Reu incontinent

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Reu incontinent

kiara
5-sterren
5-sterren

Reu incontinent

Bericht door kiara »

Ik heb een vraag over mijn border colie Bandit.
Hij moest 1 jaar geleden gecastreerd worden omdat ze prostaat vergroot was en hij bloed plaste, maar nu al een poosje druppelt hij urine,(hij is net 12 geworden)
Heb de da al gebeld en kan evt propalin geven maar wil eigenlijk eerst als het bestaat iets homeo geven, propalin is niet zo fijn voor ze nieren hoorde ik
Weet iemand iets homeo dan??
hamada
5-sterren
5-sterren

Re: Reu incontinent

Bericht door hamada »

ik zag laatst dat er een middel staat op www.huisdierendokter.nl
Misschien is dat iets?
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Bedankt ga gelijk kijken
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Quertilla van Bloem, als het nog bestaat.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Lizzy schreef:Quertilla van Bloem, als het nog bestaat.
Die bestaat nog ;)
https://www.bloem.net/quertilla
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Dank je stuk goedkoper maar er zit zoveel alcohol in 50% lijkt mij
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Je geeft natuurlijk geen glas vol he :biggrin2:
Je kunt een alcohol ook even een beetje laten verdampen voir dat je 't geeft
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Ja weet ik wel maar heb toch gekozen voor de Chinezen kruiden
Lil

Bericht door Lil »

kiara schreef:Ik heb een vraag over mijn border colie Bandit.
Hij moest 1 jaar geleden gecastreerd worden omdat ze prostaat vergroot was en hij bloed plaste, maar nu al een poosje druppelt hij urine,(hij is net 12 geworden)
Heb de da al gebeld en kan evt propalin geven maar wil eigenlijk eerst als het bestaat iets homeo geven, propalin is niet zo fijn voor ze nieren hoorde ik
Weet iemand iets homeo dan??
Heb je de urine laten onderzoeken?
Hier een druppelende reu gehad en die had een fikse blaasontsteking; 3 ab kuren voor nodig gehad verder geen klachten buiten het druppelen.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Nee niet gedaan maar het gekke is nu druppeld hij weer niet heb wel vandaag de pillen binnen ga er morgen mee beginnen
En urine opvangen is onmogelijk bij hem , loopt gelijk weg en stopt met plassen
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

kiara schreef:Nee niet gedaan maar het gekke is nu druppeld hij weer niet heb wel vandaag de pillen binnen ga er morgen mee beginnen
Dan lijkt me een punctie wel op zijn plaats. Ik vind het persoonlijk namelijk wel raar dat hij na een jaar pas begint te druppelen. En druppelen is ook wel een kenmerk van blaasontsteking.
Lil

Bericht door Lil »

kiara schreef:Nee niet gedaan maar het gekke is nu druppeld hij weer niet heb wel vandaag de pillen binnen ga er morgen mee beginnen
Ja weet je dat doen al mijn honden reu en teef en toch heb ik van ze allemaal meer dan eens urine opgevangen. Het hoeft helemaal niet veel te zijn en ja soms was ik 2 dagen bezig voordat ik naar de da kon maar je moet gewoon even inventief zijn en volhouden. Bij Boris was ik heel gemeen. Die liet ik heel veel drinken (maakte het water lekker) en dan wachtte ik totdat hij zich meldde dat hij moest plassen en dan wachtte ik nog een half uur. Vervolgens moest hij aangelijnd gaan plassen (hij liep eigenlijk altijd los) en ja dan liep ik wel eens 15 minuten steeds het zelfde stukje op en af. En dan wachten totdat ze plassen en als straal al loopt dan pas iets eronder dan wordt afknijpen moeilijker. En ja dan vang je 6 keer ietsje op ipv in 1 keer alles; dat is geen probleem. Jones is nog lastiger dus die neem ik mee naar een plek waar het heerlijk ruikt en hij graag markeert en dan vang ik 20 keer 10 druppels op = 200 druppels is ruim voldoende urine. Teven zijn nog veel lastiger dan reuen daarin omdat zij heel erg diep gaan zitten dan nam ik altijd een zo laag en plat mogelijk iets met wel flinke omvang om op te vangen. Iets met handvat/steel of zo is vaak ook handig dan kun je meer op afstand blijven en dat helpt vaak. Maar tot nu toe bij 10 honden regelmatig urine opgevangen en daar waren echt zeer moeilijke exemplaren bij met "happen" richting opvangbakje. Het lukt met wat geduld en uitproberen wat werkt en eventueel trucjes als veel laten drinkende en laten wachten met uitlaten heus wel.
kiara
5-sterren
5-sterren

