Ook mijn lijfboek, met uitzondering van het voertje dat kwam er niet aan te pas. Wel veel braaf.MillyMol schreef:Uit mijn lijfboek:
Optillen, buiten weer neerzetten (bij voorkeur steeds op dezelfde plek), behoefte laten doen, belonen met een rustige stem en een voertje en weer naar binnen.
Niet gaan spelen. De trip naar buiten is bedoeld voor zijn behoefte en niet om te spelen.Soms vinden pups het buiten zo enorm leuk, dat ze volop spelen en genieten van alle nieuwe indrukken waardoor ze geen tijd hebben om hun behoefte te doen. Als je dan weer binnen bent doet de pup zijn behoefte in huis.
Je kunt hem altijd nog een paar keer per dag extra mee naar buiten nemen om zijn energie kwijt te raken, de wereld te leren kennen en met jullie te spelen.
Weet wel dat toen Pike eenmaal zindelijk was (en dat was hij heel, heel snel), ik hem 's avonds laat voor ik naar bed ging nog een keer in de tuin liet: Pikie plasje doen! En dan ging hij naar buiten en deed nog snel een plasje. Bij het binnenkomen kreeg hij dan een snoepje. Dat ging prima tot het moment dat Pike bij "Pikie plasje doen!" naar buiten sprong, zich omdraaide en weer naar binnen sprong met een blik van: Nu snoepje baas!