Kerstkaarten sturen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen

Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Martine-Tom schreef: Ik heb ze nog nooit gekocht dus nooit geweten, stond net toevallig achter een dame die ze kocht en gevoelsmatig had ik het idee dat ze best duur waren. Dat bleek dus te kloppen...
Ik kocht ze vorig jaar voor iemand als sinterklaascadeau... toen waren ze 12.50 (als ik het me goed herinner)

En nee, ze waren nooit de helft, dat weet ik wel (sorry voor het chargeren). Maar zo klein als het verschil nu is... Ik heb vroeger (6 of 7 jaar geleden, dus wel in euros) wel eens bijgeplakt na de feestdagen. Dan moest er 12 cent ofzo bij. Tegenwoordig dus maar 3...
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizetta schreef:Ik kocht ze vorig jaar voor iemand als sinterklaascadeau... toen waren ze 12.50 (als ik het me goed herinner)

En nee, ze waren nooit de helft, dat weet ik wel (sorry voor het chargeren). Maar zo klein als het verschil nu is... Ik heb vroeger (6 of 7 jaar geleden, dus wel in euros) wel eens bijgeplakt na de feestdagen. Dan moest er 12 cent ofzo bij. Tegenwoordig dus maar 3...
Ik kwam ergens een lijstje tegen, ze waren in guldens 50 later 55 ct, en in 2001 met de euro 27 ct. Dat is een paar jaar zo gebleven en de laatste 5 jaar ofzo gaan ze elk jaar 5 ct omhoog...
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Martine-Tom schreef:Ik kwam ergens een lijstje tegen, ze waren in guldens 50 later 55 ct, en in 2001 met de euro 27 ct. Dat is een paar jaar zo gebleven en de laatste 5 jaar ofzo gaan ze elk jaar 5 ct omhoog...
Daarom kopen wij ook gewoon voor twee jaar in als we ze kopen. Want ze blijven gewoon te gebruiken.
Martine-Tom

Hope schreef:Daarom kopen wij ook gewoon voor twee jaar in als we ze kopen. Want ze blijven gewoon te gebruiken.
Oh is dat zo? Hoef je dan geen 5ct bij te plakken dit jaar, op de zegels van vorig jaar?
Dat zo dan wel weer handig zijn!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef:Oh is dat zo? Hoef je dan geen 5ct bij te plakken dit jaar, op de zegels van vorig jaar?
Dat zo dan wel weer handig zijn!
Dat verschilt per jaar. Als de kerstzegel niet duurder is geworden hoef je niks bij te plakken.

Herstel: je mag de zegels 3 jaar lang gebruiken zonder bij te plakken. Dus nu mag je nog zonder bij te plakken de zegels van 2013 gebruiken.
Laatst gewijzigd door Angelique op wo 14 dec 2016, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizetta schreef:Ik kocht ze vorig jaar voor iemand als sinterklaascadeau... toen waren ze 12.50 (als ik het me goed herinner)

Kerstzegel kost 0,65, gewone zegel kost 0,73.
Martine-Tom

Angelique schreef:Kerstzegel kost 0,65, gewone zegel kost 0,73.
Dit jaar 70 ct, 0.6975 om precies te zijn :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Martine-Tom schreef:Dit jaar 70 ct, 0.6975 om precies te zijn :biggrin2:

Dan zal mijn bron wel niet kloppen ::)

https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... ekend.html
Martine-Tom

Angelique schreef:Dan zal mijn bron wel niet kloppen ::)

https://www.postnl.nl/over-postnl/pers- ... ekend.html
He je hebt gelijk! De knul van de Kruidvat zei dat er 20 zegels op een vel zitten, maar het zijn er 21, dat maakt natuurlijk verschil :)
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Kerstkaarten sturen

Bericht door pike »

Klopt wat Angelique zegt. Ik heb van de week een velletje gekocht, moest 13,65 afrekenen (geen 13,95, ik heb ze gepind en het even gecheckt) en er zitten er 21 op. Dan kom ik ook op exact € 0,65.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

pike schreef:Klopt wat Angelique zegt. Ik heb van de week een velletje gekocht, moest 13,65 afrekenen (geen 13,95, ik heb ze gepind en het even gecheckt) en er zitten er 21 op. Dan kom ik ook op exact € 0,65.
Ja maar... die 21e kerstzegel is eigenlijk een extraatje om mee te doen aan de actie dat iedereen een kerstkaartje verdient. Dus formeel is 1 zegeltje € 0,68 en krijg je er 1 extra om naar een "eenzaam" iemand te sturen of te versturen via het ouderenfonds ;)
Een gewone postzegel kost idd € 0,73 dus dan heb je nog € 0,05 cent voordeel in december.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Aprilsnow schreef:Ja maar... die 21e kerstzegel is eigenlijk een extraatje om mee te doen aan de actie dat iedereen een kerstkaartje verdient. Dus formeel is 1 zegeltje € 0,68 en krijg je er 1 extra om naar een "eenzaam" iemand te sturen of te versturen via het ouderenfonds ;)
Een gewone postzegel kost idd € 0,73 dus dan heb je nog € 0,05 cent voordeel in december.
Dat klinkt leuk, maar ik denk dat je die zegel zomaar vrij mag besteden en dan is het gewoon 21 zegels voor 13,65. De prijs van de zegel zelf is in september al vastgesteld op 0,65, dus zonder die actie had je dus 13,- betaald. *cadeautje uit eigen zak*
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ik niet. Een paar buren in de straat krijgen een kaartje, maar verder maak ik een donatie over naar de stichting waar Mayla en Yesco vandaan komen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik ben er nooit aan begonnen toen ik op mezelf ging. Nog steeds blij mee :P
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Aprilsnow schreef:Ja maar... die 21e kerstzegel is eigenlijk een extraatje om mee te doen aan de actie dat iedereen een kerstkaartje verdient. Dus formeel is 1 zegeltje € 0,68 en krijg je er 1 extra om naar een "eenzaam" iemand te sturen of te versturen via het ouderenfonds ;)
Nou, het hele verhaal achterop het velletje heb ik natuurlijk nooit gelezen. Koop velletje, plak ter plekke in de winkel de zegels op de enveloppen en gooi kaarten in de speciaal daarvoor bestemde kartonnen brievenbus. Klaar.
Maar had evengoed geen kaartje verstuurd naar "iemand die u niet kent, maar die er wel een verdient". Want als ik die iemand niet ken weet ik toch ook nooit of die hem wel verdient. :kerstzwaai: Als PostNL dat leuk vindt hadden ze ook gewoon zelf die postzegel op hun kaartje (wat gisteren in de bus viel dus te laat want toen was het velletje al op) kunnen plakken en versturen.

Plaats reactie