Hoe beslis je wanneer het genoeg is?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe beslis je wanneer het genoeg is?

Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ik heb dit topic wel bijgehouden maar wist niet zo goed wat ik moest schrijven, want jeetje hé, wat is dit moeilijk !
Nu wilde ik toch even laten weten dat ik aan jullie denk, en dat ik hoop dat jullie samen toch nog mooie tijden hebben

Ook wil ik aanbieden om als het inslapen eraan komt, ik best naar jou toe wil komen om Joep op te vangen zodat jullie al je aandacht aan Gijs kunnen besteden.
Het hoeft niet, maar ik wil het toch aanbieden

Denk aan jullie en wens jullie heel veel kracht en wijsheid toe
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Monique77 schreef:Ik heb dit topic wel bijgehouden maar wist niet zo goed wat ik moest schrijven, want jeetje hé, wat is dit moeilijk !
Nu wilde ik toch even laten weten dat ik aan jullie denk, en dat ik hoop dat jullie samen toch nog mooie tijden hebben

Ook wil ik aanbieden om als het inslapen eraan komt, ik best naar jou toe wil komen om Joep op te vangen zodat jullie al je aandacht aan Gijs kunnen besteden.
Het hoeft niet, maar ik wil het toch aanbieden

Denk aan jullie en wens jullie heel veel kracht en wijsheid toe

Oh Monique, wat lief! Ik denk niet dat het nodig is en ik denk ook niet dat ik het wil, maar toch raakt het me. Ik wil alleen niet alle aandacht voor Gijs hebben, ik wil dat Joep er ook bij hoort. En Joep, die snapt dat hoe dat gaat. Die is het hele leven van Gijs al gewend dat hij er een beetje bij hangt en als tweede aandacht krijgt. We hebben zelfs eens met een ander gezin en hun beagle een eind opgelopen in het bos, en zij kwamen er pas na een half uur achter dat Joep ook bij ons hoort. En er waren geen andere mensen bij ofzo.
Dat is ook allemaal oké, dat is nu eenmaal zoals het bij ons werkt. Gijs eist bij binnenkomst alle aandacht van iedereen, en Joep kruipt dan na een kwartier wel bij iemand op schoot, als de rust terug is, en is dan helemaal tevreden.

Ik verwacht dat het zo ook wel zal gaan, Gijs die op de grond 100 gedroogde konijnenoren krijgt, Joep die daar van mee profiteert, en als de rust er bij Gijs is, en hij zijn eerste injectie heeft gehad, tegen mij aan komt liggen en dan de twee injectie die gezet gaat worden.

En voor iedereen die niet weet wat er gezegd moet worden, het geeft niet, het is gewoon kut. Punt.
sella

Bericht door sella »

Ja het is kut. Gister zelf ook gevraagd kunnen jullie thuis komen indien het nodig is.
Ja dat was geen probleem, ook niet tijdens spreekuur.
Dat gaat dan wel om hartproblemen naast de jeuk ect.
Het hoort gewoon niet dit bespreken over een hond van 6.
Jouw topic heeft me diep geraakt omdat wij ook met die vraag worstelen.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Is apoquel nog een optie tegen de jeuk?

Het is echt k*t
:'(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hope schreef:Is apoquel nog een optie tegen de jeuk?

Het is echt k*t
:'(

Dat kan ik overleggen ja, maar dan zal hij nog langs de dierenarts moeten... vind ie niet leuk. Ik ga het wel even vragen, ook wat de bijwerkingen zijn. Voor nu slaapt hij wel lekker op de tramadol geloof ik, en als hij slaapt voelt hij geen jeuk, dus het is steeds even afwegen...
Ik ga morgenochtend even langs de dierenarts, om een zalfje voor zijn ontstoken balzak op te halen. Met foto's moet dat wel lukken, hoeft ie lekker niet mee :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

