BPWR Nieuwe wasmachine

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR Nieuwe wasmachine

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Aprilsnow schreef:Heb hier dan ook zo'n Miele staan. Genoeg in te stellen maar vooral ook de temperatuur, centrifugeren etc. Gebruik bijna nooit de voorgeprogrammeerde knopjes.
Hier heb je een draaischijf met programma's en wat extra knoppen voor extra water, kort programma en centrifugestop. Verder niks. Ik kan voor de was van 30 graden een programma kiezen van 1.50 uur met 900 toeren of 59 minuten met 600 toeren. That's it. De knop "kort" kan ik niet gebruiken bij deze programma's want hij vindt ze kort genoeg. Extra water kan alleen bij bonte was, en 30 graden vindt hij fijne was. Ook geen extra water dus.

Zo heb je dus zo'n 12 vooraf bedachte programma's die waarschijnlijk door een man verzonnen zijn die nooit wat in het huishouden heeft gedaan. :-\
Leontine
3-sterren
3-sterren

Bericht door Leontine »

Wij hadden ook de eco bubble. Vreselijk! Land programma's en door die eco stand heel weinig water dus heel snel stinkende was als hij even blijft staan. Nu goedkope lg gekocht veel fijner!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik heb sinds anderhalf jaar een Siemens IQ500 Extra Klasse en ben daar erg tevreden over. Je kunt hem programmeren en hij is uiterst stil. En er zit een was+impregneerprogramma op, handig voor de outdoorjassen!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Siberienne schreef:Ja zou kunnen - dank voor de tip maar ik zat er al langer tegenaan te hikken; hij wadtnuet meer zo goed en de was stinkt erg snel als 'ie er ook maar even in blijft zitten. Al een paar xx schoongemaakt met azijn, soda, speciale reiniging dus ik denk dat ik gee geld meer uit ga geven aan reparatie.heb 1x iemand laten komen voor mysterieuze lekkage (verdween spontaan weer) en dat was al 100 euri...

'tja als hij aan vervanging toe is zijn het "kosten op 't sterfhuis" zoals ze hier zeggen ;) . Ik heb de riem van mijn wasmachine zelf vervangen, 't was even wringen maar 't lukte me wel.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Hier een simpele Indesit, 7 kilo trommel en ik mag lekker alles zelf bepalen. Kostte 2 jaar geleden € 279,-.

Zie deze: http://www.wasmachinestore.nl/product/4 ... oC5Brw_wcB

8 kilo, 1600 toeren centrifugeren.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ik lees even gezellig mee want mijn wasmachine zit in blessuretijd (inmiddels zo'n 15 jaar oud). Prima ding hoor maar ik vind hem eigenlijk wat te klein (zal mede gevolg zijn van het feit dat het een bovenlader is) maar wat programma's betreft kan ik altijd wel doen wat ik wil (kort of lang, temperatuur zelf instellen tussen 30 en 90, koud kan ook, zelf centrifugesnelheid instellen (tussen 400 en 1200), mijn puur wollen truien kunnen zonder probleem in de masjien evenals de schapenvachten van de honden, alleen enkel iets spoelen zonder dat hij gaat centrifugeren kan hij niet. En dat vind ik nog steeds erg jammer. Is een AEG Lavamat, weet niet of die nog verkocht worden. Dat ding is inmiddels ongetwijfeld hopeloos ouderwets.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

inni schreef:'tja als hij aan vervanging toe is zijn het "kosten op 't sterfhuis" zoals ze hier zeggen ;) . Ik heb de riem van mijn wasmachine zelf vervangen, 't was even wringen maar 't lukte me wel.

Zoooo ik vrees dat ik niet zo handig ben ;) ;)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Tanna schreef:Ik heb sinds anderhalf jaar een Siemens IQ500 Extra Klasse en ben daar erg tevreden over. Je kunt hem programmeren en hij is uiterst stil. En er zit een was+impregneerprogramma op, handig voor de outdoorjassen!

Dat is inderdaad handig. Ik las dat Siemens en Bosch eigenlijk hetzelfde zijn. Ga eens kijken daar dat programma ook op zit.
Mijn moeder nog even gebeld en die heeft vorig jaar een Miele gekocht, zij kan wel de centrifuge stand aanpassen, niet altijd de temp. En inderdaad veel programma's..
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Dank iedereen voor de input! Ik ben het weekeinde weg met man, kunnen we het er nog even over hebben (Samsung of Bosch/Siemens is de keuze denk ik, stil is toch ook wel fijn want hij staat beneden naast de keuken) en dan maandag maar bestellen bij de blauwe mannen denk ik zo...
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Ik draai nu een programma met hondenkleden die deed ik altijd op 90 graden. Het eco programma kan max tot 60 graden maar het katoenprogramma kan je handmatig aanpassen naar 95 (90 geeft hij niet). Het aantal spoelingen terug gezet naar 2 echt heel vies is het niet was ze wekelijks. De tijdsduur past zich aan aan je aanpassingen met minder spoelingen is hij sneller klaar. Programma duurt nu 2 uur.