Bericht door kiara »

Zo jij bent wel crea bezig geweest! Maar veel laten drinken lukt ook niet meneer drinkt bijna niks binnen drinkt het liefst uit een plas regen water
Hij heb het ooit is zover gekregen toen had hij gezwommen met als resultaat veel gedronken en na ongeveer half uur stond hij in de tuin letterlijk in ze broek te plassen , en ook dat doet hij nooit in de tuin dat is al een drama, ja netjes maar niet altijd handig. Hij heeft het ook met poepen als ik niet op een redelijke afstand wacht loopt hij door terwijl hij aan het poepen is! Altijd al gedaan, en ja teven is helemaal een probleem maar dat is mij wel is gelukt ( de Berner) maar die is veel makkelijker met dit soort dingen.
Ben nu vandaag begonnen met de pillen, ik geloof niet dat hij een blaasontsteking heeft dat heb hij nl 1 jaar geleden gehad en ja zelfs met bloed , toen bleef hij wel staan had aandrang en op vier poten piesen en met bloed , uiteraard da geweest en het was ze prostaat die veel te groot was dus gecastreerd en dat is nu al lang over. Da zegt ook nu vaak bij gecastreerde reuen teven ook op oudere leeftijd kan dit gebeuren, oude mannen kwaal dus
Ik hoop dat de pillen helpen is wel goed spul wat erin zit ( siliceum en kiezelaarde oa) en dat hebben veel dieren en mensen te kort
Quinta
2-sterren
2-sterren

Bericht door Quinta »

Lil schreef:Ja weet je dat doen al mijn honden reu en teef en toch heb ik van ze allemaal meer dan eens urine opgevangen. Het hoeft helemaal niet veel te zijn en ja soms was ik 2 dagen bezig voordat ik naar de da kon maar je moet gewoon even inventief zijn en volhouden. Bij Boris was ik heel gemeen. Die liet ik heel veel drinken (maakte het water lekker) en dan wachtte ik totdat hij zich meldde dat hij moest plassen en dan wachtte ik nog een half uur. Vervolgens moest hij aangelijnd gaan plassen (hij liep eigenlijk altijd los) en ja dan liep ik wel eens 15 minuten steeds het zelfde stukje op en af. En dan wachten totdat ze plassen en als straal al loopt dan pas iets eronder dan wordt afknijpen moeilijker. En ja dan vang je 6 keer ietsje op ipv in 1 keer alles; dat is geen probleem. Jones is nog lastiger dus die neem ik mee naar een plek waar het heerlijk ruikt en hij graag markeert en dan vang ik 20 keer 10 druppels op = 200 druppels is ruim voldoende urine. Teven zijn nog veel lastiger dan reuen daarin omdat zij heel erg diep gaan zitten dan nam ik altijd een zo laag en plat mogelijk iets met wel flinke omvang om op te vangen. Iets met handvat/steel of zo is vaak ook handig dan kun je meer op afstand blijven en dat helpt vaak. Maar tot nu toe bij 10 honden regelmatig urine opgevangen en daar waren echt zeer moeilijke exemplaren bij met "happen" richting opvangbakje. Het lukt met wat geduld en uitproberen wat werkt en eventueel trucjes als veel laten drinkende en laten wachten met uitlaten heus wel.
Extra laten drinken, moet je dus niet doen. Dat geeft een valse uitslag. Het verdunt de urine en suggereert een blaasontsteking, terwijl dat dus niet het geval is. Een hond die een blaasontsteking heeft zal van nature extra veel drinken.
Lil

Bericht door Lil »

Quinta schreef:Extra laten drinken, moet je dus niet doen. Dat geeft een valse uitslag. Het verdunt de urine en suggereert een blaasontsteking, terwijl dat dus niet het geval is. Een hond die een blaasontsteking heeft zal van nature extra veel drinken.
Goede tip. Boris die stopte volledig met drinken bij blaasontsteking en is twee keer uitgedroogd geweest daardoor. Alle andere keren kwam ondanks extra drinken gewoon als uitslag alles in orde. Jones kon ik gelukkig gewoon opvangen zonder extra drinken. Die dronk ook niet meer dan normaal (maar dronk dus wel) en die had een behoorlijke ontsteking.

Plaats reactie