eelke schreef:Dat kan ik overleggen ja, maar dan zal hij nog langs de dierenarts moeten... vind ie niet leuk. Ik ga het wel even vragen, ook wat de bijwerkingen zijn. Voor nu slaapt hij wel lekker op de tramadol geloof ik, en als hij slaapt voelt hij geen jeuk, dus het is steeds even afwegen...
Ik ga morgenochtend even langs de dierenarts, om een zalfje voor zijn ontstoken balzak op te halen. Met foto's moet dat wel lukken, hoeft ie lekker niet mee :)
Mocht het nu een optie zijn kan ik je altijd een strip van mij sturen. Ik heb nog wel wat in huis.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik denk eerlijk gezegd dat jouw dierenarts hem niet perse hoeft te zien om Apoquel te geven.... Soms helpt het niet maar soms helpt het heel snel en misschien nog wel de moeite waard om te proberen. Ze krijgen in de regel niet de nare bijwerkingen als die jij hebt ervaren (en niet alleen jij natuurlijk) met pred.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Is die balzak alleen uitwendig ontstoken? Want dan kun je in eerste instantie vetramil gebruiken. Heb ik bij Scott ook gebruikt toen zijn zaakje ontstoken was.
Overigens zijn wij met Scott toen wel bij de da geweest om te checken of t echt alleen de buitenkant was. De ontsteking kan ook van binnen komen en dan helpt zalf niet.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Dat kan ik overleggen ja, maar dan zal hij nog langs de dierenarts moeten... vind ie niet leuk. Ik ga het wel even vragen, ook wat de bijwerkingen zijn. Voor nu slaapt hij wel lekker op de tramadol geloof ik, en als hij slaapt voelt hij geen jeuk, dus het is steeds even afwegen...
Ik denk dat je DA toch al goed op de hoogte is ook van Gijs zijn huid, en zijn liever niet naar de Da gaan. Ik denk dat je die apoquel dus wel kunt krijgen zonder Gijs mee te nemen.
Apoquel zorgt dat de hond de jeuk niet voelt kort door de bocht. Zou Gijs' hotspots door bijten van de jeuk komen dan kan het spul jullie erg goed helpen. Ook helot het bepaalde kapotte huid te herstellen.
Voor de bijwerkingen hoef je niet bang te zijn. Geen gedragverandering ( anders dan een vrolijkere hond dan ) en verder ook niet op andere zaken. Goed er zijn natuurlijk kansen op bepaalde bijwerkingen zoals meer drinken, wratjes ed. Ze zijn vrij klein. Ook op langere termijn evt. Iets meer kans op kanker. Zie bib hier op BP ( maar mijninziens heb je die verhoogde kans ook al van de jeuk en stress) Ik weet dat het goed gemonitord wordt en dat er tot dusver nog steeds geen ernstige bijwerkingen zijn gevonden.
En het werkt snel. Je zou het bij Gijs gewoon kunnen proberen, je merkt snel genoeg of dat het werkt. Enige nadeel is dat je in het begin ( 2 weken) een hogere dosis moet geven officieel en dat is natuurlijk niet goedkoop. Ik zou het gewoon proberen bij Gijs, grote kans dat hij zich happierer voelt. Ik ben het gaan gebruiken toen Maci er als een depressieve hond bij sjokte, nou dat was zo over .

Oo lees ook van ontstoken balzak, zou ook van jeuk en onrustige huid kunnen komen, dan zou apoquel ook kunnen helepen, en zul je binnen 2 dagen al enorme verbetering zien.
Laatst gewijzigd door Kaio op do 15 dec 2016, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat jouw dierenarts hem niet perse hoeft te zien om Apoquel te geven.... Soms helpt het niet maar soms helpt het heel snel en misschien nog wel de moeite waard om te proberen. Ze krijgen in de regel niet de nare bijwerkingen als die jij hebt ervaren (en niet alleen jij natuurlijk) met pred.

Ik dacht altijd dat dat een injectie is... vandaar. Al zou is dat zelf ook nog wel durven als dat subcutaan zou zijn.
Ga het zeker overleggen morgenochtend.

