BPWR Nieuwe wasmachine
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
BPWR Nieuwe wasmachine
Mijn wasmachine is vandaag na 15 jaar trouwe dienst overleden. Er zat een was in met een grote fleecedeken en ineens een harde klap en nu draait er niks meer. Ik denk te zwaar voor 't oude beestje
Maar nu. Ik heb me nooit zo in wasmachines verdiept en dit soort dingen uitzoeken is ook niet mijn hobby. Ik had een Miele, maar de huidige Mieles lijken vrij prijzig en ik wil mijn eigen waspoeder en/of gel kunnen kiezen en doseren.
Ik heb vrij veel buitensport spullen waar ik speciale wasmiddelen voor gebruik en die ik niet te hard wil centrifugeren.
Dus tja, eisen... zuinig. Ik gooi veel bij elkaar en was zo 1-2 x per week echte volle machines met soms dus kleden / dekentjes. Ik denk dat 8 of 9 kilo wel handig is.
En verder... Bosch kwam best goed uit testen las ik. Nog meer tips?
Ik heb trouwens geen droger, uit energie oogpunt, droog gewoon op een rekje.
Maar nu. Ik heb me nooit zo in wasmachines verdiept en dit soort dingen uitzoeken is ook niet mijn hobby. Ik had een Miele, maar de huidige Mieles lijken vrij prijzig en ik wil mijn eigen waspoeder en/of gel kunnen kiezen en doseren.
Ik heb vrij veel buitensport spullen waar ik speciale wasmiddelen voor gebruik en die ik niet te hard wil centrifugeren.
Dus tja, eisen... zuinig. Ik gooi veel bij elkaar en was zo 1-2 x per week echte volle machines met soms dus kleden / dekentjes. Ik denk dat 8 of 9 kilo wel handig is.
En verder... Bosch kwam best goed uit testen las ik. Nog meer tips?
Ik heb trouwens geen droger, uit energie oogpunt, droog gewoon op een rekje.
-
Martine-Tom
Re: BPWR Nieuwe wasmachine
Ik heb een samsung ecobubble 7kg, super ding zou m zo weer kopen
Ik heb gewoon een siemens van onder de 400 euro, eco ding ( siemens = bosch)
Kun je allerlei progjes kiezen, ook sport en snel. Afhankelijk daarvan centrifugeren toerental aanpassen ( kan altijd zachter). Knopje erbij om extra water te gebruiken, knopje erbij om het sneller te laten wassen. En zelfs nog over zoveel tijd moet het klaar zijn. Prima ding en ik heb nog steeds de regie.
Vlgs mij is ie 8 kg ( dacht ik)
Hoelang die mee zal gaan weet ik nog niet, mijn vorige siemens denk ik 8 jaar. Maar heeft het wel zwaar met 3 newfies
Kun je allerlei progjes kiezen, ook sport en snel. Afhankelijk daarvan centrifugeren toerental aanpassen ( kan altijd zachter). Knopje erbij om extra water te gebruiken, knopje erbij om het sneller te laten wassen. En zelfs nog over zoveel tijd moet het klaar zijn. Prima ding en ik heb nog steeds de regie.
Vlgs mij is ie 8 kg ( dacht ik)
Hoelang die mee zal gaan weet ik nog niet, mijn vorige siemens denk ik 8 jaar. Maar heeft het wel zwaar met 3 newfies
Die harde klap zou best 's de riem kunnen geweest zijn die knapte .. een nieuwe riem en het doet weer z'n werk.
Wij hebben een paar weken deze gekocht. Bevalt erg goed kan veel in en de meeste programma's kan je handmatig aanpassen: temperatuur, toeren, aantal spoelingen. Gebruik meestal het eco programma dat duurt lang maar zet hem 's avonds klaar met een uitgestelde eindtijd zodat hij in de goedkope stroom tijd draait en 's morgens klaar is. Ook het bestellen en de levering via Coolblue erg tevreden over. Bestellen en de dag erna geplaatst en aangesloten door 2 vlotte jongens zonder gedoe of extra kosten. Korte uitleg over hoe het werk helemaal top
http://www.wasmachinestore.nl/product/6 ... ubble.html
http://www.wasmachinestore.nl/product/6 ... ubble.html
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
inni schreef:Die harde klap zou best 's de riem kunnen geweest zijn die knapte .. een nieuwe riem en het doet weer z'n werk.
Ja zou kunnen - dank voor de tip maar ik zat er al langer tegenaan te hikken; hij wadtnuet meer zo goed en de was stinkt erg snel als 'ie er ook maar even in blijft zitten. Al een paar xx schoongemaakt met azijn, soda, speciale reiniging dus ik denk dat ik gee geld meer uit ga geven aan reparatie.heb 1x iemand laten komen voor mysterieuze lekkage (verdween spontaan weer) en dat was al 100 euri...
Wij hebben een Miele uit 2014 en echt: nooit weer.
Weinig keuze in programma's. Je kan de centrifuge bijvoorbeeld amper bijstellen. En hij weegt de was en pakt aan de hand daarvan water waardoor de was vaak niet fris is en ik er zelf met een emmer water bij sta te gieten middels het zeepbakje.
Je hebt allerlei moderne programma's, zoals "jeans" en "eco". Maar gewoon een kort wasje laten draaien op 30 graden kan niet want korte programma's gaan pas vanaf 40 graden. Echt irritant.
