Kerstkaarten sturen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kerstkaarten sturen

pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Het ene jaar gaat het ontwerpen idd makkelijker dan het andere.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Nou, ik stuurde al jaren geen kaartjes meer. In plaats daarvan doneerde ik aan het Sophia Kinderziekenhuis.
Deze kerst wilde ik wel weer kaartjes sturen, ik dacht, ik laat leuke foto kaartjes afdrukken.
Ben de hele dag bezig geweest om die krengen ergens via een site af te laten drukken.
Heb wel zes sites geprobeerd en op de een of andere manier lukt het me niet om nou net díe foto af te laten drukken.
Denk dat het weer geen kaartjes worden... :-X
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Ik maak ze ook zelf en stuur er dus ook. Vind het ook leuk om kaartjes te krijgen :)
Ben wel kritischer geworden naar wie ik een kaartje stuur en de hoeveelheid is de afgelopen jaren ook drastisch terug gelopen. Hoofdzakelijk door tijdsgebrek, ik krijg er niet meer zoveel gemaakt. Ik probeer ook wat kritischer te zijn naar wie ik ze stuur. Probeer er de mensen uit te filteren die er ook echt blij mee zijn of zelf ook moeite doen om wat persoonlijks te sturen.

Dit jaar wil ik graag een extra setje proberen te maken die ik bij het zorgcentrum af geef. Kan de verzorging een kaartje bezorgen bij de mensen die geen familie meer hebben of waar niemand op bezoek komt.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

lianneke schreef:Nou, ik stuurde al jaren geen kaartjes meer. In plaats daarvan doneerde ik aan het Sophia Kinderziekenhuis.
Deze kerst wilde ik wel weer kaartjes sturen, ik dacht, ik laat leuke foto kaartjes afdrukken.
Ben de hele dag bezig geweest om die krengen ergens via een site af te laten drukken.
Heb wel zes sites geprobeerd en op de een of andere manier lukt het me niet om nou net díe foto af te laten drukken.
Vroeger bestond dt probleem niet. Iedereen kocht zijn kaarten gewoon in de winkel. Voor meer of minder geld. Zelfgemaakt via foto-sites is behoorlijk prijzig.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

Mieke L. schreef:-1 :kerstzwaai:
Ik stuur al jaren niet meer en voel me beetje bezwaard bij de kaartjes die ik krijg. Best nog wel veel voor iemand die niets stuurt. Maar ik hoef ze echt niet. :sneeuwpop: :reindeer:
Overigens heb ik dus jarenlang met veel plezier zelfgemaakte kaartjes verstuurd, en deed voor mijn moeder ook de kaartjes sturen. En dat waren er tezamen best wel heel veel. En mij heeft het nooit geboeid of ik wel of niet een kaartje terugkreeg. Ik stuurde ze omdat ik ze wilde sturen, niet om er eentje terug te krijgen. Maar op een gegeven moment was ik er klaar mee. Misschien komt het ooit wel weer wie zal het zeggen.
boskat
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door boskat »

Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer :sneeuwpop:
De laatste keer dat ik dat deed ,stonden ze na een jaar maart nog ergens ,(geschreven en postzegels erop en al,)op de schoorsteenmantel te wachten om in de brievenbus gegooid te worden. :kerstzwaai:
Heb ze toen maar weggegooid en besloten er niet meer aan mee te doen.
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

boskat schreef:Ik stuur al jaren geen kerstkaarten meer :sneeuwpop:
De laatste keer dat ik dat deed ,stonden ze na een jaar maart nog ergens ,(geschreven en postzegels erop en al,)op de schoorsteenmantel te wachten om in de brievenbus gegooid te worden. :kerstzwaai:
Heb ze toen maar weggegooid en besloten er niet meer aan mee te doen.
je had ze ook nog ff een paar maanden kunnen laten staan, was je het jaar erop lekker vroeg geweest :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

lianneke schreef:Nou, ik stuurde al jaren geen kaartjes meer. In plaats daarvan doneerde ik aan het Sophia Kinderziekenhuis.

ik heb ze via de Albelli site gemaakt, ging super simpel. Voordeel: ze hebben een kortingsactie op het moment van 50% korting op alle kaarten. Ik heb enkele kaarten gemaakt, die zijn een stuk goedkoper en de meeste mensen hangen kaarten toch ergens tegenaan, dus 1 met een foto aan de binnenkant vond ik overdreven.

