Paardenvraag, update: Lyme

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Paardenvraag, update: Lyme

hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Heel veel sterkte. Hier wordt geduimd voor een goed verloop.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Jemig wat een ellende..., ik hoop dat ze gaat reageren op de AB en dat de nierfunctie weer op gang komt. :-*
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Hope schreef:Overigens heb ik ook contact gelegd met de opleiding gedragsdeskundige voor paarden. Ze gaan per direct in de lesstof meenemen dat gedragsveranderingen zonder duidelijke oorzaak (pijn, trauma etc) een teken zouden kunnen zijn van Lyme en dat het dus zinvol is de eigenaar daarop te wijzen zodat die zijn/haar paard kan laten testen. Want dit blijkt dus te kunnen: een taai paard dat zijn tanden op elkaar houdt, geen tekenen van ziekte vertoond daardoor maar wél gedragsveranderingen laat zien vanwege Lyme.
Wat onwijs goed van je daaraan te denken.

Goed dat er nu een diagnose is, maar wat een k*tdiagnose. Ik hoop dat de behandeling aanslaat. Heel veel sterkte.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ondertussen is ze stabiel genoeg om aan de ab te kunnen beginnen. Ze was nog te erg spierbevangen.

We hebben ondertussen in overleg met een holistisch da besloten tegelijkertijd iets met/voor de nieren te gaan doen, want dit is te heftig. Ze moet wel genoeg zuiveren.
Ze krijgt nu medicatie waardoor ze veel gaat drinken en vanaf vrijdag iets wat de nieren moet helpen zuiveren.

We weten nu ook dat áls dit "project" gaat slagen, we minstens een jaar uit de roulatie zijn. Rust, rust, rust, het komende jaar. Dat boeit me niet, als ze er maar bovenop komt. Al loopt ze de rest van haar leven alleen maar in de wei, als ze daar dan happy is dan is mij dat goed.
Maar eerst de vier weken ab en hopen dat de nieren het volhouden.
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

En dat veroorzaakt door zo'n klein rot beestje. Ik hoop echt dat je paard er weer helemaal bovenop komt.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Pffff, wat is dat toch een nare ziekte, bij honden, mensen en dus ook bij paarden >:( >:(
Ik hoop dat jouw prinsesjes goed reageert op de AB!! :duimen: :duimen:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Wat een narigheid (zacht uitgedrukt) Marloes...
Ik zal heel hard duimen voor je mooie meisje dat de behandeling goed mag gaan aanslaan :-*

Plaats reactie