Hoe beslis je wanneer het genoeg is?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Hoe beslis je wanneer het genoeg is?
Wat ontzettend moeilijk en ontzettend verdrietig voor jullie !
Je doet het echt super goed; lijstjes maken helpt !
Kijk ook naar een dag- "was dit een goede dag met slechte momenten"- of "was dit een slechte dag met goede momenten" ?
Dat laatste wil je niet teveel.....
Nadenken over je vakantie en de tijd die je dan hebt voor Joep is verstandig ! De tijd die je dan hebt voor Joep zal voor jullie allbei goed zijn, stukje rouwverwerken, het een plekje geven...
Hij zal altijd "te jong" zijn, of dat nu is of over 2 maanden, dus ik vind het helemaal niet raar om zijn inslapen te plannen, zodat het ook voor jullie zelf "goed" is !
Maak ook filmpjes van de wandelingen dat het slecht gaat. Dat heeft mij enorm geholpen achteraf. Toen Mickey was ingeslapen twijfelde ik soms- had ik niet kunnen wachten- kon het echt niet langer ? Maar als ik dan weer naar de slechte filmpjes keek- dan wist ik weer, ja, dit moest.... Dus hoe waardeloos ook, maak foto's van de hotspots, filmpjes vd verzorging ervan, etc etc. En natuurlijk ook de leuke dingen zoals het samen knuffelen !
Heel veel sterkte, tis zooo moeilijk !
Je doet het echt super goed; lijstjes maken helpt !
Kijk ook naar een dag- "was dit een goede dag met slechte momenten"- of "was dit een slechte dag met goede momenten" ?
Dat laatste wil je niet teveel.....
Nadenken over je vakantie en de tijd die je dan hebt voor Joep is verstandig ! De tijd die je dan hebt voor Joep zal voor jullie allbei goed zijn, stukje rouwverwerken, het een plekje geven...
Hij zal altijd "te jong" zijn, of dat nu is of over 2 maanden, dus ik vind het helemaal niet raar om zijn inslapen te plannen, zodat het ook voor jullie zelf "goed" is !
Maak ook filmpjes van de wandelingen dat het slecht gaat. Dat heeft mij enorm geholpen achteraf. Toen Mickey was ingeslapen twijfelde ik soms- had ik niet kunnen wachten- kon het echt niet langer ? Maar als ik dan weer naar de slechte filmpjes keek- dan wist ik weer, ja, dit moest.... Dus hoe waardeloos ook, maak foto's van de hotspots, filmpjes vd verzorging ervan, etc etc. En natuurlijk ook de leuke dingen zoals het samen knuffelen !
Heel veel sterkte, tis zooo moeilijk !
- Angelique
- 5-sterren

Ruk zeg dat die huidproblemen nu alweer terug zijn.
Moeilijk moeilijk allemaal. Zo,n knoop doorhakken is zooo loodzwaar
Dikke kus
Moeilijk moeilijk allemaal. Zo,n knoop doorhakken is zooo loodzwaar
Dikke kus
- Charlie Angel
- Moderator
Een dikke knuffel Eelke, dit is gewoon zwaar kl*te.
Ik hoop dat zijn huid toch rustiger wordt, dat zou al een stuk schelen.
En het blijft vreselijk, Barney was ook pas 5,5 jaar, veel te jong. Leeftijd moet je loslaten, maar het knaagt toch.
Echter heb ik alleen nog maar gehad waarin het razendsnel ging, eigenlijk van de ene op de andere dag bijna, bij alledrie mijn lieverds. Dus qua plannen maken e.d. kan ik je niet veel helpen. En toch, toen is ook alles goed geregeld, ook al had ik nauwelijks tijd gehad om na te denken.
Ik hoop dat zijn huid toch rustiger wordt, dat zou al een stuk schelen.
En het blijft vreselijk, Barney was ook pas 5,5 jaar, veel te jong. Leeftijd moet je loslaten, maar het knaagt toch.
Echter heb ik alleen nog maar gehad waarin het razendsnel ging, eigenlijk van de ene op de andere dag bijna, bij alledrie mijn lieverds. Dus qua plannen maken e.d. kan ik je niet veel helpen. En toch, toen is ook alles goed geregeld, ook al had ik nauwelijks tijd gehad om na te denken.
- Border Bandit
- 5-sterren

