Hoe is het met het vuurwerk?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe is het met het vuurwerk?

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Nog steeds niet gestopt :-X :-\
Hier hebben een aantal mensen gewacht met afsteken van vuurwerk tot de mist was opgetrokken geloof ik
:-X

Gisteravond had ik de radio knetterhard aanstaan op stal, nu niet meer. Ja, ondertussen weer wel maar nu is het kwaad al geschied.

Vandaag trouwens ook nog wat leuke ijzeren wensbalonnen uit ons weiland en dat van de buren gevist.
Lil

Bericht door Lil »

Hope schreef:Hier hebben een aantal mensen gewacht met afsteken van vuurwerk tot de mist was opgetrokken geloof ik
:-X

Gisteravond had ik de radio knetterhard aanstaan op stal, nu niet meer. Ja, ondertussen weer wel maar nu is het kwaad al geschied.

Vandaag trouwens ook nog wat leuke ijzeren wensbalonnen uit ons weiland en dat van de buren gevist.
Ook al gezellig bij jullie zo te horen...

Ik vind het buitengebied gewoon erger mbt overlast dan de grote dorpen en de steden.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef:Ook al gezellig bij jullie zo te horen...

Ik vind het buitengebied gewoon erger mbt overlast dan de grote dorpen en de steden.
Het is heel lang heel rustig geweest maar nu gaat het nergens meer over.
Het is heel dichtbij en de knallen zijn echt vreselijk hard.
Daantje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Daantje »

Wij wonen ook in een buitengebied met traditiegetrouw veel carbidschieten en alleen rond 0.00 uur een halfuur wat gedoe met siervuurwerk en wat gepiep en geknal.
Dit alles op de luxe afstand van minimaal 5 km en geen naaste buren of dorpjes dichtbij.
Wij boffen elk jaar weer en de dieren ook.Nergens last van.
Ook vandaag overdag is het doodrustig.Maar dat zal wel komen omdat in deze streek om 0.00 uur de zondagsrust ingaat ....en daar houden ze zich hier blijkbaar aan.
Komend jaar zal dat wel weer ingehaald worden :)
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ik ben er klaar mee en heb getekend
https://petities.nl/petitions/vuurwerkverbod
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

pluk schreef:Ik ben er klaar mee en heb getekend
https://petities.nl/petitions/vuurwerkverbod

Ik ook!
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lil schreef:Nog steeds niet gestopt :-X :-\
:-X :-X :-X
Tot giisteravond hoorden we uit het dorp ook nog wel af en toe een knalletje, maar wel heel bescheiden...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou hier is er om 12 uur best veel en lang vanalles de lucht ingegaan. ( ook tot 4) Moet zeggen heel veel sier ipv alleen knallers.
De volgende ochtend was het stil, echt stil. En verder nauwelijks meer wat gehoord. Ja van over de grens wel wat, maar ook niet zo veel.
En eh alle rotzooi al opgeruimd bijna overal!

Snap echt niet waarom het in NL zo moelijk moet ?! :-\

En oja de hondjes.. Ik had mijn diffuser met olei aangezet een paar keer en tijdens.
.Kaio heeft alleen zoiets van potver daar gaat mijn rust.
Maci de bange was eigenlijk best relaxt, en Fozzy bet bezorgd, en keek ook altijd naar Maci's reacties, maar omdat ie best rustig bleef bleef hij ook maar liggen.
Uiteraard zaten ze toen het losbarste gelik naast ons op de bank, maar zijn dus na een tijd gewoon ergens in de wk gaan liggen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Hier was het op 1 januari ook hardstikke rustig. Geen knal gehoord. en de meeste rommel is keurig opgeruimd in het dorp. Waarschijnlijk de goede Duitse invloed?