Dit is de site https://www.albelli.nl/kaarten/kerstkaarten

(en wat ik erg netjes vond: ik was de kortingscode vergeten in te vullen dus mailtje achter mijn bestelling aan gestuurd en ik kreeg de korting als nog gecrediteerd) :kerstzwaai: :reindeer:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Siberienne schreef:ik heb ze via de Albelli site gemaakt, ging super simpel. Voordeel: ze hebben een kortingsactie op het moment van 50% korting op alle kaarten. Ik heb enkele kaarten gemaakt, die zijn een stuk goedkoper en de meeste mensen hangen kaarten toch ergens tegenaan, dus 1 met een foto aan de binnenkant vond ik overdreven.

Dit is de site https://www.albelli.nl/kaarten/kerstkaarten

(en wat ik erg netjes vond: ik was de kortingscode vergeten in te vullen dus mailtje achter mijn bestelling aan gestuurd en ik kreeg de korting als nog gecrediteerd) :kerstzwaai: :reindeer:

Albelli heeft inderdaad goede klantenservice :-) ik had keer fotoboek gemaakt maar bij bezorging bleek de horizon op voorkant scheef te lopen. Had dit aangegeven bij de vraag of ik tevreden was en kreeg toen te horen dat er functie in programma zit om horizon recht te maken. Vervolgens mocht ik hem recht maken en hebben ze hem kosteloos opnieuw gedrukt met rechte horizon :)
Kaartjes doe ik overigens altijd via kaartje2go.nl.

Kerstkaarten stuur ik wel naar de mensen waarvan ik weet dat ze het kunnen waarderen ;) de rest gaat digitaal.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

HIer worden ieder jaar nog kaarten verstuurd. Ik neem altijd een leuke kerst- of winterfoto die we zelf hebben gemaakt en zet daar met photoshop een kerst/nieuwjaarsgroet op. Dan laat ik er een stapeltje van afdrukken via de Hema site, koop er leuke gekleurde enveloppen bij en klaar! :)
De kaarten die ik ontvang hang ik altijd aan een lint bij wijze van kerstversiering.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik heb er eigenlijk nooit zin in. Weet niet goed wat er in te schrijven en vergeet de boel ook altijd te posten. Mij zegt een kaartje met alleen een naam erin niet veel en dat zijn toch altijd wel de meesten.
Ik had dit jaar een leuk idee om er zelf een te maken, maar door tijdsgebrek niet aan toe gekomen. Een zelfgemaakte vind ik altijd wel leuk, dan zit er aandacht in zonder dat je bij elk kaartje moet bedenken wat je er op moet schrijven.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Sinds paar jaar maak ik ze zelf.... Maar de stapel die ik verstuur, wordt wel elk jaar kleiner..... Als ik het niet meer zou hoeven te doen, zou ik het niet eens erg vinden :biggrin2: .l.l.l.
butterfly
2-sterren
2-sterren

Bericht door butterfly »

Ik vind het heel leuk om kaarten te versturen...een deel zelfgemaakt...en ook heel leuk om ze krijgen, zeker met een persoonlijk woordje er op....toch het gevoel dat er weer even aan je gedacht wordt...en elke dag spannend wat de post weer brengt...
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Ieder jaar worden er nog kerstkaartjes verstuurd maar ook steeds minder.

Dit jaar kerstkaarten gemaakt met Hugo op de voorkant en Oliver aan de binnenkant.
Toen Hugo op 15 augustus de diagnose lymfeklierkanker kreeg was de prognose 6-12 weken.
Hij had totaal geen symptomen die bij deze ziekte horen dus voor mijn gevoel klopte het gewoon niet.
Ik zei toen tegen de dierenarts dat ik hen een kerstkaart met Hugo zou sturen als hij er dan nog zou zijn.
Het gaat nog steeds goed met Hugo dus de kerstkaart hebben ze inmiddels ontvangen :biggrin2:
Ook onze eigen dierenarts en homeopatische dierenarts een kaart gestuurd voor alle goede zorgen.
Verder vrienden en bekenden waarvan ik weet dat ze het leuk vinden om een bullenkerstkaart te krijgen.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Vorig jaar voor het eerst besloten geen kaartjes meer te versturen. Ik vind het een duur grapje worden :-[
Dit jaar wel een aantal "kaartjes" gemaakt (oke..oke..laten maken door vriendlief :biggrin2: ) voor mijn collega's. vind ze erg leuk geworden :)

Afbeelding

Plaats reactie