Tegenwoordig is de was dettol ook in Nederland te krijgen maar veel voordeliger in Duitsland
BPWR Nieuwe wasmachine
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Re: BPWR Nieuwe wasmachine
Sagrotan is de Duitse naam voor dettol
Tegenwoordig is de was dettol ook in Nederland te krijgen maar veel voordeliger in Duitsland
Hahaha toch iets wat goedkoper hier is als in Duitsland 
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Wassen met een desinfectiemiddel heeft niet hetzelfde resultaat als een hoge temperatuur. Er zijn bijv. schimmels en parasieten die je alleen doden kunt middels een temperatuur van 70 graden of hoger. Of zoals giardia, behalve middels tenminste 70 graden ook met chloor bestreden kan worden, maar niet met dettol.
Er blijken best veel producten officieel niet warmer dan 40 te mogen, maar in werkelijkheid prima de 70 graden te doorstaan. Als het niet ál te kostbaar materiaal is, is het misschien de moeite om het eens te proberen, als je behoefte hebt aan een schoner resultaat.
Er blijken best veel producten officieel niet warmer dan 40 te mogen, maar in werkelijkheid prima de 70 graden te doorstaan. Als het niet ál te kostbaar materiaal is, is het misschien de moeite om het eens te proberen, als je behoefte hebt aan een schoner resultaat.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Nee in Duitsland is het veel voordeligerEl_Kato schreef:Hahaha toch iets wat goedkoper hier is als in Duitsland
Ooooh wacht verkeerd gelezen… toch naar Duitsland dan 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik was bijna nooit hondenspullen; heb dekens en mand die met doek afneembaar zijn em door gladde structuur ook niet stinken.
Wat ik wel belangrijk vind: spoelresultast, dus de residuen van het wasmiddel eruit. Want dat vindt mijn huid niet leuk.
Verder peins ik er niet over desinfectie middel aan mijn was toe te voegen; slecht voor het milieu. Van drogen in de zon gaat giardia ook dood
Wat ik wel belangrijk vind: spoelresultast, dus de residuen van het wasmiddel eruit. Want dat vindt mijn huid niet leuk.
Verder peins ik er niet over desinfectie middel aan mijn was toe te voegen; slecht voor het milieu. Van drogen in de zon gaat giardia ook dood
Zou heel goed kunnen. Ik heb even op de naam gegoogled, en de plaatjes gelijken sterk. Ik heb een van die plaatjes aangeklikt (nu ook tegen het griepvirusEl_Kato schreef:Is Sagrotan hetzelfde als Dettol? Heb er op gegoogled maar krijg alleen duitse sites maar de verpakking doet me sterk aan Dettol denken.
Volgens mij heb ik nog teatree olie zal de volgende keer eens een paar druppels in het wasbolletje doen![]()
Ik haal de fleecekleden altijd bij Ikea voor 2,99. Lekkere dikke kleden en ze kunnen dus prima op 90/95 graden gewassen worden!
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou, morgen komen de blauwe jongens als het goed is de nieuwe machine brengen
Ik ga vreemd, geen Miele dus maar meneer was bang dat de Samsung zou ontploffen
Nee hoor, ik had gewoon een rapport van de consumenten bond ook nog geraadpleegd dat aangaf dat de Bosch stiller is en beter spoelt. Hmmm voor het eerst dat ik de consumenten bond volg. Dat kan niet goed gaan...

Ik ga vreemd, geen Miele dus maar meneer was bang dat de Samsung zou ontploffen
hoe gaat het nu met je nieuwe wasmachine? Die van mij is gisteren kapot gegaan , dus ben aan het zoeken naar een nieuwe. Ik heb altijd een aeg gehad maar misschien dat het tijd is om te switchen 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Prima. Ik ben er heel tevreden over: stil, schoon, grote deuropening, past precies onze hoeveelheid was in. Ik ben er helemaal gelukkig mee