Ik denk dat het alleen de huis is. Het is verder niet dik ofzo. Zijn huid is stuk en rood en bloed soms. Ik dep het nu steeds met afgekoelde kamillethee, en we hebben een niet prikkende spray (dat vind ik heeeeeel belangrijk voor op een balzak).
Goed toch wel eigenlijk, ik vroeg om antibioticazalf en de assistente adviseerde eerst calendula of honingzalf. Alleen honingzalf plakt en hij ligt er natuurlijk op. En dan plakt er nog meer haar en zand en troep aan vast wat ik er dan later weer pijnlijk moet afwassen. Morgenochtend maar even over hebben dus.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

eelke schreef:Ik dacht altijd dat dat een injectie is... vandaar. Al zou is dat zelf ook nog wel durven als dat subcutaan zou zijn.
Ga het zeker overleggen morgenochtend.

Ik denk dat het alleen de huis is. Het is verder niet dik ofzo. Zijn huid is stuk en rood en bloed soms. Ik dep het nu steeds met afgekoelde kamillethee, en we hebben een niet prikkende spray (dat vind ik heeeeeel belangrijk voor op een balzak).
Goed toch wel eigenlijk, ik vroeg om antibioticazalf en de assistente adviseerde eerst calendula of honingzalf. Alleen honingzalf plakt en hij ligt er natuurlijk op. En dan plakt er nog meer haar en zand en troep aan vast wat ik er dan later weer pijnlijk moet afwassen. Morgenochtend maar even over hebben dus.
Ik zou het gaan proberen. Nelson geef ik altijd gewoon de normale dosering en dat werkt dezelfde dag nog. Het is inderdaad wel aan de prijs, maar aan de andere kant... Ik was vorige keer voor drie maanden 100 euro kwijt.
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar ja, hoe vreselijk het ook is, waarschijnlijk geef je het geen jaar meer :(

Honingzalf is op zich natuurlijk mooi spul als ze het niet als eten zien. En ja, er blijft meer aan plakken vanwege het vet maar ab-zalf zal ook vettig zijn vrees ik. Moeilijk weer.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Apoquel heb ik bij een sharpei met een enorm nare huid door allerlei allergische reacties oa op gras, enorm verbetering gezien. Huid knapte razendsnel op en geen nare bijwerkingen. Hoop dat je het voor Gijsje zo mee kan krijgen. Maar heeft de dierenarts hier zelf helemaal geen opties voor gegeven wat betreft die jeuk?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nee, maar ik heb het er eerder ook niet over gehad. En ik heb duidelijk gezegd dat we niet meer wilden behandelen, en dat was over de telefoon. Dus ik heb daarover niet echt 'overleg' gehad. Ze hebben vooral wel gezegd dat als er nog wat is we altijd kunnen langskomen om het er over te hebben, dus dat gaan we morgen doen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hope schreef:Ik zou het gaan proberen. Nelson geef ik altijd gewoon de normale dosering en dat werkt dezelfde dag nog. Het is inderdaad wel aan de prijs, maar aan de andere kant... Ik was vorige keer voor drie maanden 100 euro kwijt.
Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar ja, hoe vreselijk het ook is, waarschijnlijk geef je het geen jaar meer :(

Honingzalf is op zich natuurlijk mooi spul als ze het niet als eten zien. En ja, er blijft meer aan plakken vanwege het vet maar ab-zalf zal ook vettig zijn vrees ik. Moeilijk weer.
Voor Janouk zijn ballen had ik een emulsie met antibiotica. Dat is niet vet, en doordat jet een emulsie is koelt het meteen ook. Tegenwoordig leveren ze die ook in spray vorm. Ik ben alleen de naam even kwijt nu.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Siberienne schreef:Voor Janouk zijn ballen had ik een emulsie met antibiotica. Dat is niet vet, en doordat jet een emulsie is koelt het meteen ook. Tegenwoordig leveren ze die ook in spray vorm. Ik ben alleen de naam even kwijt nu.
Bedoel je niet hydrocortiderm ?

Plaats reactie