Hoe is het met het vuurwerk?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- constance.blokzijl
- 5-sterren

Re: Hoe is het met het vuurwerk?
Hier dus echt al enorme knallen, soms zo hard dat ik er zelf ook van schrik...
-
Martine-Tom
Tanna schreef:Het is hier reuze stil, alleen aan de andere kant van de A16 is er veel geknal. We lopen nog steeds op ons gemak door het park, hond los.
Hopelijk blijft het zo en wordt het niet zoals jaren geleden toen er zelfs ME aan te pas moest komen een eind verderop in de wijk. Als Martine en Tom zich nu ook maar rustig houden![]()
![]()
..........
Het valt mij ook reuze mee hier, af en toe wel wat knallen maar idd het idee dat dat vooral aan de andere kant van de weg zit. Gister klonk het wat dichterbij en vanmorgen zag ik een straat verderop wat resten liggen dus dat zal idd hier zijn geweest.
Tom heeft tot nu toe nergens last van dus ik vind het prima
-
Mandarijn
- 5-sterren

+1Lizzy schreef:Ik durf het niet hardop te zeggen.....
[fluistermodus]het valt tot nu toe mee[/fluistermodus]
Maar wel meer last van de jagers dit jaar.
Ook hier valt het reuze mee. Een paar kleine klappers maar dat was het wel.
Tot nu toe nog niets
Ook hier is het gelukkig nog heel rustig. Mijn honden verblikken of verblozen niet maar ik deze te meer.
Het is hier, zoals alle jaren, nog heel rustig.
Ik weet niet wanneer de verkoop wordt vrijgegeven? Dan zal het wel drukker worden.
Toen Borke nog leefde, hield ik dat allemaal bij.
Ik weet niet wanneer de verkoop wordt vrijgegeven? Dan zal het wel drukker worden.
Toen Borke nog leefde, hield ik dat allemaal bij.
De verkoop wordt 29 december vrijgegeven, Astrid.
Hier, net als bij Kaela, af en toe een doodklap, maar voor de rest alleen maar irritante kinderen die het vuurwerk van de Aldi of de Lidl afsteken.
Qua geweer- en pistoolschoten is Didot redelijk schotvast, ook carbid maakt weinig indruk. Maar sinds een paar van die @#%$@$% vuurwerk aan het gooien waren bij hem in de buurt, is het helemaal mis. Daar helpt geen lieve moederen aan.
Ik hoop dat het oudejaarsavond nog een beetje te doen is, dan vluchten wij naar de rimboe.
Hier, net als bij Kaela, af en toe een doodklap, maar voor de rest alleen maar irritante kinderen die het vuurwerk van de Aldi of de Lidl afsteken.
Qua geweer- en pistoolschoten is Didot redelijk schotvast, ook carbid maakt weinig indruk. Maar sinds een paar van die @#%$@$% vuurwerk aan het gooien waren bij hem in de buurt, is het helemaal mis. Daar helpt geen lieve moederen aan.
Ik hoop dat het oudejaarsavond nog een beetje te doen is, dan vluchten wij naar de rimboe.
-
fransbulletje
Hier valt het tot nu toe nog mee maar dat zal wel anders worden als de vuurwerkverkoop start.
Oliver was vorig jaar buiten echt bang, sprong een halve meter hoog bij harde knallen en liep als een speer naar huis.
Binnen voelt hij zich veilig en blaft alleen als hij een harde knal hoort.
Ben vorige week begonnen met Cbd druppels en hij reageert minder op harde geluiden.
Dosering vind ik moeilijk vast te stellen hij krijgt nu 2x daags 2 druppels van Jacob Hooy 2,75%.
Dierenartsen hier hebben er geen ervaring mee dus is een beetje uitproberen.
Oliver was vorig jaar buiten echt bang, sprong een halve meter hoog bij harde knallen en liep als een speer naar huis.
Binnen voelt hij zich veilig en blaft alleen als hij een harde knal hoort.
Ben vorige week begonnen met Cbd druppels en hij reageert minder op harde geluiden.
Dosering vind ik moeilijk vast te stellen hij krijgt nu 2x daags 2 druppels van Jacob Hooy 2,75%.
Dierenartsen hier hebben er geen ervaring mee dus is een beetje uitproberen.
- Lazy Garfield
- 5-sterren

Ja en?bloemetje schreef:Alcoholpercentage 14%... Doe eens een wilde gok..
Van tijd tot tijd is er een knal te horen en er lopen zo nu en dan wat kinderen rond knettervuurwerk af te steken.
Maar vergeleken met toen we nog in de stad woonden is het hier veel rustiger.
Alleen de kindjes die hier op de buurt wonen worden wel ouder dus hoe lang die rust nog gaat duren..
Maar vergeleken met toen we nog in de stad woonden is het hier veel rustiger.
Alleen de kindjes die hier op de buurt wonen worden wel ouder dus hoe lang die rust nog gaat duren..
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Hier is het gelukkig ook rustig.
Voorgaande jaren waren ze (bij ons oude huis) al vanaf septemer aan het knallen, maar ook daar was het nog rustig. Vooruitgang!!
Twee avonden geleden werd er wel wat siervuurwerk afgestoken terwijl we met de dames buiten liepen. Bella wilde er meteen tussenuit knijpen
Bleek het belang van een goed tuig maar even weer.
Voorgaande jaren waren ze (bij ons oude huis) al vanaf septemer aan het knallen, maar ook daar was het nog rustig. Vooruitgang!!
Twee avonden geleden werd er wel wat siervuurwerk afgestoken terwijl we met de dames buiten liepen. Bella wilde er meteen tussenuit knijpen
Hier eigenlijk net als andere jaren niets. Gisteren ver weg wat knallen maar dat kan ook jacht zijn geweest. Onze roedel is nog altijd zonder angst en hoop we houden dat zo.
-
src_esther
- 5-sterren

Hier hoor ik in de verte, respectievelijk 4 en 8km verderop, af en toe een knal. Blij dat ik daar niet in de buurt woon, moet oorverdovend zijn... Verder heel af en toe een schot van een jager, maar ja, het is heel mistig, dus die jagers kunnen weinig beginnen momenteel.
Gelukkig kan het Ko weinig boeien. Alleen als de jagers te dichtbij huis een schot lossen wil hij nog wel eens aanslaan, dat is zijn territoriumdrift.
We zijn blij dat hij niet bang is van vuurwerk of onweer. Waar hij wel heel bang voor is, is de stoel met lederen kussen dat nadat er op gezeten is weer langzaam terug in vorm kraakt...
Gelukkig kan het Ko weinig boeien. Alleen als de jagers te dichtbij huis een schot lossen wil hij nog wel eens aanslaan, dat is zijn territoriumdrift.
We zijn blij dat hij niet bang is van vuurwerk of onweer. Waar hij wel heel bang voor is, is de stoel met lederen kussen dat nadat er op gezeten is weer langzaam terug in vorm kraakt...
-
Lil
Dat een hond met zoveel lager gewicht na een paar lepeltjes gewoon ladder zat is en daarom dus rustig. Ik ken ook iemand die een herder een 1 glas advocaat gaf die had een da nodig; alcoholvergiftiging en dat voor toch een hond die vaak volwassendosering aan medicatie kreeg qua gewicht. Ik waag mij daar niet aan en geef al twee weken rust compositum en de 31e nog adaptil tabletten.Lazy Garfield schreef:Ja en?
Hier wordt het elk jaar erger. Eerst nooit wat buiten de 31e. Vorig jaar vanaf kerst en nu al de week voor kerst.