Kerstkaarten sturen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kerstkaarten sturen
Pfff ik heb de kaart net verstuurd, de 14de valt ie hier in de bus, dan heb ik nog een week om ze op de post te doen. Ik had een bijzondere wens, dat Prudence er ook nog bij op kwam, maar ja, dat was eigenlijk niet mogelijk, Prudence en Scarlett hebben elkaar nooit gekend, dus een groepsfoto leek onmogelijk, maar gelukkig bood mij iemand aan te bewerken. En die is best mooi geworden!
Er valt ineens een last van mijn schouders af.. Ik ontwerp ook altijd een kalender erbij, waar ik de hele ziekte geschiedenis van voorheen mijn dames (nu alleen Phoebe) in kan vullen, dan kan ik 1 maand overzien in 1 oogopslag, kleuren die bijzonderheden aangeven, en buitentemperatuur
Er valt ineens een last van mijn schouders af.. Ik ontwerp ook altijd een kalender erbij, waar ik de hele ziekte geschiedenis van voorheen mijn dames (nu alleen Phoebe) in kan vullen, dan kan ik 1 maand overzien in 1 oogopslag, kleuren die bijzonderheden aangeven, en buitentemperatuur
- CindyMayella
- 5-sterren

Ik maak overigens 3-D kaarten.... Vind ik heel leuk om te doen en het is ontspannend, kan ik mn gedachtes even loslaten...... Ben nu aan het borduren, en dat moet erst af, maar daarna ga ik weer 3-D kaarten maken (maak ook voor verjaardagen de kaarten zelf)......
Ik vind kerstkaarten sturen ook altijd zo'n dilemma wat betreft natuur en milieu.
Hoeveel bomen zouden er extra worden omgehakt voor onze kaarten? Hoeveel auto's zouden er extra rondrijden om alles te bezorgen? Ik vind een leuke mail sturen daarom net zo fijn. Je geeft aan dat je aan iemand gedacht hebt en ik denk meteen aan het milieu.
Hoeveel bomen zouden er extra worden omgehakt voor onze kaarten? Hoeveel auto's zouden er extra rondrijden om alles te bezorgen? Ik vind een leuke mail sturen daarom net zo fijn. Je geeft aan dat je aan iemand gedacht hebt en ik denk meteen aan het milieu.
Dat heb ik ook jaren gedaan (3D en zelfs ook borduren haha). Toen overgestapt naar het inkleuren van stempelkaarten en op dit moment alleen aan de stempelkaarten. Ik doe ook de verjaardagen met name van de kinderen in de familie en kennissenkring - die zijn er nog echt blij meeCindyMayella schreef:Ik maak overigens 3-D kaarten.... Vind ik heel leuk om te doen en het is ontspannend, kan ik mn gedachtes even loslaten...... Ben nu aan het borduren, en dat moet erst af, maar daarna ga ik weer 3-D kaarten maken (maak ook voor verjaardagen de kaarten zelf)......
-
Martine-Tom
Ik nam altijd de middenweg door alleen te sturen aan mensen die echt dierbaar zijn.Hope schreef:Ik vind kerstkaarten sturen ook altijd zo'n dilemma wat betreft natuur en milieu.
Mijn moeder heeft bijvoorbeeld 20 jaar een kerstkaart verstuurd aan de familie van een meisje wat ik ooit op vakantie ontmoet had...toen ik 7 was...nadien hebben we ze nooit meer gezien of gesproken op de kerstkaart na...dat hoeft voor mij dan weer niet
Inmiddels al jaren gestopt met sturen, vooral omdat ik er te laks mee was en het elke keer weer op het laatste moment moest.
En ik vind het ook gewoon nog eens giga duur geworden!
Gister 2 kleine pakjes en 2 kerstkaarten weggebracht, was bijna 8 euro kwijt aan verzendkosten
Wij doen ook niet aan kerstkaarten. Ik kan me eigenlijk ook niet bedenken dat ik ooit wel aan kerstkaarten heb gedaan.
Ik vind het ook best onzinnig. Je kijkt ernaar en gooit het dan weg.
Ik wens iedereen ook zonder dode bomen fijne feesten en ga er vanuit dat dat andersom ook zo is.
Misschien dat de mensen die me geen fijne feesten wensen me een kaart zouden kunnen sturen. Als een soort anti-groeten
Ik vind het ook best onzinnig. Je kijkt ernaar en gooit het dan weg.
Ik wens iedereen ook zonder dode bomen fijne feesten en ga er vanuit dat dat andersom ook zo is.
