Alweer bijna 8 maanden, ons Saluki-dametje.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Re: Alweer bijna 8 maanden, ons Saluki-dametje.
Prachtige dame 
Laat ik voorop stellen dat ik windhonden ge-wel-dig vindBelleFae schreef:Waarom wil je geen windhond meer?
Ik heb mijn vriend nog niet over de streep, die zou gisteren zo weer een Podenco in huis gehaald hebben maar wat mij betreft komt er na Ziggy iets heel anders in huis
Wat een prachtige hond 
- Spikkelneus
- 5-sterren

Ik begrijp precies wat je zegt! Maar toch, kan ik elke keer alleen maar weer een puntneus kiezen.zurca schreef:Laat ik voorop stellen dat ik windhonden ge-wel-dig vindMaar ik wil geen jachthond meer en dan jachthond zoals een windhond dat is, zelfstandig...jachtpassie tot en met en geen contact meer mee te krijgen. Ik wil een hond die los kan lopen want Tous heeft bijna altijd aan de lijn moeten blijven, zijn passie..zijn lust en zijn leven, had zijn dood kunnen worden als we dat niet gedaan hadden. En hoe wij ook ons best gedaan hebben om het niet los kunnen lopen te compenseren, hij heeft altijd iets moet missen. Iedere hond zal er van houden eens lekker een sprintje te trekken maar voor een windhond die niet rennen kan, dat klopt niet. En ik weet hoor, er zijn genoeg windhonden die met een gebruiksaanwijzing los kunnen (Ziggy kan dat ook) ik wil gewoon niet het risico op een hond die nooit los kan lopen.
Ik heb mijn vriend nog niet over de streep, die zou gisteren zo weer een Podenco in huis gehaald hebben maar wat mij betreft komt er na Ziggy iets heel anders in huis(en misschien kruipt het bloed wel waar het niet gaan kan en komt er toch weer een windhond... )
Maar soms, als ik met 4 lijnen loop te hannessen en 100 kilo jachtinstinct moet tegenhouden omdat er een hert voor onze neus oversteekt (dit is helaas meerdere keren per dag), dan denk ik ook: geen windhond meer. In elk geval geen 3 of 4, want dat teaming-up wat ze doen, maakt het alleen maar erger.
Maar mooier en liever bestaan ze niet, dat compenseert toch wel veel, zo niet alles.
Heb ooit een kruising whippet gehad. Wat was ze lief!! en wat kon ze prachtig bewegen en rennen!!
Je Saluki-dame is moooooiii!!
Je Saluki-dame is moooooiii!!
Heel af en toe zit ik wat te kijken op adoptiesites en elke keer weer zijn het de puntoren, witte staart tipjes, ranke verschijningen die gelijk de aandacht trekkenSpikkelneus schreef:Ik begrijp precies wat je zegt! Maar toch, kan ik elke keer alleen maar weer een puntneus kiezen.
Maar soms, als ik met 4 lijnen loop te hannessen en 100 kilo jachtinstinct moet tegenhouden omdat er een hert voor onze neus oversteekt (dit is helaas meerdere keren per dag), dan denk ik ook: geen windhond meer. In elk geval geen 3 of 4, want dat teaming-up wat ze doen, maakt het alleen maar erger.
Maar mooier en liever bestaan ze niet, dat compenseert toch wel veel, zo niet alles.
Ik hoef geen hond die met 1 kik naast mij staat, drie keer roepen is ook prima maar als ik met de herder van mijn ouders loop en er steekt een haas over en zij kijkt alleen maar "waar is mijn bal" dan vind ik dat een verademing
+1Spikkelneus schreef:Ik begrijp precies wat je zegt! Maar toch, kan ik elke keer alleen maar weer een puntneus kiezen.