Super !! Bedankt voor de tip!Siberienne schreef:Dat bedacht ik ook. Zou wel meteen voor het soort gaas gaan dat ook midges/noseeums tegen houdt.
Wij hebben in Schotland aanvallen van midges gehad en dat was echt rennend tanden poetsen, die kruipen nl ook in je haren enzo. We hadden toen geen honden bij ons, maar anders was het heel knus geworden in ons 2-persoons trekkerstentje
Er zijn trouwens ook gaastenten te koop, in allerlei soorten en maten als de bench te klein is.
BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR - Camper, caravan, deel jouw ervaringen!?
Ik heb nog een paar vraagjes voor de ervaren camperaars/caravanners:
- kan je in begin april, dus nog voor pasen, terecht op camongs/camperplaatsen?
- wat zijn de faciliteiten op een gemiddelde camperplaats?
- hoe koken jullie water? Waterkoker, fluitketel?
- hoeveel meter elektriciteitssnoer hebben jullie mee?
- kan je in begin april, dus nog voor pasen, terecht op camongs/camperplaatsen?
- wat zijn de faciliteiten op een gemiddelde camperplaats?
- hoe koken jullie water? Waterkoker, fluitketel?
- hoeveel meter elektriciteitssnoer hebben jullie mee?
Ik heb alleen maar ervaring met Frankrijk, Spanje en Portugal.
Wij vertrekken altijd eind maart.
Niet alle campings in Frankrijk op het platteland zijn dan open, maar met een beetje uitzoeken hoef je niet meer dan 200 km te rijden om bij de volgende camping te komen.
Je zou al eens een route kunnen uitstippelen en kijken welke campings dan open zijn op deze site:
http://www.campingcard.nl/
Hier kun alle campings vinden die met korting werken.
Voor de korting zul je het boekje moeten aanschaffen want daar zit de kaart in en campings vragen er allemaal naar.
De campings net buiten een grote stad zijn allemaal wel open en daar zitten heel mooie campings bij voor weinig geld.
In Spanje en Portugal is het geen enkel probleem; zodra je de Pyreneeen over bent is het meteen een stuk warmer en eigenlijk alle campings zijn óf het hele jaar open óf al heel vroeg in het seizoen.
Camperplaatsen hebben we geen ervaring mee.
We zien wel eens van die gratis camperplaatsen op de mooiste plekjes in the middle of nowhere of aan het strand, maar 's nachts is het er volkomen verlaten en ik zou me er niet veilig voelen zo zonder toezicht.
En ik ben toch echt niet bang uitgevallen.
We overnachten met een gerust hart bij een benzinestation op de péage die de hele nacht open is, maar dan wel vlak naast de ingang en onder de volle verlichting.
Niet dat we dat nu altijd doen maar echt in geval van nood.
Zoals afgelopen keer, toen we op de terugreis door een ongeval 3 uur op een snelweg stil stonden en er geen mogelijkheid was om nog een andere route te nemen.
Het was al 18.30 uur voordat we weer konden rijden, we hadden gepland om 19.00 uur bij de camping aan te komen maar het zou dus 22.00 uur worden en ja, toen hebben we bij een benzinestation overnacht.
En heerlijk geslapen.
Wij hebben een elektrische waterkoker van 700 Watt.
Eentje met een gladde bodem, waar je de verwarmingsspiraal dus niet ziet, zodat je hem makkelijk kunt schoonmaken en ontkalken.
We hadden eerst die van Tristar, dat merk is niet duur maar de kwaliteit is er ook naar.
We hebben 25 meter snoer mee en dat is tot nu toe altijd voldoende gebleken.
Mocht dat toch niet zo zijn, dan heeft de campingeigenaar altijd wel een extra snoer.
Aan het snoer zit een CEE stekker. Het is raadzaam om een verloopsnoertje erbij te kopen met een normale 2 polige stekker (heel gemakkelijk zelf te maken) want niet iedere camping heeft een CEE aansluiting.
Wij hebben een CEE stekker met een extra aansluiting voor ons inductie kookplaatje om buiten te koken.
Voor die gerechten die zo heerlijk walmen en zo'n mooi vet laagje in de caravan achterlaten.

