Oscar ook, vrij makkelijk ook nog. Daar is ie ook juist voor bedoeld, om de hond nog veel ruimte rondom de bek te geven.Lil schreef:Grapjas!!! Jones kan hiermee normaal brokjes en voertjes van de grond oppakken en opeten. Heeft hij nog een ietsje te kleine maat ook nog.
De schade na een stukje brood
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: De schade na een stukje brood
[quote"]Nelson is gekruisd met een kameleon. Hij verschiet niet van kleur maar heeft wel de tong
[/quote]
tegen hengelen met je tong is niets bestand
[/quote]
tegen hengelen met je tong is niets bestand
Fijn dat het ergste weer achter de rug is :-)
- pearlsofpassion
- Moderator
Heb je geen muilkorven die vooraan dicht zijn maar waar je langs opzij een snoepje kan geven?
Als die al bestaan, drukt een beetje vreetzakhond zijn snoet gewoon zijwaards op de grond om het eten te pakken.pearlsofpassion schreef:Heb je geen muilkorven die vooraan dicht zijn maar waar je langs opzij een snoepje kan geven?
-
Lil
Ja die korven bestaan. De oude baskervilles hadden een anti vreet rekje dat je voorin kon doen. Zonder kon je belonen met niet meer. Vanaf de zijkant lukte hier niet maar ja was ook meer herder dan labrador mbt gedrag dat ik had.Kaela schreef:Als die al bestaan, drukt een beetje vreetzakhond zijn snoet gewoon zijwaards op de grond om het eten te pakken.
https://www.beslist.nl/products/dieren_ ... 738803774/

Ja maar dit helpt toch niets. Met kan Nelson niet eten, maar kun je ook niet belonen, zonder kan je wel belonen maar kan hij ook vreten.Lil schreef:Ja die korven bestaan. De oude baskervilles hadden een anti vreet rekje dat je voorin kon doen. Zonder kon je belonen met niet meer. Vanaf de zijkant lukte hier niet maar ja was ook meer herder dan labrador mbt gedrag dat ik had.
https://www.beslist.nl/products/dieren_ ... 738803774/
Met kan hij ook wel eten denk ik. Vanaf de zijkant. Korf op de grond, beetje duwen en je tong uitrollen.Kaela schreef:Ja maar dit helpt toch niets. Met kan Nelson niet eten, maar kun je ook niet belonen, zonder kan je wel belonen maar kan hij ook vreten.
Al kost dat natuurlijk wel tijd en dan heb ik natuurlijk al lang gezien dat hij wat probeerd. Maar hiermee kan ik dus niet belonen en dat is gewoon echt te onhandig. Hij heeft dat echt nodig om gemotiveerd te blijven luisteren. Als hij weet dat hij toch nooit wat krijgt, vind hij het ook niet de moeite om te doen wat ik vraag
Tja, ik zou serieus gaan nadenken of je een hond met zulke extreme klachten na een hapje brood uberhaupt nog wel los wilt laten.
-
Lil
Ik beloonde dan met een tube vanaf de zijkant. Nu was mijn hond niet extreem allergisch dus dan kon ik gewoon in de dierenwinkel verschillende smaken kopen. Boris heeft er ongeveer een jaar mee gelopen omdat de honden toen grootschalig vergiftigd werden door een idioot.Hope schreef:Met kan hij ook wel eten denk ik. Vanaf de zijkant. Korf op de grond, beetje duwen en je tong uitrollen.
Al kost dat natuurlijk wel tijd en dan heb ik natuurlijk al lang gezien dat hij wat probeerd. Maar hiermee kan ik dus niet belonen en dat is gewoon echt te onhandig. Hij heeft dat echt nodig om gemotiveerd te blijven luisteren. Als hij weet dat hij toch nooit wat krijgt, vind hij het ook niet de moeite om te doen wat ik vraag
Hij liep aan de flex, zeven meter voor me. Ik maak hem echt diep ongelukkig door hem dag in dag uit aan een twee-meterlijn te laten lopen, dan heb ik liever dat hij soms naar de da moet voor fikse jeuk. Hij kent "af" echt perfect. Als ik iets zie liggen zoals paardenmest zeg ik af en loopt hij er langs. Hij was me gewoon te vlug af. Maar ik maak hem zó blij met zijn dagelijks uurtje wandelen dat ik hem dat eigenlijk niet wil afnemen.eelke schreef:Tja, ik zou serieus gaan nadenken of je een hond met zulke extreme klachten na een hapje brood uberhaupt nog wel los wilt laten.
Als het nu iedere dag was zou ik dat zeker overwegen hoor, en in september blijven we ook thuis omdat er dan overal wat bloeit waar hij te hevig op reageert. Maar kwaliteit van leven vind ik ook wel echt een belangrijke, en een lab (of in elk geval mijn lab) word echt niet blij van een rondje om de kerk aan een leren lijn
Moeilijk. Maar ik begrijp je opmerking!
Lil schreef:
Ik beloonde dan met een tube vanaf de zijkant. Nu was mijn hond niet extreem allergisch dus dan kon ik gewoon in de dierenwinkel verschillende smaken kopen. Boris heeft er ongeveer een jaar mee gelopen omdat de honden toen grootschalig vergiftigd werden door een idioot.
Tja, ik zou moeten kijken of ik iets kan fabriceren wat vloeibaar is. Aan een spuit/tube is wel aan te komen natuurlijk.
-
Martine-Tom
Bonebroth?Hope schreef:
![]()
Tja, ik zou moeten kijken of ik iets kan fabriceren wat vloeibaar is. Aan een spuit/tube is wel aan te komen natuurlijk.