Weinig keuze in programma's. Je kan de centrifuge bijvoorbeeld amper bijstellen. En hij weegt de was en pakt aan de hand daarvan water waardoor de was vaak niet fris is en ik er zelf met een emmer water bij sta te gieten middels het zeepbakje.
Je hebt allerlei moderne programma's, zoals "jeans" en "eco". Maar gewoon een kort wasje laten draaien op 30 graden kan niet want korte programma's gaan pas vanaf 40 graden. Echt irritant.
Wij hebben een ecobubble. Het is een fijne machine, heel zuinig maar... de meeste programma's duren rustig 3 uur. Het korte programma duurt een uurtje maar daar kan maar een beperkte hoeveelheid in. En de meeste programma's gaan maar tot 40 graden. Ik draai beddengoed liefst op 60 maar dat gaat dus niet. Heel irritant, die moet dan dus op het 3 uur programma en dat vind ik erg lang en irritant. In dat opzicht kies ik volgende keer voor een machine die wel echt korte programma's kan draaien.
Verder zitten er tig programma's op, uitgesteld einde zodat ie s nachts aan gaat en s morgens klaar is en hij is lekker stil.
Verder zitten er tig programma's op, uitgesteld einde zodat ie s nachts aan gaat en s morgens klaar is en hij is lekker stil.
-
Martine-Tom
Ik gebruik vooral de "dagelijks" stand, die duurt 1.13 uur en kan van 20 tot 60 gradenEls&Flow schreef:Wij hebben een ecobubble. Het is een fijne machine, heel zuinig maar... de meeste programma's duren rustig 3 uur. Het korte programma duurt een uurtje maar daar kan maar een beperkte hoeveelheid in. En de meeste programma's gaan maar tot 40 graden. Ik draai beddengoed liefst op 60 maar dat gaat dus niet. Heel irritant, die moet dan dus op het 3 uur programma en dat vind ik erg lang en irritant. In dat opzicht kies ik volgende keer voor een machine die wel echt korte programma's kan draaien.
Die heb ik niet.Martine-Tom schreef:Ik gebruik vooral de "dagelijks" stand, die duurt 1.13 uur en kan van 20 tot 60 graden
-
Martine-Tom
Dan is het idd onhandig! De rest duurt bij mij ook minimaal 2.25 uurEls&Flow schreef:Die heb ik niet.
Ja toen ik. De nieuwe nodig had had ik jullie commentaren toen ook al bestudeerd, zo wist ik zeker geen miele!
Ik belangrijk 90 graden kunnen kiezen! En dat kan ik bij bonte was. Een bonte was met voorwas op 90C duurt ook ruim 3 uur. Dat is dan in eco stand. Ik kan de tijd wel verkorten als ik wil.
En ik kan altijd een lagere temperatuur kiezen en lager toerental, en tijd verkorten of extra water, bij ieder programma ( ok tijd verkorten zal niet werken bij mijn 15 minuten gok ik).
Dus eigenlijk kannik alles instellen zoals ik dat wil. En dat wil ik van een apparaat, moet doen wat ik wil
Beddegoed op 40 graden is no go hier, maar op 60 graden is ie hier ook niet kort.
Ik denk dat de eco standen er zo lang over doen omdat ze alles langer weken, temperatuur langzamer opstoken, en dus minder energie nodig is om te wassen. Dus wel logisch dat het lang duurt.
Ik belangrijk 90 graden kunnen kiezen! En dat kan ik bij bonte was. Een bonte was met voorwas op 90C duurt ook ruim 3 uur. Dat is dan in eco stand. Ik kan de tijd wel verkorten als ik wil.
En ik kan altijd een lagere temperatuur kiezen en lager toerental, en tijd verkorten of extra water, bij ieder programma ( ok tijd verkorten zal niet werken bij mijn 15 minuten gok ik).
Dus eigenlijk kannik alles instellen zoals ik dat wil. En dat wil ik van een apparaat, moet doen wat ik wil
Beddegoed op 40 graden is no go hier, maar op 60 graden is ie hier ook niet kort.
Ik denk dat de eco standen er zo lang over doen omdat ze alles langer weken, temperatuur langzamer opstoken, en dus minder energie nodig is om te wassen. Dus wel logisch dat het lang duurt.
Goh dan is er veel veranderd bij Miele. Onze Miele is een jaar of 3-5 oud en die kan alles. 20 minuten programma op 40 graden, extra water programmeren, temperatuur instellen van koud tot 90 graden, centrifugeren instellen van 0 tot 1600 toeren.
Juist dat instellen van van alles en nog wat vind ik belangrijk.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Hier ook een eco bubble waar ik alle programma's handmatig van kan veranderen. Hij wast schoon, ben er heel tevreden over.
Idd gekocht bij Coolblue, op zaterdag. Op zondag werd 'ie gratis afgeleverd, én geïnstalleerd. Top!
Idd gekocht bij Coolblue, op zaterdag. Op zondag werd 'ie gratis afgeleverd, én geïnstalleerd. Top!
Heb hier dan ook zo'n Miele staan. Genoeg in te stellen maar vooral ook de temperatuur, centrifugeren etc. Gebruik bijna nooit de voorgeprogrammeerde knopjes.Borke schreef:Goh dan is er veel veranderd bij Miele. Onze Miele is een jaar of 3-5 oud en die kan alles. 20 minuten programma op 40 graden, extra water programmeren, temperatuur instellen van koud tot 90 graden, centrifugeren instellen van 0 tot 1600 toeren.