Mijn vorige machine deed even ruim een uur over het programma maar ik heb nu het idee dat de was er wel frisser uitkomt. Dat de hondengeur echt uit de dekens gaat en dat had ik bij de oude machine niet. Dat zou ook een besparing zijn ik gooide de kleden altijd om de 2 a 3 maanden weg omdat ze dan ook net gewassen nog steeds stonken.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Het belangrijke aan een wasmachine vind ik inderdaad, dat je zelf kan instellen en op tijd kan zetten of uitgestelde starttijd. Al die moderne shit hoeft van mij niet.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

El_Kato schreef:Ik draai nu een programma met hondenkleden die deed ik altijd op 90 graden. Het eco programma kan max tot 60 graden maar het katoenprogramma kan je handmatig aanpassen naar 95 (90 geeft hij niet). Het aantal spoelingen terug gezet naar 2 echt heel vies is het niet was ze wekelijks. De tijdsduur past zich aan aan je aanpassingen met minder spoelingen is hij sneller klaar. Programma duurt nu 2 uur.

Mijn vorige machine deed even ruim een uur over het programma maar ik heb nu het idee dat de was er wel frisser uitkomt. Dat de hondengeur echt uit de dekens gaat en dat had ik bij de oude machine niet. Dat zou ook een besparing zijn ik gooide de kleden altijd om de 2 a 3 maanden weg omdat ze dan ook net gewassen nog steeds stonken.

Na een tip van hier was ik de hondenspullen met Sagrotan. Alles op 40 graden, ik heb veel fleecedekentjes die niet warmer kunnen. Niet een extreem lang programma, met anderhalf uur is 'ie klaar. Het wordt lekker schoon en fris, en de machine ruikt ook niet.
Nu was ik de hondenspullen wel apart, in de oude wasmachine. De nieuwe is voor ons zelf.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

-Annemarie- schreef:Na een tip van hier was ik de hondenspullen met Sagrotan. Alles op 40 graden, ik heb veel fleecedekentjes die niet warmer kunnen. Niet een extreem lang programma, met anderhalf uur is 'ie klaar. Het wordt lekker schoon en fris, en de machine ruikt ook niet.
Nu was ik de hondenspullen wel apart, in de oude wasmachine. De nieuwe is voor ons zelf.
Hahaha, ik heb al een luxe hondje, met 2 eigen vriezers :biggrin2: , maar een eigen wasautomaat heeft ze nog niet!
Ik doe bij elke was een beetje tea tree olie in het bakje, werkt ontsmettend en is ook prima tegen luchtjes.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Borke schreef:Goh dan is er veel veranderd bij Miele. Onze Miele is een jaar of 3-5 oud en die kan alles. 20 minuten programma op 40 graden, extra water programmeren, temperatuur instellen van koud tot 90 graden, centrifugeren instellen van 0 tot 1600 toeren.
Juist dat instellen van van alles en nog wat vind ik belangrijk.
Ik heb ook een Miele, bovenlader. Mijn 2e wasmachine, beiden Miele bovenladers. Deze bijna 9 jr geleden gekocht, ik kan ook gewoon water, temp en touren binnen programma's wijzigen.
Wordt intensief gebruikt, incl. alle 'hondenwas'. En wast & centrifugeert nog steeds uitstekend (en lekker stil)!

Eén tip": koop GEEN Brandt! Mijn ouders en mijn zus deden dat, kwam toen goed uit testen en lekker goedkoop. Drama! Wasten beiden helemaal niet goed, snel en herhaaldelijk defecten en korte levensduur.
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Is Sagrotan hetzelfde als Dettol? Heb er op gegoogled maar krijg alleen duitse sites maar de verpakking doet me sterk aan Dettol denken.

Volgens mij heb ik nog teatree olie zal de volgende keer eens een paar druppels in het wasbolletje doen :)

Ik haal de fleecekleden altijd bij Ikea voor 2,99. Lekkere dikke kleden en ze kunnen dus prima op 90/95 graden gewassen worden!

Plaats reactie