Mag hij wortel? Zo ja, dat dikt altijd lekker in als je dat erin maalt en even meekookt, denk dat dat best lukken zal met een spuit.
-
Lil
Hoe vaak komt het voor? Hoe ziek is hij ervan? Dat zou ik idd meewegen in mijn afwegingen. Hond moet het leuk hebben. Ik heb 1 gehad die MOEST los, echt toen hij met 8 jaar een serieus lichamelijk probleem kreeg werd hij depressief (heeft medicatie gehad) vanwege de bewegingsbeperking.Hope schreef:Hij liep aan de flex, zeven meter voor me. Ik maak hem echt diep ongelukkig door hem dag in dag uit aan een twee-meterlijn te laten lopen, dan heb ik liever dat hij soms naar de da moet voor fikse jeuk. Hij kent "af" echt perfect. Als ik iets zie liggen zoals paardenmest zeg ik af en loopt hij er langs. Hij was me gewoon te vlug af. Maar ik maak hem zó blij met zijn dagelijks uurtje wandelen dat ik hem dat eigenlijk niet wil afnemen.
Als het nu iedere dag was zou ik dat zeker overwegen hoor, en in september blijven we ook thuis omdat er dan overal wat bloeit waar hij te hevig op reageert. Maar kwaliteit van leven vind ik ook wel echt een belangrijke, en een lab (of in elk geval mijn lab) word echt niet blij van een rondje om de kerk aan een leren lijn![]()
Moeilijk. Maar ik begrijp je opmerking!
![]()
Nu heb ik een die dolgelukkig is met wandelingen aan de lijn. Had ik nooit verwacht!
De andere twee vinden beiden ok dus daarmee kan ik afwisselen; dan los dan vast wandelen.
Dit (brood eten) is nu volgens mij de tweede keer in drie jaar wandelen. Ik vermijd parken (eendjes), drukke wandelgebieden (afval van wandelaars), gebieden waar mensen picknicken etc. Hij gaat alleen los op paden waarbij ik hem continu kan zien, dus geen pad met bochten of heel hoog gras (ook niet in de berm, ik wil zien waar die neus blijft). Hij heeft een tuig om met "voedselallergie" erop wat werkt als een trein, sindsdien heeft hij nooit meer wat gekregen van hondeneigenaren in losloopgebied of bijvoorbeeld op terras.Lil schreef:Hoe vaak komt het voor? Hoe ziek is hij ervan? Dat zou ik idd meewegen in mijn afwegingen. Hond moet het leuk hebben. Ik heb 1 gehad die MOEST los, echt toen hij met 8 jaar een serieus lichamelijk probleem kreeg werd hij depressief (heeft medicatie gehad) vanwege de bewegingsbeperking.
Nu heb ik een die dolgelukkig is met wandelingen aan de lijn. Had ik nooit verwacht!
De andere twee vinden beiden ok dus daarmee kan ik afwisselen; dan los dan vast wandelen.
Ik moet zeggen dat ik ook echt een tijd heb gedacht dat we gewoon lekker thuis gingen blijven. Hij was toen net aangevallen door een pittbull achtig beest en hij was doodsbang. Daarnaast was het toen zo,er en dan is hij gevoeliger voor jeuk vanwege pollen, en pollen kan je nu eenmaal niet vermijden op wandeling. Maar hetwberkte niet, hij werd echt sip. Ging niet meer zo vaak de tuin in, speelde niet meer met zijn bal. En hij wordt meteen dik, dat is ook een ding. Ik heb geprobeerd thuis te puzzelen, snuffelen en gehoorzaamheid te doen, zelfs evenwichtsspelletjes waarvoor we een cursus hebben gedaan maar het is gewoon niet dezelfde bevrediging als een lekkere wandeling. Dan heb ik bij wijze van spreken nog liever dat hij drie jaar korter leeft maar het in elk geval fijn heeft gehad in de tijd dat hij er was. Het is gewoon shit soms, een hond die zó allergisch is.
-
Lil
Dat bedoel ikHope schreef:Dit (brood eten) is nu volgens mij de tweede keer in drie jaar wandelen. Ik vermijd parken (eendjes), drukke wandelgebieden (afval van wandelaars), gebieden waar mensen picknicken etc. Hij gaat alleen los op paden waarbij ik hem continu kan zien, dus geen pad met bochten of heel hoog gras (ook niet in de berm, ik wil zien waar die neus blijft). Hij heeft een tuig om met "voedselallergie" erop wat werkt als een trein, sindsdien heeft hij nooit meer wat gekregen van hondeneigenaren in losloopgebied of bijvoorbeeld op terras.
Ik moet zeggen dat ik ook echt een tijd heb gedacht dat we gewoon lekker thuis gingen blijven. Hij was toen net aangevallen door een pittbull achtig beest en hij was doodsbang. Daarnaast was het toen zo,er en dan is hij gevoeliger voor jeuk vanwege pollen, en pollen kan je nu eenmaal niet vermijden op wandeling. Maar hetwberkte niet, hij werd echt sip. Ging niet meer zo vaak de tuin in, speelde niet meer met zijn bal. En hij wordt meteen dik, dat is ook een ding. Ik heb geprobeerd thuis te puzzelen, snuffelen en gehoorzaamheid te doen, zelfs evenwichtsspelletjes waarvoor we een cursus hebben gedaan maar het is gewoon niet dezelfde bevrediging als een lekkere wandeling. Dan heb ik bij wijze van spreken nog liever dat hij drie jaar korter leeft maar het in elk geval fijn heeft gehad in de tijd dat hij er was. Het is gewoon shit soms, een hond die zó allergisch is.