Hoe lang duurt het voordat je gewend bent aan koffie zonder suiker?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe lang duurt het voordat je gewend bent aan koffie zonder suiker?

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Wat ik niet snap is dat mensen die zo dol op koffie zijn er melk en of suiker in doen?
De ultieme smaak is toch de pure zwarte koffie?
Of zou het eigenlijk om die shot suiker of zuivel gaan... en niet om de echte koffie smaak?
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Borke schreef:Wat ik niet snap is dat mensen die zo dol op koffie zijn er melk en of suiker in doen?
Of zou het eigenlijk om die shot suiker of zuivel gaan... en niet om de echte koffie smaak?
;D ;D ;D

Veel koffie vind ik echt niet te zuipen, maar daar helpt suiker :puke: niet bij, melk meestal ook niet. Thuis een beetje te veel verwend, zowel zwart (espresso) als cappucino (espresso met echt gestoomde (rauwe) melk) is heerlijk. Die automatentroep, die je tegenwoordig bij 9 van de 10 horecagelegenheden krijgt voorgeschoteld laat ik sinds enige tijd meestal voor wat het is en anders heb ik al bij de eerst slok spijt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Borke schreef:Wat ik niet snap is dat mensen die zo dol op koffie zijn er melk en of suiker in doen?
Ik snap mensen niet die koffie niet nog lekkerder willen maken met melk en suiker dan ie al is :g:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Lizzy schreef:Ik snap mensen niet die koffie niet nog lekkerder willen maken met melk en suiker dan ie al is :g:
+1 :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Koffie is vies. Ik drink het alleen om wakker te worden, hooguit 1 bakje per dag in de ochtend. En dat vind ik eigenlijk al teveel. En om het naar binnen te kunnen krijgen moet er minimaal melk in, liefst ook wat suiker en nog liever opgeklopte melk met een karamel of noten smaakje.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik drink echt nooit koffie, alleen die geur al :puke:
Zelfs eenntoetje met koffie in een sterrenrestaurant mocht ml dankbaar opeten. Nee alle suiker en melk ter wereld zal mij niet helpen om koffie enigszins drinkbaar te maken. :biggrin2:
Thee drink ik wel, maar echt zonder suiker met suiker lust ik niet.
Kaela schreef:
Koffie is vies. Ik drink het alleen om wakker te worden, hooguit 1 bakje per dag in de ochtend. En dat vind ik eigenlijk al teveel. En om het naar binnen te kunnen krijgen moet er minimaal melk in, liefst ook wat suiker en nog liever opgeklopte melk met een karamel of noten smaakje.
Waarom ??? :biggrin2:
Gewoon niet drinken, heb je het ook echt niet meer persee nodig om wakker te worden smorgens na een tijdje :P
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Koffie is vies. Ik drink het alleen om wakker te worden, hooguit 1 bakje per dag in de ochtend. En dat vind ik eigenlijk al teveel. En om het naar binnen te kunnen krijgen moet er minimaal melk in, liefst ook wat suiker en nog liever opgeklopte melk met een karamel of noten smaakje.
Groene en zwarte thee bevatten ook cafeïne. Zou je dat niet lekkerder vinden?
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Weinig zo fijn als een kop koffie met warme melk zonder suiker maar heel af en toe met een beetje honing erin als ik thuis kom na een lange strandwandeling. Wel met goede koffie want een goede kop koffie begint bij goede bonen (liefst van levelt). Van senseo word ik niet blij en van oploskoffie ook niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Els&Flow schreef:Weinig zo fijn als een kop koffie met warme melk zonder suiker maar heel af en toe met een beetje honing erin als ik thuis kom na een lange strandwandeling. Wel met goede koffie want een goede kop koffie begint bij goede bonen (liefst van levelt). Van senseo word ik niet blij en van oploskoffie ook niet.
Absoluut! Ik heb heerlijke bonen van vriend Simon. Meestal neem ik Yellow Bourbon Brazil of een bio espresso. Toen we een bezuinigingsplan hadden gemaakt was een van de dingen die we kiepte de bonen van vriend Simon. Ik maakte 's morgens koffie, ik neem een slok (en het was echt geen bagger hoor, wat ik had gekocht, maar wel goedkoper als bij Simon) en dacht :puke: . Ik denk "ligt aan mij gewoon". Leo neemt een slok en kijkt mij aan met de volgende blik : :???: :???: :???: :???:

We zijn dezelfde dag nog naar Simon gelopen.
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Lizzy schreef:Ik snap mensen niet die koffie niet nog lekkerder willen maken met melk en suiker dan ie al is :g:
;D :biggrin2:
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Groene en zwarte thee bevatten ook cafeïne. Zou je dat niet lekkerder vinden?
Daar krijg ik toch niet echt zo'n "boost" van als van koffie. En lekker vind ik dat ook niet. Drink verder eigenlijk alleen rooibosthee en water.
Kaio schreef: Gewoon niet drinken, heb je het ook echt niet meer persee nodig om wakker te worden smorgens na een tijdje :P
Ja ach, ik vind 1 bakje niet zo'n probleem. Drink het ook lang niet elke dag, alleen als ik smorgens zo'n gevoel van niet op gang komen heb. En dan is het toch wel fijn om met een redelijk onschuldig bakje koffie even een soort schop onder de kont te krijgen. En ik mag van mezelf die vieze koffie dus opleuken met wat er maar nodig is en dan is het wel lekker :biggrin2:
Lil

Bericht door Lil »

Ik vind koffie met melk en suiker heeeeeelijk! Gaat echt om die combi, want los hoef ik alle drie niet.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

:biggrin2: :biggrin2:

Plaats reactie