Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Curry met kip en spinazie, tiramisu toe. Lekker met zijn tweetjes dit keer. 
Rode kool met appeltjes. En aardappel. En vega-dingen.
- pien - schreef:Tot nu toe heb ik alleen pastinaak in de hutspot gehad. Dan ga je het koken en denk je 'bleeeh!' maar zo gestampt met aardappel en wortel was het toch heel lekker.
Misschien niet alleen van pastinaak soep maken maar met wortel (geeft een 'natuurlijk' zoetje) en misschien is het met jou en pastinaak net zoals met mij en knolraap : dat gaat nooit wat worden
Gister: friet met biologisch worstje en witlofsla.
Vanavond pizza van de bbq. Met pizza-ring die we voor het eerst gaan uitproberen![]()
Deegje van yoghurt en zelfrijzend bakmeel http://www.annabel-langbein.com/recipes ... base/2011/ met zelfgemaakte pizzasaus.
Erop: mozzarella, uiringen, evt. olijven...in ieder geval lekker en simpel
We hebben nog geen pizzaschep en zonder gaat pizza bakken niet lukken dus het wordt roerbakgroente met tahoe en mie.
Dat was bij wijze van spreken he. Mijn moeder vertelde mij ooit dat ze zonder zout kookte, want pa mocht dat niet meer hebben. Toen was ik bij haar op bezoek, en zag ik haar een bouillonblokje bij de sperziebonen doen . Wat doe je nou ma? Ik dacht dat je zoutloos kookte. Ja, maar het moet toch ergens naar smaken was het toen. Blijkbaar had ze er geen notie van dat een bouillonblokje zout (en ook nog vetsin trouwens) bevatte.Lizzy schreef:Ik vries normaal altijd soep in. Maar deze soep was niet lekker dus ik heb het zo weggekieperd![]()
Gne gne, en die 3 a 4 blokjes gingen op hoeveel liter soep?
Wij ook, lekker in een stoofpotje met lamsvleesTanna schreef:Wij zijn juist dol op pastinaak, in een stoofpotje met andere groenten of geroosterd in de oven. Wel met veel kruiden en specerijen, maar dat is bij alles wat ik kook zo.
Quiche Caprese met een twist van mezelf.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Ik ga lekker patatjes eten met een frikandel speciaal. Zo'n zin in!
Restje chinees van gisteren......
Morgen maar weer gezond
Morgen maar weer gezond
- -Annemarie-
- 5-sterren

Je kunt kaasfondue prima invriezen, en weer opnieuw verwarmen. Blijkt.
Lekker met veel groenten, en wat stokbrood bij.
Lekker met veel groenten, en wat stokbrood bij.
Lamsworstjes, gebakken rode aardappeltjes in de schil uit de oven en een rode kool salade (met o.a. pastinaak
erdoor maar ook dadels en kokos en amandelen).
(en de pastinaak die over is gaat door de mesjien voor de honden
)
En die rode kool wil maar niet op...
(en de pastinaak die over is gaat door de mesjien voor de honden
En die rode kool wil maar niet op...
Wij hebben Indische hachee met rijst gegeten ,heerlijk 
Nou heb ik daar ook zin inconstance.blokzijl schreef:Ik ga lekker patatjes eten met een frikandel speciaal. Zo'n zin in!
OT: broodjes. Had zoooooo geen zin om te koken vandaag.
- constance.blokzijl
- 5-sterren

En het was lekker! [emoji16]Kim_S schreef: Nou heb ik daar ook zin in![]()
OT: broodjes. Had zoooooo geen zin om te koken vandaag.
Vandaag op het menu:
stukje op de huid gebakken zalm met zelfgemaakte pesto, gekruide aardappelblokjes uit de oven en een salade van mozzarella en verse Italiaanse kruiden met een dressing van olijfolie en balsamico azijn.
stukje op de huid gebakken zalm met zelfgemaakte pesto, gekruide aardappelblokjes uit de oven en een salade van mozzarella en verse Italiaanse kruiden met een dressing van olijfolie en balsamico azijn.
-
src_esther
- 5-sterren

Rucolasla met geschaafde parmezan en witte truffelolie, beetje spaghetti en... gebakken zalmmoot, waardoor er nu een zalmkop in de vriezer ligt voor Ko!
Gelukkig voor hem stond er ook al een te ontdooien in de koelkast anders was voor hem de teleurstelling erg groot aangezien hij prima rook wat er in de boodschappenkrat zat.