Drank maakt meer kapot dan je lief is......
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Drank maakt meer kapot dan je lief is......
Wat heb je een enorm lief moedertje Liz! 
Ja, mijn moeder is echt de allerliefste. En niet alleen maar omdat ze altijd mee wil betalen aan dingen (ik moet echt ongeveer permanent op de rem staan) maar ook omdat ze altijd voor ons klaar staat, zielsveel van ons houdt en wij van haar. Ze was altijd al de leukste moeder ter wereld hoor en heeft de meest leuke dingen met ons gedaan toen we kind waren. Wij hebben echt een geweldige jeugd gehad helemaal dankzij haar!
Zo schattig, Leo en ik hebben twee weken geleden samen met haar een grote nieuwe televisie voor haar gekocht. Die oude was een jaar of 35 oud en woog serieus een kilo of 50! Maar omdat mijn moeder langzaam (maar zeker) blind aan het worden is, moest er echt iets nieuws komen want ze zat steeds op de salontafel om de ondertiteling te kunnen lezen. Maar ze vond het zonde, een nieuwe TV want deze deed het nog
Maar goed, we hebben haar toch zover gekregen. Dit stond al een jaar op de agenda hoor, een nieuwe TV. En ik was samen met haar vorig jaar al een nieuwe kast wezen kopen om de nieuwe TV op te gaan zetten. En nu is het eindelijk gelukt! Maar ze wilde geen digitale TV aansluiting dus die TV op analoog geïnstalleerd: geen pan natuurlijk! Dus ik voor haar digitale aansluiting georganiseerd (die gaan we morgen installeren). Ben zo benieuwd wat ze van het beeld gaat vinden.
Maar echt, zo'n kek ding, die nieuwe TV! Je kunt met 1 druk op de knop naar youtube en daar gewoon zeggen wat je wil zien en hop, daar is ie met de filmpjes!
Belt ze me gisteren zegt ze "Liz, ik wil dit jaar geen verjaardagskadootje hoor, maar ik zou het nou ZO fijn vinden als je me in plaats daarvan uit zou willen leggen hoe ik naar die op internet-dinges kan om muziek te luisteren". Ahhhhh, schatje!
Gaan we regelen mam! En mijn moeder heeft nog moeite met een overschrijving-via-papier-voor-de-bank dus ik hoop dat ik het haar kan leren......
Zo schattig, Leo en ik hebben twee weken geleden samen met haar een grote nieuwe televisie voor haar gekocht. Die oude was een jaar of 35 oud en woog serieus een kilo of 50! Maar omdat mijn moeder langzaam (maar zeker) blind aan het worden is, moest er echt iets nieuws komen want ze zat steeds op de salontafel om de ondertiteling te kunnen lezen. Maar ze vond het zonde, een nieuwe TV want deze deed het nog
Maar goed, we hebben haar toch zover gekregen. Dit stond al een jaar op de agenda hoor, een nieuwe TV. En ik was samen met haar vorig jaar al een nieuwe kast wezen kopen om de nieuwe TV op te gaan zetten. En nu is het eindelijk gelukt! Maar ze wilde geen digitale TV aansluiting dus die TV op analoog geïnstalleerd: geen pan natuurlijk! Dus ik voor haar digitale aansluiting georganiseerd (die gaan we morgen installeren). Ben zo benieuwd wat ze van het beeld gaat vinden.
Maar echt, zo'n kek ding, die nieuwe TV! Je kunt met 1 druk op de knop naar youtube en daar gewoon zeggen wat je wil zien en hop, daar is ie met de filmpjes!
Belt ze me gisteren zegt ze "Liz, ik wil dit jaar geen verjaardagskadootje hoor, maar ik zou het nou ZO fijn vinden als je me in plaats daarvan uit zou willen leggen hoe ik naar die op internet-dinges kan om muziek te luisteren". Ahhhhh, schatje!
