En wie bakt er weer oliebolletjes en/of appelflapjes?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: En wie bakt er weer oliebolletjes en/of appelflapjes?
Hier geen oliebollen. Ik bak wel kniepertjes en appelbollen.

- Angelique
- 5-sterren

Dat kun jijKim_S schreef:Ik ga nu voor het eerst zelf een poging wagen om appelbeignets te maken.
Wish me luck
- Angelique
- 5-sterren

Deeg rijst niet...)(*&&^%^%*^altijd beslag "from scratch" altijd goed, neem ik ook een keer een pakje mix...k*t met peren.
Ik ga maar vast wat appels schillen, een appelflap kan niet mislukken zou je denken.
Ik ga maar vast wat appels schillen, een appelflap kan niet mislukken zou je denken.
Uhuh. Kijk maar op pagina 1!Angelique schreef:Dat kun jij
- Angelique
- 5-sterren

Kim_S schreef:Uhuh. Kijk maar op pagina 1!
Check! Goedzo! Lekker hé!
Zien er goed en lekker uit Kim!
Wij bakken dit jaar niets! Te druk,verbouwing hier,verbouwing bij onze zoon en schoondochter en het huis leeghalen van de vrienden die naar Spanje zijn vertrokken(ik vertrek).
Wij bakken dit jaar niets! Te druk,verbouwing hier,verbouwing bij onze zoon en schoondochter en het huis leeghalen van de vrienden die naar Spanje zijn vertrokken(ik vertrek).

Appelflappen
Jammie,tweede dag zijn ze heerlijk!
Shit! Van welk merk? Ik had dat vorig jaar ook. Ik doe altijd een theedoek over de beslagkom, nat gemaakt met heet water. Dan plastic erover. Vorig jaar 1 keer niet gedaan: deeg niet gerezenAngelique schreef:Deeg rijst niet...)(*&&^%^%*^altijd beslag "from scratch" altijd goed, neem ik ook een keer een pakje mix...k*t met peren.
- Angelique
- 5-sterren

Zak vande lidl geloof ik. Ik zet ze altijd in een lauwe oven, maar dat mocht deze keer in 1ste instantie niet baten. Na het boodschappen doen nog een keer geprobeert en uiteindelijk is die wel gerezen en zijn de bollen nog goed te knagen ook. Zo ook de "kunnen niet mislukken" appelflappen en bananeflappen.Lizzy schreef:Shit! Van welk merk? Ik had dat vorig jaar ook. Ik doe altijd een theedoek over de beslagkom, nat gemaakt met heet water. Dan plastic erover. Vorig jaar 1 keer niet gedaan: deeg niet gerezen
Zou je toch gebeuren dat je zonder oliebol het nieuwe jaar in moet. *kansloos*
Wij hadden koopmans, onze schoonouders ook. Wat op viel was dat de pakken veel korter houdtbaar zijn dan eerder. Het deeg was erg dik en rees heel slecht. Met vier minuten bakken op 190 graden waren ze niet gaar, mijn schoonouders hadden hetzelfde.
Maar ze zien er goed uit, zowel de bollen als de beignets. Al sla ik het eten over dit jaar gok ik
Maar ze zien er goed uit, zowel de bollen als de beignets. Al sla ik het eten over dit jaar gok ik
- Charlie Angel
- Moderator
Leuk door bordurend op waar Angelique eindigt: Geen oliebollen dit jaar.
Wel sneeuwbollen gehaald bij de bakker hier, die maakt deze helaas maar 1x per jaar.
Maar zelf bak ik niets meer, deed het vroeger altijd wel, maar dan zat ook het huis altijd vol. Toen iedereen kinderen kreeg veranderde dat. Geeft niet, maar ik vind bakken alleen leuk als het ook de moeite is.
Wel sneeuwbollen gehaald bij de bakker hier, die maakt deze helaas maar 1x per jaar.
Maar zelf bak ik niets meer, deed het vroeger altijd wel, maar dan zat ook het huis altijd vol. Toen iedereen kinderen kreeg veranderde dat. Geeft niet, maar ik vind bakken alleen leuk als het ook de moeite is.
-
src_esther
- 5-sterren

Ziet er allemaal mooi uit. Maar wat veeeel! Eten jullie dat allemaal op?
Wij hebben 6 oliebollen gekocht.
Ik moet ze tegenhouden hier, anders was het al op geweestsrc_esther schreef:Ziet er allemaal mooi uit. Maar wat veeeel! Eten jullie dat allemaal op?![]()
![]()
![]()
Wij eten er met zijn 4-en van, en morgen ook nog. Dan zijn ze echt wel op.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Net op pad geweest voor meer oliebollen, maar natuurlijk zijn ze overal net zo op als hier