Wij vertrekken altijd eind maart.
Niet alle campings in Frankrijk op het platteland zijn dan open, maar met een beetje uitzoeken hoef je niet meer dan 200 km te rijden om bij de volgende camping te komen.
Je zou al eens een route kunnen uitstippelen en kijken welke campings dan open zijn op deze site:
http://www.campingcard.nl/
Hier kun alle campings vinden die met korting werken.
Voor de korting zul je het boekje moeten aanschaffen want daar zit de kaart in en campings vragen er allemaal naar.
De campings net buiten een grote stad zijn allemaal wel open en daar zitten heel mooie campings bij voor weinig geld.
In Spanje en Portugal is het geen enkel probleem; zodra je de Pyreneeen over bent is het meteen een stuk warmer en eigenlijk alle campings zijn óf het hele jaar open óf al heel vroeg in het seizoen.
Camperplaatsen hebben we geen ervaring mee.
We zien wel eens van die gratis camperplaatsen op de mooiste plekjes in the middle of nowhere of aan het strand, maar 's nachts is het er volkomen verlaten en ik zou me er niet veilig voelen zo zonder toezicht.
En ik ben toch echt niet bang uitgevallen.
We overnachten met een gerust hart bij een benzinestation op de péage die de hele nacht open is, maar dan wel vlak naast de ingang en onder de volle verlichting.
Niet dat we dat nu altijd doen maar echt in geval van nood.
Zoals afgelopen keer, toen we op de terugreis door een ongeval 3 uur op een snelweg stil stonden en er geen mogelijkheid was om nog een andere route te nemen.
Het was al 18.30 uur voordat we weer konden rijden, we hadden gepland om 19.00 uur bij de camping aan te komen maar het zou dus 22.00 uur worden en ja, toen hebben we bij een benzinestation overnacht.
En heerlijk geslapen.
Wij hebben een elektrische waterkoker van 700 Watt.
Eentje met een gladde bodem, waar je de verwarmingsspiraal dus niet ziet, zodat je hem makkelijk kunt schoonmaken en ontkalken.
We hadden eerst die van Tristar, dat merk is niet duur maar de kwaliteit is er ook naar.
We hebben 25 meter snoer mee en dat is tot nu toe altijd voldoende gebleken.
Mocht dat toch niet zo zijn, dan heeft de campingeigenaar altijd wel een extra snoer.
Aan het snoer zit een CEE stekker. Het is raadzaam om een verloopsnoertje erbij te kopen met een normale 2 polige stekker (heel gemakkelijk zelf te maken) want niet iedere camping heeft een CEE aansluiting.
Wij hebben een CEE stekker met een extra aansluiting voor ons inductie kookplaatje om buiten te koken.
Voor die gerechten die zo heerlijk walmen en zo'n mooi vet laagje in de caravan achterlaten.

Dat zijn goed tips Hetty, bedankt!
Die campingkaart had ik nog niet eerder gevonden. Vroeger hadden we volgens mij een campinggids van hen. Die site is ook erg handig.
Als ik het zo lees dan is er op kampeergebied de afgelopen 25 jaar veel veranderd - grappig om dat weer te gaan herontdekken
Hebben jullie ook een vuilwatertank bij jullie caravan?
Die campingkaart had ik nog niet eerder gevonden. Vroeger hadden we volgens mij een campinggids van hen. Die site is ook erg handig.
Als ik het zo lees dan is er op kampeergebied de afgelopen 25 jaar veel veranderd - grappig om dat weer te gaan herontdekken
Hebben jullie ook een vuilwatertank bij jullie caravan?
We hebben een vuilwatertank, alleen gebruiken we die niet.
Ik was niet af in de caravan en spoel ook geen schoonmaakmiddelen door.
In het water dat we weg laten lopen zitten dus geen schadelijke stoffen en droge grond is heel blij met een beetje extra water.
Ik heb wel een emmertje voor het geval dat...
Is ook veel makkelijker schoon te maken.
Er is idd veel veranderd de afgelopen 25 jaren.
De "grijze golf" in het voor- en najaar en de overwinteraars zijn bijzonder lucratief voor campings; daar willen ze allemaal wel een graantje van meepikken.
Wil je helemaal terug naar de natuur:
http://www.naturismegids.nl/nl/
Ik was niet af in de caravan en spoel ook geen schoonmaakmiddelen door.
In het water dat we weg laten lopen zitten dus geen schadelijke stoffen en droge grond is heel blij met een beetje extra water.
Ik heb wel een emmertje voor het geval dat...
Is ook veel makkelijker schoon te maken.
Er is idd veel veranderd de afgelopen 25 jaren.
De "grijze golf" in het voor- en najaar en de overwinteraars zijn bijzonder lucratief voor campings; daar willen ze allemaal wel een graantje van meepikken.
Wil je helemaal terug naar de natuur:
http://www.naturismegids.nl/nl/
Is dat nou niet vreselijk koud, buiten de zomer in je blote kont recreëren?
In het voor- en najaar is het overdag in Spanje en Portugal meestal tussen de 26 en 30 graden.
We hebben zelfs een extra sunscreen aan de luifel.

We hebben zelfs een extra sunscreen aan de luifel.
In het voor- en najaar is het overdag in Spanje en Portugal meestal tussen de 26 en 30 graden.
We hebben zelfs een extra sunscreen aan de luifel omdat we het al gauw te warm vinden om in de zon te zitten.
We hebben zelfs een extra sunscreen aan de luifel omdat we het al gauw te warm vinden om in de zon te zitten.