Anne in Duitsland schreef:Met de hamster in Stockholm kan ik je wel helpen, als je nog even geduld hebt. Ik kom daar op zaterdag 10 december langs, en op 24 december rijden we voor de kerst naar NL, via Deventer naar Deurne (bij Eindhoven). Hoe de hamster eenmaal in NL naar jou toe komt, moet je dan nog even uitvogelen. Misschien is er nog een andere mogelijkheid, dat hij vanuit Duitsland met iemand meerijdt die in de buurt van Hoorn woont, maar dat zouden we dan moeten navragen.
Verder heb ik vrienden in Düsseldorf die de kerst in Midden-Finland gaan doorbrengen (omgeving Jyväskylä), maar dan ben je nog niet in Vaasa natuurlijk. En zij gaan met het vliegtuig, ik weet niet hoe lastig dat qua papierwerk is? Al mag een hamster mee in de handbagage, vermoed ik.
Ik heb nogal wat bekenden die tussen NL en Finland op en neer gaan. Zal ik je verhaal op Facebook zetten?
Edit: ik kom dus langs Stockholm, niet langs Vätö. Heb ook geen tijd om via Vätö te rijden dan, maar als de hamster naar een wegrestaurant oid langs de E4 kan worden gebracht, dan kan ik hem daar oppikken.
Geduld is geen probleem, als beide hamsters voor het eind van het jaar op hun plek zijn is prima, ze moeten tenslotte behoorlijk wat kilometers afleggen. Hoorn zou wel heel erg mooi zijn maar ik ben al heel erg blij als de hamster ergens in Nederland gedropt kan worden dan kijk ik vanaf daar wel verder.
Ik ben al aan het vragen of weer naar Stockholm brengen tegen die tijd mogelijk is, als het goed is zit hij nu nog in Stockholm.
Hamsters hebben geen papierwerk nodig bij de meeste maatschappijen (entingen enz. zijn niet nodig, rabiës komt eigenlijk niet voor bij hamsters, voor ze het kunnen krijgen zijn ze meestal al op) zelfs Engeland doet niet moeilijk over hamsters, maar sommige maatschappijen rekenen wel een toeslag voor dieren in de handbagage, en voor zover ik van toen weet kan dan bedrag per maatschappij wel erg verschillen, dus dat ga ik nog even nakijken als je een maatschappij weet.
bloemetje schreef:Ben je weer beter?
Aan mij heb je niet veel. kom niet verder dan Ouderkerk aan de amstel normaal gesproken. Soms Almere.
Ik ben nou 3 weken terug geopereerd, na de 4e keer alvleesklier en/of leverontsteking kon het echt niet langer meer wachten, want het ging steeds slechter en de aanvallen kwamen wel erg snel na elkaar, dus hebben ze me met spoed geopereerd. 2 weken na de operatie ben ik weer aan het werk gegaan, maar dat valt nog wel erg zwaar.
Vandaar maar wat leuke dingen voor mijzelf aanschaffen, al stond de hamster al een tijdje in de planning, even wat positiefs om naar uit te kijken is wel welkom.