Brandpunt: vechthonden

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Brandpunt: vechthonden

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

De conclusie van de gemeente is me een raadsel! "in de hondenweide kunnen ze wel onaangelijnd lopen" :o
Een hondenwei beschermd natuurlijk 0,0 tegen dit soort gedrag, zodra men daar een hond-agressieve hond vrij laat..
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Parelridder schreef:De conclusie van de gemeente is me een raadsel! "in de hondenweide kunnen ze wel onaangelijnd lopen" :o
Een hondenwei beschermd natuurlijk 0,0 tegen dit soort gedrag, zodra men daar een hond-agressieve hond vrij laat..
Deze berichten vallen mij wel vaker op . Dan is het gevaar van de openbare weg af en dan is de burger veilig(er)
Op zich niet verkeert natuurlijk , je zal maar nietsvermoedend ergens wandelen met je peuter
Maar wat er vervolgens op een hondenweide kan gebeuren :-X Dat lijkt minder prioriteit te hebben ?
Daar zoekt men het onderling maar uit ?
En dan mag je maar hopen dat een dergelijk ongeleid projectiel niet over een hek heen komt :-X
Cait_ie
3-sterren
3-sterren

Bericht door Cait_ie »

Dat de gemeentes hier in België echt voor 0,0% snappen wat de behoeftes zijn van een hond en hoe je daarin moet voorzien is me helaas al langer duidelijk (misschien enkele uitzonderingen daar gelaten).
Kunnen ze nog heel wat opsteken van NL (de buurtpolitie zal zich ook zo goed als niets aantrekken van dit voorval, zoals gewoonlijk...)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Parelridder schreef:De conclusie van de gemeente is me een raadsel! "in de hondenweide kunnen ze wel onaangelijnd lopen" :o
Moet je vast Belg voor zijn om dat te begrijpen ;D ;D ;D

Eh sorry! Grapje he

Maar ff serieus ik stond ook al te kijken van deze conclusie.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Cait_ie schreef:En dan heb je ook nog het type mensen dat zo ongeveer het toppunt aanvoert van onverantwoord met het ras omgaan...
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-mach ... -a3032494/

Daar sta je dan te kijken als baas :'( Want wat begin je in hemelsnaam tegen zo'n roedel?
Dat dit soort zaken nog moeten gebeuren... >:(
Niets, je begint echt helemaal niets.

:'( :'( :'( :'(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Cait_ie schreef:En dan heb je ook nog het type mensen dat zo ongeveer het toppunt aanvoert van onverantwoord met het ras omgaan...

Daar sta je dan te kijken als baas :'( Want wat begin je in hemelsnaam tegen zo'n roedel?

Tegen zes Staffords? Begin je helemaal niks. Ben je gewoon kansloos...... :-X
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Oh getver :-\ Een groepje malamutes wil je ook echt niet tegenkomen ... en trouwens, herders met het karakter van mijn reu ook niet. Er wordt veel te vaak gedacht dat het allemaal vast wel leuk en gezellig zal zijn tussen honden.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

:'( :'( :'( :'(
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

In de NRC van vandaag:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/27/de ... 4-a1543258

In de krant met de kop: Verbied de vechthond, doden zit in zijn DNA
Vind ik persoonlijk wel beter klinken dan de kop van het bovenstaande artikel. Waar ik het inhoudelijk overigens helemaal mee eens ben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

-Annemarie- schreef:In de NRC van vandaag:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/01/27/de ... 4-a1543258

In de krant met de kop: Verbied de vechthond, doden zit in zijn DNA
Vind ik persoonlijk wel beter klinken dan de kop van het bovenstaande artikel. Waar ik het inhoudelijk overigens helemaal mee eens ben.

Pittig artikel!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Pittig artikel!
Ja, maar wel 1 waar ik het mee eens ben.
Wel lef van de schrijver om het te plaatsen!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik mis eigenlijk alleen een visie op wat we met de huidige honden moeten (want die allemaal ter plekke afmaken gaat mij ook drie bruggen te ver), maar denkend vanuit alles wat nog niet geboren is van A tot Z mee eens.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik mis ook wel een visie op wat we met de huidige vechthonden moeten :g:. Dat is nou weer jammer want daar ben ik dan wel benieuwd naar, wat de mening daarover is van deze schrijver.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Ja, ik mis ook wel een visie op wat we met de huidige vechthonden moeten :g:. Dat is nou weer jammer want daar ben ik dan wel benieuwd naar, wat de mening daarover is van deze schrijver.
Wat hebben ze destijds gedaan met de invoering van de RAD?
Omdat ze refereert naar herinvoeren en verbeteren las ik tussen de regels door dat de schrijver wilde wat er toen gebeurd is. Aanlijn en uitsterfbeleid?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Klinkt hard, maar ik zou beginnen met alles wat in het asiel zit in te laten slapen en niet te herplaatsen.
En ik heb liever dat ze die dingen in een hondenwei loslaten dan overal. Zo blij dat we hier zo rustig kunnen wandelen en bijna nooit andere honden tegen komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Plaats reactie