Ik wil toch even iets van me laten horen, ik denk regelmatig aan jullie.
Veel sterkte!! Moeilijk hoor!
Lekker verwennen en genieten van de kleine momentjes...
Veel sterkte!! Moeilijk hoor!
Lekker verwennen en genieten van de kleine momentjes...
Sterkte!
Loslaten is houden van!
Loslaten is houden van!
...wat een zorgen om Gijs
Tsja, hoe beslis je wanneer het genoeg is...?
Voor mij is belangrijk dat ze een "honds" leven kunnen hebben, geen erge pijn, goede eetlust en dat je merkt dat ze zich tevreden voelen /zijn. Als er ziekte meespeelt is het vooruitzicht van belang, is er kans op genezing, verbetering en dat dan afwegen tegen het hond kunnen zijn.
Klinkt natuurlijk gemakkelijk als ik het zo schrijf, maar 't is zoooo moeilijk als je in die situatie komt.
Sterkte

Tsja, hoe beslis je wanneer het genoeg is...?
Voor mij is belangrijk dat ze een "honds" leven kunnen hebben, geen erge pijn, goede eetlust en dat je merkt dat ze zich tevreden voelen /zijn. Als er ziekte meespeelt is het vooruitzicht van belang, is er kans op genezing, verbetering en dat dan afwegen tegen het hond kunnen zijn.
Klinkt natuurlijk gemakkelijk als ik het zo schrijf, maar 't is zoooo moeilijk als je in die situatie komt.
Sterkte
- Inge en Bono
- 5-sterren

Knuffel Eelke
Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen, daarom heb ik nog niks gezegd. Wel veel aan jullie gedacht

Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen, daarom heb ik nog niks gezegd. Wel veel aan jullie gedacht
Van mij ook weer een knuffel 
eelke schreef:Ja daar proberen we nu naar te kijken. Moeilijk, want ik denk wel te zien dat hij pijn heeft, en sowieso veel jeuk. Dan maakt leeftijd niet zo veel meer uit, een hele dag jeuk hebben en ontstoken wonden, dat is echt niet erg tof, als er geen verbetering in zicht is...![]()
Ik maak nu iedere dag automatisch een soort + en - lijstje in mijn hoofd. Ai jeuk -, blij met eten +, Joep een duw gegeven +(sorry Joep), uitwassen van wond - enz.
Zou het om de jeuk wat dragelijker te maken een optie kunnen zijn om hem prednison te geven? Zodat de laatste periode van zijn leven niet alleen meer bestaat uit jeuk,pijn, energieverlies door constante jeuk!
Heel lief meegedacht, maar nee. Hij heeft dat al vaker gehad, en hij voelt zich daar niet lekker door. Hij gaat onwijs veel drinken, moet dan ontzettend veel en lang plassen. Ik heb al vaker bewust er voor gekozen geen prednison te laten geven omdat hij er dan zo'n last van had. Vorig jaar heeft hij het een keer toch gehad (ik dacht dat ze antibiotica gaven) en dat merk je dan meteen.Radja schreef:Zou het om de jeuk wat dragelijker te maken een optie kunnen zijn om hem prednison te geven? Zodat de laatste periode van zijn leven niet alleen meer bestaat uit jeuk,pijn, energieverlies door constante jeuk!
Extra pijnstillers krijgt hij nu wel. Het is nog even afwachten of hij last van de bijwerkingen gaat krijgen.
-
Martine-Tom
En prednisolzalf om lokaal op de jeuk aan te brengen?eelke schreef:Heel lief meegedacht, maar nee. Hij heeft dat al vaker gehad, en hij voelt zich daar niet lekker door. Hij gaat onwijs veel drinken, moet dan ontzettend veel en lang plassen. Ik heb al vaker bewust er voor gekozen geen prednison te laten geven omdat hij er dan zo'n last van had. Vorig jaar heeft hij het een keer toch gehad (ik dacht dat ze antibiotica gaven) en dat merk je dan meteen.
Extra pijnstillers krijgt hij nu wel. Het is nog even afwachten of hij last van de bijwerkingen gaat krijgen.
Het is niet echt, ehm, lokaal. Het is op zijn flanken, aan de voorkant van zijn oksels, zijn bek (huidplooien), zijn oren. Dus hij heeft overal wel jeuk. Ik heb niet het idee dat hij nu echt gek wordt van de jeuk, maar zijn hele lijf kriebelt. Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met als je zelf een droge huid hebt na het douchen ofzo, dat het dan wat trekt en prikkelt, maar ook weer niet dat je er altijd last van hebt.Martine-Tom schreef:En prednisolzalf om lokaal op de jeuk aan te brengen?
Hij is niet onrustig dat hij er steeds aan loopt te bijten nu. Ik snap ook niet zo goed waar de kapotte nieuwe plek op zijn poot vandaan komt, want als we niet in zijn buurt zijn heeft hij zijn kap op. Misschien past hij wel hetzelfde trucje toe als met zijn gips toen, daar kon hij met kap om ook gewoon bij.
Het is wel zo dat als je stevig met hem knuffelt, hij jeuk krijgt en zo met zijn poot gaat krabben zeg maar. Dus het zit sowieso niet lekker. En dan is het wachten op de volgende mega wond (ik praat dan over een doorsnede van 10 cm) en dat wil ik absoluut voorkomen.
We blazen hem nu sowieso lekker elke dag uit met de waterblazer. Dat vind hij leuk en lekker.
-
Martine-Tom
eelke schreef:Het is niet echt, ehm, lokaal. Het is op zijn flanken, aan de voorkant van zijn oksels, zijn bek (huidplooien), zijn oren. Dus hij heeft overal wel jeuk. Ik heb niet het idee dat hij nu echt gek wordt van de jeuk, maar zijn hele lijf kriebelt. Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met als je zelf een droge huid hebt na het douchen ofzo, dat het dan wat trekt en prikkelt, maar ook weer niet dat je er altijd last van hebt.
Hij is niet onrustig dat hij er steeds aan loopt te bijten nu. Ik snap ook niet zo goed waar de kapotte nieuwe plek op zijn poot vandaan komt, want als we niet in zijn buurt zijn heeft hij zijn kap op. Misschien past hij wel hetzelfde trucje toe als met zijn gips toen, daar kon hij met kap om ook gewoon bij.
Het is wel zo dat als je stevig met hem knuffelt, hij jeuk krijgt en zo met zijn poot gaat krabben zeg maar. Dus het zit sowieso niet lekker. En dan is het wachten op de volgende mega wond (ik praat dan over een doorsnede van 10 cm) en dat wil ik absoluut voorkomen.
We blazen hem nu sowieso lekker elke dag uit met de waterblazer. Dat vind hij leuk en lekker.
Nee dan is zalven geen optie idd...
Pfff lastig hoor, maar wel fijn dat ie het uitblazen zo fijn vind in elk geval.
Martine-Tom schreef:Nee dan is zalven geen optie idd...
Pfff lastig hoor, maar wel fijn dat ie het uitblazen zo fijn vind in elk geval.
Ja, de dag bestaat uit fijne momentjes creëren. Het is fijn dat dat nog kan. Zo heeft hij een hekel aan uitlaatrondjes over de stoep (of nou ja, hekel, hij vind ze saai en stom) - doen we niet meer. We lopen lekker over de grasveldjes die er zijn, en hij mag bepalen hoe lang hij dan ergens wil snuffelen enzo (dat mocht nooit want dan staan we 4 x per dag een uur stil bij elke boom die we tegen komen). Verder sparen we hem dan een beetje, zodat hij goed genoeg blijft om naar het bos te kunnen, want dat is mega jippie wauw te gek. Hij krijgt lekker meer aandacht. We lappen de strenge regels die er waren om hem een beetje in toom te houden ook wat aan onze laars - komt hij savonds om 7 uur al om eten vragen dan krijgt hij dat. Eerder deden we dat niet want dan wil hij elke dag een kwartier vroeger.
Hij is moe, waarschijnlijk door jeuk en pijn, maar ik ben er wel een soort van blij om, want als hij slaapt voelt hij niks. Op de momenten dan hij dan wakker is kunnen we het juist extra leuk maken, waarna hij weer moe is en weer slaapt.
Hij heeft nu zelf ontdekt hoe hij zijn kop onder het gordijn kan krijgen, dus hij zit nu al 2 avonden met zijn kop op de vensterbank buiten te kijken. Ik vind het zo typisch dat hij dat nu ineens verzonnen heeft, en hij vermaakt zich er ook wel mee