Gaan we regelen mam! En mijn moeder heeft nog moeite met een overschrijving-via-papier-voor-de-bank dus ik hoop dat ik het haar kan leren......
Wat heerlijk Lizzy!
Wat ik lange tijd gedaan heb voor een tante was handleidingen maken aan de hand van foto's of printscreens. Dus:
Plaatje afstandsbediening, rondje om knopje zetten
Plaatje tv-scherm met menu wat tevoorschijn komt, plaatje afstandsbediening met een cirkel om de juiste knoppen om er erdoorheen te bladeren etc.
Was altijd wel even werk maar ze had er ontzettend veel plezier van.
Want zij vroeg dan wat, vergat na een week hoe stap vier nu ook alweer precies ging en vroeg dan een halfjaar later of je nog eens kon helpen.
Misschien een idee?
Wat ik lange tijd gedaan heb voor een tante was handleidingen maken aan de hand van foto's of printscreens. Dus:
Plaatje tv-scherm met menu wat tevoorschijn komt, plaatje afstandsbediening met een cirkel om de juiste knoppen om er erdoorheen te bladeren etc.
Want zij vroeg dan wat, vergat na een week hoe stap vier nu ook alweer precies ging en vroeg dan een halfjaar later of je nog eens kon helpen.
Misschien een idee?
Oh, dit is wel een briljant idee ja! Ik wilde wel een handleiding maken maar foto's van de afstandbediening erbij is wel heel handig! ThanksHope schreef:Wat heerlijk Lizzy!
Misschien een idee?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Re: RE: Re: Drank maakt meer kapot dan je lief is......
Slim!!!Hope schreef:Wat heerlijk Lizzy!
Misschien een idee?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Om dat te doen heeft tante Lizzy wel eerst een nieuwe laptop nodigHope schreef:Wat heerlijk Lizzy!
Misschien een idee?
Kaela schreef:Om dat te doen heeft tante Lizzy wel eerst een nieuwe laptop nodig(en ook
natuurlijk)
-
src_esther
- 5-sterren

Gemeen!... Maar euh, wat ik dacht, kunnen we die nieuwe laptop voor tante Lizzy misschien crowdfunden? Of is dat een heel stom idee?Kaela schreef:Om dat te doen heeft tante Lizzy wel eerst een nieuwe laptop nodig(en ook
natuurlijk)
Hahahaha, nou dat is super liefsrc_esther schreef:Gemeen!... Maar euh, wat ik dacht, kunnen we die nieuwe laptop voor tante Lizzy misschien crowdfunden? Of is dat een heel stom idee?
-
src_esther
- 5-sterren

Waarom niet? Als mensen nou iets willen bijdragen, al is het maar 50 cent? Wat is daar mis mee? Ik gun je snel een nieuwe laptop en vind dat je wel iets verdiend voor het draaiende houden van van dit forum. Dat doe je niet alleen, dat weet ik wel, maar je bent wel de drijvende kracht.Lizzy schreef:Hahahaha, nou dat is super lief! Maar dat zou ik niet willen hoor! Er zijn belangrijkere dingen
![]()
![]()
Ik zie niet hoe een kleine bijdrage andere belangrijke dingen in de weg kan staan. Dat is toch de basis van crowdfunden, degene die doneert bepaald of hij/zij iets belangrijk genoeg vindt.
Nee, ik wil dat perse niet. Hoe lief het idee ook is. Ik moet als eigenaar van dit forum onafhankelijk blijven en impopulaire maatregelen kunnen nemen indien nodig. Ook tegen iemand die de regels overtreedt en net heeft meegedaan aan de crowdfunding voor een laptop.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Ik wilde net een donatie doen om te kunnen rellen 
Wat een pechMarijeEnBoomer schreef:Ik wilde net een donatie doen om te kunnen rellen
Ik wil anders wel een nieuwe? Mag jij mijn oude wel Lizzy!
eelke schreef:Ik wil anders wel een nieuwe? Mag jij mijn oude wel Lizzy!