Spot was om half twaalf naar bed gegaan (lees hij wilde perse op zijn kussen in het hok in de garage) maar kwam om 12 uur toch daar weer uit en moest naar binnen bij mij liggen. Hij vond het toch wel een beetje spannend geloof ik (maar lag er verder wel rustig bij). Het waren volgens mij niet eens zozeer de harde knallen (daar had hij overdag totaal niet op gereageerd) maar er was een soort vuurwerk dat een sissend pruttelgeluid gaf? Ik denk van die fonteinen. Dat geluid vond hij minder....

Afbeelding

Shadow vond het wel leuk en heeft lekker liggen/zitten kijken voor het raam. Hoe twee broertjes toch kunnen verschillen.

Afbeelding
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Vanmiddag leek het erg rustig en heb ik de katten even buiten gedaan. Die zijn dat binnen zitten niet gewend en werden vervelend.
Uurtje later, kleine knal, ver weg, komt Lotje met een gigantische noodvaart binnen gevlogen, vliegt naar boven, kruipt onder het bed en zit daar nu nog steeds.

Stom pokkevuurwerk >:(
Dat gigantische geklap van gisteren was to much voor Tess en Lotje.
harmanda.olthof
1-ster
1-ster

Bericht door harmanda.olthof »

Hier begon het ook weer op 1 januari toen het donker was. Echt sneu. Boco weer bang maar herstelde gelukkig wel snel. Vanavond ook weer. Was wat laat met uitlaten rond kwart over 5 dus al best donker. Gaat er weer van dat geweldig siervuurwerk de lucht in. Heel mooi maar ja... Het hoort gewoon niet meer. Loop je dan met je hond te spelen. Had een bijt rol bij me. Zeg tegen hem pak vast. Gaat er weer een knal en hap. Bijt echt per ongeluk van de schrik mis in mijn hand. Gelukkig niet open ofzo maar doet wel goed zeer ook wel dik. Gelukkig wel kunnen blijven spelen zodat hij er niet banger van word maar leuk is het echt niet. Gauw naar huis gelopen terwijl ik nog niet zo ver onderweg was.

Van mij mag dat vuurwerk best maar dan moeten mensen zich wel aan de regels houden. Afgesproken tijden en geen illegaal spul!!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Hier hebben de jongens allemaal 2 druppels cbd olie gehad 's morgens en 's avonds nog een keer. Geen centje pijn. Hebben heerlijk liggen slapen. Zelfs toen het hier in de straat volledig los ging. Bono had helemaal nergens last van. Zelfs Balou was rustig en dat is normaal de zenuwpees.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Pfffff het bushokje is weer opgeblazen. De prullenbakken zijn wegens vuurwerk een paar dagen weggehaald dus overal afval en poep, want ja, het mee naar huis nemen is natuurlijk raar. Net nog een bom die echt na-echode.
Maar de burgemeester was weer blij met een rustig oud en nieuw zonder bijzonderheden. Ik snap niet dat hij zo kan reageren, als de stad er zo bij ligt... :-\
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Eenmaal thuis wel regelmatig knallen. Oscar is een paar keer op de bank gekropen, maar stiekem denk ik dat het een aantal keer ook gewoon een beetje een flauw excuus was om op de bank te klimmen, want hij vergat te bibberen en zijn staart tussen zijn poten te doen ::) . Gistermiddag en vandaag wilde hij niet mee wandelen. Vorig jaar vluchtte hij dan zijn hok in, dit jaar rent ie de trap op. Maar hij laat zich ook wel weer meenemen, dus zo dramatisch is het gelukkig allemaal niet. Het scheelt natuurlijk de wereld dat ie de 4 ergste dagen gemist heeft en toen juist heerlijk relaxt was.
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

tt-tjes schreef:Hier hebben de jongens allemaal 2 druppels cbd olie gehad 's morgens en 's avonds nog een keer. Geen centje pijn. Hebben heerlijk liggen slapen. Zelfs toen het hier in de straat volledig los ging. Bono had helemaal nergens last van. Zelfs Balou was rustig en dat is normaal de zenuwpees.

Welke olie gebruik je? Lijkt me ook wel een goed
idee voor de volgende jaarwisseling.

Plaats reactie