Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Weer een pizza Vegetariana. Met olijven en artisjokken.
Ik ben nu een beetje misselijk.
Is goedgekeurd hoorAngelique schreef:Ik kom bij jou eten punt NL
Het was zálig! Met lekker veel saus voor over de rijst en de roerbak
Groot gelijk, de pastinaaksoep was bleh, heel bleh.Angelique schreef:Ik kom niet bij je eten punt NL![]()
Feliciteerd Kim
- -Annemarie-
- 5-sterren

Oh, jammer! Wat heb je er verder nog door gedaan?Lizzy schreef:Groot gelijk, de pastinaaksoep was bleh, heel bleh.
Ik kook 'em met bouillon(blokje of poeder). Dan de staafmixer er doorheen, en naar smaak room of creme fraiche en veel mosterd. Alleen pastinaak is een beetje nikserig.
Ik had prei gefruit, een handje rode linzen, bouillonblokjes (2), laurierblad, beetje rozemarijn en pastinaak. Ik vind de smaak van pastinaak gewoon bleh. Maar ik denk dat het aan mij ligt. Ik heb net twee broodjes kaas op, ik ben zo misselijk als een zieke hond.-Annemarie- schreef:Oh, jammer! Wat heb je er verder nog door gedaan?
Ik kook 'em met bouillon(blokje of poeder). Dan de staafmixer er doorheen, en naar smaak room of creme fraiche en veel mosterd. Alleen pastinaak is een beetje nikserig.
Wij zijn juist dol op pastinaak
, in een stoofpotje met andere groenten of geroosterd in de oven. Wel met veel kruiden en specerijen, maar dat is bij alles wat ik kook zo.
koekje schreef:Weer een pizza Vegetariana. Met olijven en artisjokken.
Dat klinkt als een pizza naar mijn hart.
-
frodo quin
- 5-sterren

Straks kh arme pizza met vegan kaas uit een pakje (geen tijd voor de afwas van zelf maken), paprika, tomaat en rode ui.
Ik vind wat pastinaak rauw door de salade wel lekker. Niet teveel. Maarre, 2 bouillonblokjes??? Geen soep waar ik twee blokjes ingooi, veels te zoutLizzy schreef:Ik had prei gefruit, een handje rode linzen, bouillonblokjes (2), laurierblad, beetje rozemarijn en pastinaak. Ik vind de smaak van pastinaak gewoon bleh. Maar ik denk dat het aan mij ligt. Ik heb net twee broodjes kaas op, ik ben zo misselijk als een zieke hond.
Wij hadden vanavond kip (bio, polderhoen) met groene asperges en cocktailtomaatjes onder een laagje kaas uit de oven en kleine rode aardappeltjes in de schil, ook uit de oven. Was weer smullen
pike schreef:Ik vind wat pastinaak rauw door de salade wel lekker. Niet teveel. Maarre, 2 bouillonblokjes??? Geen soep waar ik twee blokjes ingooi, veels te zout![]()
Wij hadden vanavond kip (bio, polderhoen) met groene asperges en cocktailtomaatjes onder een laagje kaas uit de oven en kleine rode aardappeltjes in de schil, ook uit de oven. Was weer smullenwacht nu op de koffie (zonder suiker
)
Ik had 3 liter soep. En 2 blokjes. Zonnatura. Ik vind dat niet zout?!
Spinazie met aardappeltjes en groenten-vega-dingen.
3Lizzy schreef:![]()
![]()
![]()
Ik had 3 liter soep. En 2 blokjes. Zonnatura. Ik vind dat niet zout?!
Mijn moeder (91) zou zeggen: Het moet toch ergens naar smaken en vervolgens blokje 3 en 4 erin kieperen
Parelhoen (nee, niet van Ot en Sien) uit de oven. Met frieten en rauwkost.
Geen plek meer voor een toetje.
Geen plek meer voor een toetje.
Ik vries normaal altijd soep in. Maar deze soep was niet lekker dus ik heb het zo weggekieperdpike schreef:3liter pastinaaksoep (ga je die allemaal opeten?) oh jee ja daar mogen vast wel 2 blokjes in
![]()
Mijn moeder (91) zou zeggen: Het moet toch ergens naar smaken en vervolgens blokje 3 en 4 erin kieperen![]()
Gne gne, en die 3 a 4 blokjes gingen op hoeveel liter soep?
Tot nu toe heb ik alleen pastinaak in de hutspot gehad. Dan ga je het koken en denk je 'bleeeh!' maar zo gestampt met aardappel en wortel was het toch heel lekker.Lizzy schreef:Ik had prei gefruit, een handje rode linzen, bouillonblokjes (2), laurierblad, beetje rozemarijn en pastinaak. Ik vind de smaak van pastinaak gewoon bleh. Maar ik denk dat het aan mij ligt. Ik heb net twee broodjes kaas op, ik ben zo misselijk als een zieke hond.
Misschien niet alleen van pastinaak soep maken maar met wortel (geeft een 'natuurlijk' zoetje) en misschien is het met jou en pastinaak net zoals met mij en knolraap : dat gaat nooit wat worden
Gister: friet met biologisch worstje en witlofsla.
Vanavond pizza van de bbq. Met pizza-ring die we voor het eerst gaan uitproberen
Deegje van yoghurt en zelfrijzend bakmeel http://www.annabel-langbein.com/recipes ... base/2011/ met zelfgemaakte pizzasaus.
Erop: mozzarella, uiringen, evt. olijven...in ieder geval lekker en simpel