Ook gefeliciteerd Kim, met je vaste contract en succes woensdag!
Angelique, veel fijne kilometers gewenst met de nieuwe toet!
Hier besloot gisteravond de ketel spontaan weer gewoon te gaan werken. We snappen er niks van maar hebben hem maar een schouderklopje gegeven en hopen dat hij het nu gewoon blijft doen...
Aangezien ik grieperig ben is warm huis best aangenaam...
En zojuist kwam mijn bestelling van de nieuwe mozaiek spulletjes binnen: heel veel leuke kleuren en nieuwe soorten materiaal om mee te testen! daar kan ik zo vrolijk van worden!
Me door mijn vriendinnetjes laten overhalen om vandaag mee te doen aan de Santa run, 6 km. De vriendinnetjes zijn momenteel allemaal heel fanatiek met een personel trainer aan het sporten om af te vallen en conditie op te bouwen.
Had natuurlijk 0,0 geoefend, maar keurige tijd van 47,20 vond ik zelf, had sneller gekund zelfs maar heb samen met een van de vriendinnetjes gelopen en die is ruim 25 cm kleiner dan ik ben [emoji16]
Gisteren een nieuwe camera gekocht, de Canon EOS M10 . Jaja diezelfde als die bij het perfecte plaatje aangeboden/gebruikt wordt. Wij kijken dat programma niet maar las dat op internet ergens
VL maakt graag foto maar gebruikt altijd zijn telefoon waardoor de kwaliteit vaak niet zo best is. Al eerder wel eens gekeken, ook vanwege de mooie foto's die ik hier vaak voorbij zie komen, maar nooit doorgezet. Nu bedacht dat het een mooi kerstcadeau zou zijn. Wilde eerste een camera kopen en onder de boom leggen maar toch maar besloten om het te vertellen en samen een keuze te maken. Heb er echt 0,0 verstand van en hij gaat er toch het meeste mee op pad. Hebben getwijfeld over een Lumix weet niet meer welk type maar die was weer een slag duurder dan deze. We hebben voor deze gekozen omdat hij best goede recensies heeft en mocht VL het echt heel leuk vinden en met deze camera niet meer uit de voeten kunnen dan is het vroeg genoeg om voor een duurdere camera te gaan kijken en dan zal het waarschijnlijk een spiegelreflex worden maar eerst deze maar eens een tijdje gebruiken
Geluksmomentje van gisterenavond: met manlief vol verbazing zitten kijken naar hoe mijn halve buik beweegt door de baby.
Geluksmomentje van vandaag: een prachtige wandelroute gelopen met Nelson waarbij hij een stuk los mocht, daar een andere hond tegenkwam waar hij voorzichtig contact mee zocht, weer top terugkwam zodra ik hem riep en de hele weg super geluisterd heeft. Een tijdje geleden had hij echt bananen in zijn oren, we hebben samen heel hard gewerkt en het werpt echt zijn vruchten af. Heerlijk is dat.
El_Kato schreef:Gisteren een nieuwe camera gekocht, de Canon EOS M10 . Jaja diezelfde als die bij het perfecte plaatje aangeboden/gebruikt wordt. Wij kijken dat programma niet maar las dat op internet ergens
VL maakt graag foto maar gebruikt altijd zijn telefoon waardoor de kwaliteit vaak niet zo best is. Al eerder wel eens gekeken, ook vanwege de mooie foto's die ik hier vaak voorbij zie komen, maar nooit doorgezet. Nu bedacht dat het een mooi kerstcadeau zou zijn. Wilde eerste een camera kopen en onder de boom leggen maar toch maar besloten om het te vertellen en samen een keuze te maken. Heb er echt 0,0 verstand van en hij gaat er toch het meeste mee op pad. Hebben getwijfeld over een Lumix weet niet meer welk type maar die was weer een slag duurder dan deze. We hebben voor deze gekozen omdat hij best goede recensies heeft en mocht VL het echt heel leuk vinden en met deze camera niet meer uit de voeten kunnen dan is het vroeg genoeg om voor een duurdere camera te gaan kijken en dan zal het waarschijnlijk een spiegelreflex worden maar eerst deze maar eens een tijdje gebruiken
Leuk ding toch! Al een beetje kunnen oefenen, of ben je streng en moet er gewacht worden tot de kerst
Hahahaha nee hoor hij is er al een paar keer mee op pad geweest en heeft een paar aardige mist foto's gemaakt. Tot nu veel van die probeer foto's ook wat het verschil is met een zelfde foto gemaakt met de IPhone
Als er een paar echt leuke tussen zitten zal ik ze plaatsen
Geluksmomentje van Harry & Lola; ze hebben een echte puzzel van een vriendin (een tweebenige [emoji16]) gekregen. Beide zijn ze razend enthousiast en mij viel het mee hoe goed ze er in waren!
El_Kato schreef:Hahahaha nee hoor hij is er al een paar keer mee op pad geweest en heeft een paar aardige mist foto's gemaakt. Tot nu veel van die probeer foto's ook wat het verschil is met een zelfde foto gemaakt met de IPhone
Als er een paar echt leuke tussen zitten zal ik ze plaatsen
Moet je doen! Ben benieuwd!
