BPWR: vruchtenbowl
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
BPWR: vruchtenbowl
Ieder jaar maak ik met kerst vruchtenbowl. Coctailfruit uit blik, bramen, frambozen, bosvruchten en kersen uit de pot van HAK maar dit jaar is er geen rood fruit in pot te koop.
Zijn er nog alternatieven? Uiteraard gaat er dit jaar geen alcohol in.
Re: BPWR: vruchtenbowl
Een zak rood diepvriesfruit van de Lidl?
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Vers fruit ipv van cocktailfruit uit blik? Vers fruit lekker lang laten 'marineren' in de vloeistof is volgens mij veel lekkerder dan die plastic blikfruitstukjes. En is er geen diepvriesfruit te koop in NL? In Zweden wel, van bessen tot mangostukjes en zelfs avocado (maar dat zou ik niet in de bowl stoppenHope schreef:Ieder jaar maak ik met kerst vruchtenbowl. Coctailfruit uit blik, bramen, frambozen, bosvruchten en kersen uit de pot van HAK maar dit jaar is er geen rood fruit in pot te koop.
Dat wordt wel een heule dure bowl dan, als ik nu vers gebruik. Diepvries zou nog wel een optie zijn misschien.Anne in Duitsland schreef:Vers fruit ipv van cocktailfruit uit blik? Vers fruit lekker lang laten 'marineren' in de vloeistof is volgens mij veel lekkerder dan die plastic blikfruitstukjes. En is er geen diepvriesfruit te koop in NL? In Zweden wel, van bessen tot mangostukjes en zelfs avocado (maar dat zou ik niet in de bowl stoppen)
En vloeistof, welke dan?
Bij de jumbo en dirk hebben ze verse frambozen, bramen en aardbei los maar ook in combi in een doosje, is inderdaad niet goedkoop maar je zou het aankunnen vullen met banaan, kiwi, appel
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Normaal gesproken zou ik zeggen: iets met witte bubbelwijn. Geen idee hoe een bowl zonder alcohol eruitziet.Hope schreef:Dat wordt wel een heule dure bowl dan, als ik nu vers gebruik. Diepvries zou nog wel een optie zijn misschien.
En vloeistof, welke dan?
Vers fruit als ananas, peer, banaan (?), appel, mango, papaya - wat er maar vers verkrijgbaar is. Uiteraard geen aardbeien of perziken (alhoewel je die ene keer per jaar dat je bowl maakt natuurlijk ook gewoon kunt uitspatten en met gesloten ogen de creditcard kunt trekken
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zou diepvries nemen. Of naar Duitsland rijden. Daar verkopen ze allerhande rood fruit in potten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Wij gebruiken altijd druivensap.Hope schreef:Dat wordt wel een heule dure bowl dan, als ik nu vers gebruik. Diepvries zou nog wel een optie zijn misschien.
En vloeistof, welke dan?
Ooooh echt? Dat is ook nog een optie, zo ver is dat nu ook weer niet.hannabelgje schreef:Ik zou diepvries nemen. Of naar Duitsland rijden. Daar verkopen ze allerhande rood fruit in potten.
Appie heeft aardbeien en kersen uit blik van het eigen merk.
Verder inderdaad niks rood. .. das toch gek
Edit: jumbo heeft bosvruchten uit blik van Del Monte
Bn bezig met kerstboodschappen bestellen, dus ff snel gekeken
Verder inderdaad niks rood. .. das toch gek
Edit: jumbo heeft bosvruchten uit blik van Del Monte
Bn bezig met kerstboodschappen bestellen, dus ff snel gekeken
Voor het nat kan je ook niet te sterke limonadesiroop of aangemaakt diksap nemen. Of Ame (streepje op de e). Dubbelfris is wel erg zoet.
ja volgens mij ook, heb dat wel eens gezien (normaal niet mijn afdeling) maar sauerkirschen hebben ze echt wel sowieso altijd.Hope schreef:Ooooh echt? Dat is ook nog een optie, zo ver is dat nu ook weer niet.
-
Martine-Tom
MIjn oma mikte er 7up inDesiré88 schreef:Wij gebruiken altijd druivensap.
Ah lekker, beetje sorbet idee zonder ijsMartine-Tom schreef:MIjn oma mikte er 7up in
Slim!koekje schreef:Voor het nat kan je ook niet te sterke limonadesiroop of aangemaakt diksap nemen. Of Ame (streepje op de e). Dubbelfris is wel erg zoet.
Dubbelfris lijkt me niks inderdaad. Maar diksap moet vast wel lukken.
Ik heb kersen uit pot gevonden, en als ze bij de Jumbo ook wat rood fruit hebben dan kom ik er wel. De diksap (aangelegd) is vast een leuke vervanger voor de vruchtenwijn.