met wat voorraad.

Zo'n klein busje is dus niets voor ons.
Dat is schipperen met de ruimte en ik zou het spaans benauwd krijgen als ik daar langere tijd in zou moeten zitten met de deur dicht.

Dan zou het een grotere camper moeten worden, maar daar ga je weer geen boodschappen mee doen en tochtjes in de omgeving mee maken.

Natuurlijk spelen de centjes ook een rol.
Niet alleen de aankoop; een goede tweedehands camper is ongeveer net zo duur als onze nieuwe caravan, maar je hebt dan toch voor thuis ook een auto nodig.
Onze caravan heeft weinig onderhoud nodig, maar krijg je met een tweedehands camper problemen met de motor of zo, dan loopt dat meteen in de papieren.
Of je koopt een nieuwe camper maar met ons eisenpakket zitten die algauw in de prijsklasse vanaf € 70.000,-.
En dat vinden we het gewoon niet waard, daar doen we liever andere leuke dingen voor.

Wij rijden gemiddeld 1:12, een camper 1:6.
Nu is de diesel in Spanje rond de € 1,- maar op 7.000 km tikt dat toch aan.

Ja en toen werd het toch een grote sleurhut achter de auto. :biggrin2:

We zagen vorig jaar op een camping dé ideale camper.
Eentje met een hydrolisch bed dat omhoog gaat als je wilt vertrekken en waar dan een autootje aan de achterkant in gereden kon worden.
Maar daar hing wel een prijskaartje van € 450.000,- aan, exclusief het autootje. :cool:
evelyn02
5-sterren
5-sterren

Bericht door evelyn02 »

Anne in Duitsland schreef:Rijdt dat niet vreselijk onrustig zo, vanwege de aerodynamica (of liever gezegd, het gebrek daaraan)?
Nee, het rijdt prima!
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Afbeelding
Is dat niet vreselijk benauwd, daar boven in de alkoof slapen?
En als je 's nachts naar het toilet moet?
Wie "mag" over wie heen kruipen?

Je schrijft dat jullie 4-5 weken weg gaan.
Ik kan me voorstellen dat je voor zo'n korte periode met weinig leefruimte genoegen neemt.
Maar zouden jullie dat ook 5 maanden per jaar willen?
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Dit jaar ben ik twee keer een weekje zelf wezen kamperen in mijn eigen tentje en mijn honden. Ik vind het helemaal geweldig. Heerlijk even mijn eigen gang gaan, en geen hond die er klaagt :D Ik zoek campings uit waar ik direkt het bos in kan lopen, en zoek mooi weer uit. Ben aan het Mantingerveld en in Lhee geweest. En dan heb je manlief ook weer eens wat te vertellen ...

Deze zomer zijn we samen met de honden naar Frankrijk geweest. Lekker rond getrokken met de caravan. Alles is prima gegaan, tot de laatste dag. En ik vraag graag jullie tips:
We stonden aan de Loire, heel mooi. Het was die dag erg warm, en er kwamen muggen. Nadat we onszelf flink hadden ingesmeerd konden we net lang genoeg buiten zitten om te eten. Wij gingen daarna naar binnen, en toen werd onze hond "aangevallen" Ze zaten bij bosjes op zijn neus en hij begon wat in paniek te raken. In de caravan had hij het veel te warm, en ook in zijn bench was het te warm. De nacht was een ramp. Hij moest wel in de caravan waar ik hem heb ingepakt met natte badlakens. Maar toch had hij het zo heet! Hij heeft uren liggen hijgen en ik heb ook geen oog dicht gedaan omdat ik echt bang was voor oververhitting. Ben om middernacht er nog eens uitgegaan om hem nat te maken. De muggen vielen ons direkt weer aan. Ik heb het nog nooit zo extreem meegemaakt (en wil dit ook nooit weer meemaken, dus niet weer bij een rivier gaan staan)
In zuid-frankrijk heeft hij vaak de nachten onder de luifel op de grond doorgebracht, geen centje pijn. Hebben jullie hier ervaring/tips voor?
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Klamboe om de bench?
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Inge en Bono schreef:Klamboe om de bench?

Dat bedacht ik ook. Zou wel meteen voor het soort gaas gaan dat ook midges/noseeums tegen houdt.

Wij hebben in Schotland aanvallen van midges gehad en dat was echt rennend tanden poetsen, die kruipen nl ook in je haren enzo. We hadden toen geen honden bij ons, maar anders was het heel knus geworden in ons 2-persoons trekkerstentje

Er zijn trouwens ook gaastenten te koop, in allerlei soorten en maten als de bench te klein is.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Ik zou heel erg oppassen met honden op het gras buiten te laten overnachten in Z. Frankrijk i.v.m. Zandvliegjes en risico op besmetting met leishmaniose:
http://www.dierenkliniekkerkelanden.nl/ ... sicos.html
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Hetty_ schreef:Is dat niet vreselijk benauwd, daar boven in de alkoof slapen?
En als je 's nachts naar het toilet moet?
Wie "mag" over wie heen kruipen?

Je schrijft dat jullie 4-5 weken weg gaan.
Ik kan me voorstellen dat je voor zo'n korte periode met weinig leefruimte genoegen neemt.
Maar zouden jullie dat ook 5 maanden per jaar willen?
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar.
Hoe een kleine ruimte bevalt als je maanden op pad bent?
Hetty_
4-sterren
4-sterren

Bericht door Hetty_ »

Borke schreef:Ik zou heel erg oppassen met honden op het gras buiten te laten overnachten in Z. Frankrijk i.v.m. Zandvliegjes en risico op besmetting met leishmaniose:
http://www.dierenkliniekkerkelanden.nl/ ... sicos.html
Helemaal mee eens.

Behalve als je boven de 650 meter (boven zeespiegel) zit, daar komt het zandvliegje niet voor. ;)

Wij hebben deze ooit eens gekocht bij Beversport, maar dan de niet geïmpregneerde versie.
https://www.bever.nl/care-plus-combi-bo ... olour=5806

Alleen hadden we die niet voor de bescherming van Noor gekocht, die gaat tegen de schemering altijd de caravan in om op ons bed te slapen, maar voor ons zelf. :biggrin2:
Want als je overdag een vliegenplaag hebt, dan ben je blij dat je een klamboe hebt.

Plaats reactie