Misschien dat de mensen die me geen fijne feesten wensen me een kaart zouden kunnen sturen. Als een soort anti-groeten
Tja. Als je aan het milieu denkt dan moet je ook geen pc, laptop, padje of smartphone kopen. Zitten allemaal milieu-onvriendelijke batterijen in en vergeet de grondstoffen niet die ervoor gebruikt worden en andere rommel. En over al die zendmasten die in het hele land staan zullen we het maar niet hebben dan. Die postauto rijdt toch wel, denk ik dan, in die kaarten zit amper nog papier, is allemaal recycle troep en plastics.Hope schreef:Ik vind kerstkaarten sturen ook altijd zo'n dilemma wat betreft natuur en milieu.
Zoals al eerder gezegd vind ik een mailtje met kerst- of andere wensen om een of andere reden, vraag me niet waarom, erg onpersoonlijk. Ik heb dan altijd zoiets, van nou ja, kan je geen kaartje meer sturen? Misschien is het omdat ik met post ben opgegroeid en niet met het digitale gebeuren
Wij sturen al jaren niet meer... Vind het te veel gedoe en het wordt ook steeds duurder
Wat ik wel doe: mensen die ons een kaartje sturen even bellen om ze te bedanken. Wordt heel erg gewaardeerd en je laat zien dat je wel aan hen denkt.
Dit jaar gaan we sowieso niets sturen (hebben er even over nagedacht ivm nieuwe huis), want we hopen over een paar weken een geboortekaartje te versturen!!
Wat ik wel doe: mensen die ons een kaartje sturen even bellen om ze te bedanken. Wordt heel erg gewaardeerd en je laat zien dat je wel aan hen denkt.
Dit jaar gaan we sowieso niets sturen (hebben er even over nagedacht ivm nieuwe huis), want we hopen over een paar weken een geboortekaartje te versturen!!
Nou dat hoeft niet hoor. Als je zelf een mooie foto bewerkt en je laat hem afdrukken ben je ongeveer 20 cent per afdruk kwijt. Gekleurde enveloppen hebben ze bij de Action voor 51 cent per 10 stuks.Lizetta schreef:Wij sturen al jaren niet meer... Vind het te veel gedoe en het wordt ook steeds duurder![]()
Maar de prijs van kerstzegels gaat wel steeds omhoog. Vroegah was het echt goedkoper om kerstzegels te kopen, nu scheelt het amper nog wat.Doranto schreef:Nou dat hoeft niet hoor. Als je zelf een mooie foto bewerkt en je laat hem afdrukken ben je ongeveer 20 cent per afdruk kwijt. Gekleurde enveloppen hebben ze bij de Action voor 51 cent per 10 stuks.
Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen
Dat bedoel ik vooral... kaarten zijn niet zo duur (was vaak een combi van zelf gemaakt en gekocht), maar decemberzegels zijn tegenwoordig 62 cent per stuk! Dat is niet zoals vroeger. Toen waren ze echt de helft goedkoper en ook veel goedkoper dan de normale zegel...Kaela schreef:
Maar de prijs van kerstzegels gaat wel steeds omhoog. Vroegah was het echt goedkoper om kerstzegels te kopen, nu scheelt het amper nog wat.
- Angelique
- 5-sterren

Kerstzegels zijn nooit de helft goedkoper geweest. Volgens mij waren de 1ste kerstzegels rond de 50 cent (in guldens) en betaalde je toen 65 cent normaal tarief. Het verschil is door de jaren heen wel kleiner geworden, maar is nooit zo groot geweest als jij nu zegt.Lizetta schreef:Dat bedoel ik vooral... kaarten zijn niet zo duur (was vaak een combi van zelf gemaakt en gekocht), maar decemberzegels zijn tegenwoordig 62 cent per stuk! Dat is niet zoals vroeger. Toen waren ze echt de helft goedkoper en ook veel goedkoper dan de normale zegel...
-
Martine-Tom
Uhm ze zijn 70 ct (13,95 voor 20 stuks) scheelt dus maar 3ct met een normale zegel...Lizetta schreef:Dat bedoel ik vooral... kaarten zijn niet zo duur (was vaak een combi van zelf gemaakt en gekocht), maar decemberzegels zijn tegenwoordig 62 cent per stuk! Dat is niet zoals vroeger. Toen waren ze echt de helft goedkoper en ook veel goedkoper dan de normale zegel...
Re: RE: Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen
Wow, dan is het nog erger dan vorig jaar...Martine-Tom schreef: Uhm ze zijn 70 ct (13,95 voor 20 stuks) scheelt dus maar 3ct met een normale zegel...
-
Martine-Tom
Re: RE: Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen
Ik heb ze nog nooit gekocht dus nooit geweten, stond net toevallig achter een dame die ze kocht en gevoelsmatig had ik het idee dat ze best duur waren. Dat bleek dus te kloppen...Lizetta schreef:Wow, dan is het nog erger dan vorig jaar...