Mag van mezelf ook een nieuwe kopen nu het oudje niet meer doet wat ik wil ....maar ben nog in de oriëntatie fase.....
Moet vooral snel, goeie actie fotos kunnen maken. Liever niet te groot en te zwaar qua gewicht. Heb even gekeken voor een systeemcamera, maar of dat iets is......iemand ervaring?
joel schreef:Moet je doen! Ben benieuwd!
Mag van mezelf ook een nieuwe kopen nu het oudje niet meer doet wat ik wil ....maar ben nog in de oriëntatie fase.....
Moet vooral snel, goeie actie fotos kunnen maken. Liever niet te groot en te zwaar qua gewicht. Heb even gekeken voor een systeemcamera, maar of dat iets is......iemand ervaring?
Ik heb hier een hele snelle Canon 7D, met snelle lens erop is die helemaal top. Is die wel groot en zwaar. Ik heb hier een systeemding, de G3X, die is licht en klein, maar zeker niet erg snel. Iig niet snel genoeg voor lekkere aktiefoto's met wapperende harendingen. Scherpstellen gaat nog redelijk snel, maar de continuemodus is best sneu. Moet je al helemaal niet in Raw schieten, want dan is het echt 1 beeld per seconde. Het is niet allemaal kommer en kwel, want ik heb ook best leuke vliegende ganzenfoto's met dat ding gemaakt, alleen in serie van b.v. 10 heb je dan misschien 2 leuke foto's, terwijl je met de snelle DSRL er 10 maakt en ze allemaal scherp/bruikbaar zijn.
Angelique schreef:Ik heb hier een hele snelle Canon 7D, met snelle lens erop is die helemaal top. Is die wel groot en zwaar. Ik heb hier een systeemding, de G3X, die is licht en klein, maar zeker niet erg snel. Iig niet snel genoeg voor lekkere aktiefoto's met wapperende harendingen. Scherpstellen gaat nog redelijk snel, maar de continuemodus is best sneu. Moet je al helemaal niet in Raw schieten, want dan is het echt 1 beeld per seconde. Het is niet allemaal kommer en kwel, want ik heb ook best leuke vliegende ganzenfoto's met dat ding gemaakt, alleen in serie van b.v. 10 heb je dan misschien 2 leuke foto's, terwijl je met de snelle DSRL er 10 maakt en ze allemaal scherp/bruikbaar zijn.
Owwww, ja die is mooi!!!!
Maar moet nu echt een keer beslissen wat ik nu wil
1) spiegelreflex, incl een fotocursus (en cursus Photoshop/lightroom) zodat ik idd alles uit de camera haal.
2) compact camera, makkelijk meenemen en schieten maar en hopen dat 1 vd 10 lukt
pluk schreef:Geluksmomentje van Scott: een biabed ligt heerlijk
Wij hebben gisteren het Biabed besteld. Zonder fleece hoes, ziet er wel super comfy uit maar kost voor de maat 6 mand 69,- (uit mijn hoofd) en vind dat een beetje gortig. Gooi er wel een fleece kleed in
Hoop dat hij vandaag of morgen geleverd word. De site zegt donderdag besteld, vrijdag geleverd maar zo rond de kerst duurt het misschien iets langer en heb ook nog geen track en trace ontvangen…
joel schreef:Owwww, ja die is mooi!!!!
1) spiegelreflex, incl een fotocursus (en cursus Photoshop/lightroom) zodat ik idd alles uit de camera haal.
2) compact camera, makkelijk meenemen en schieten maar en hopen dat 1 vd 10 lukt
Zal vanavond even kijken. VL is erg enthousiast neemt hem ook overal mee naar toe. Maar wij (lees hij ik heb ook een paar keer op het knopje gedrukt maar hij is de fotomaker) zitten nog wel erg in de uitprobeerfase. De paar keer dat ik op het knopje drukte vond ik het niet snel gaan maar dat kan ook met de instelling oid te maken hebben gehad. Anders een keer naar een goede camera winkel gaan en je laten adviseren?
Een collega van me die een erg enthousiast fotograaf is vertelde me gisteren dat hij juist zijn spiegelreflex heeft ingeruild voor een systeemcamera. Dan wel een van ruim 2500,- zei hij maar hij was het gesleep met die spiegelreflex zat. Dacht dat hij zei dat hij nu een Olympus heeft. Voordeel van een systeemcamera is denk ik dat je er wel verschillende lenzen op kan zetten maar dat de body maar iets groter is als een compactcamera. Wat een spiegelreflex verder meer kan durf ik niet te zeggen heb er echt geen, 0,0 verstand van
joel schreef:Owwww, ja die is mooi!!!!
1) spiegelreflex, incl een fotocursus (en cursus Photoshop/lightroom) zodat ik idd alles uit de camera haal. 2) compact camera, makkelijk meenemen en schieten maar en hopen dat 1 vd 10 lukt
Zal ik anders voor je beslissen Dat formaat went snel hoor
Elza heeft iets nieuws bedacht, ze gaat me de helen tijd aan zitten kijken met de meest schattige lach op haar gezicht en bijna een zwoele verliefde blik
Als ik dat terug kijk gaat ze geluid tegen me maken en nog meer lachen, ben nu constant plasje jasmijn want hier smelt ik als een gek van