Re: Wat heb je enzovoort....deel 666

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

zurca schreef:Als het zo belastend is voor nier en lever dan hadden ze het niet in eerste instantie zo moeten uitgeven. Daarnaast wat Angelique schrijft, bij een hond krijg je dit zo mee. Zowel Tous en Ziggy hebben beide deze medicatie gekregen ivm misselijkheid, voor langer dan een paar dagen en ook toen niets over lever of nieronderzoek.

Als iets nodig is dan is iets nodig maar voor zoiets als reisziekte ga ik echt niet een consult en bloedonderzoek doen en daarnaast....moet ik dus met een kat met reisziekte in de auto stappen om bij de DA te komen ::)

Martine, bedankt voor het navragen... heb toendertijd een heel klein "kwartje" gegeven. Misschien toch nogeens proberen.
Angelique, primperan is hetzelfde als primatour? En die cerenia helpt dus eigenlijk niet tegen misselijkheid? Zal de bijsluiter nogeens lezen want het wordt bij honden wel voor reisziekte uitgeschreven en reisziekte staat voor mij toch wel gelijk aan (kots)misselijk worden ::)

Zat hier op BP nog even terug te zoeken en kwam mijn eigen topic van een jaar terug tegen, lees ik dat ik toen okugest heb gegeven en dat dat toen hielp. Kan ik ook nog een keer proberen.

Heb opnieuw reactie gekregen van de DA. Mag een volgende keer 24mg geven maar wel geheel op eigen risico...
De DA in Garderen zal ik ook eens gaan informeren, eens kijken wat hun insteek is.
Och eigen risico, ook zo,n dooddoener ::)

In de bijsluiter staat dat woefnof steeds tekenen van misselijkheid kan tonen, maar dat dit vanvoorbijgaande aard is. Als je uitstapt is het over.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Angelique schreef:Och eigen risico, ook zo,n dooddoener ::)

In de bijsluiter staat dat woefnof steeds tekenen van misselijkheid kan tonen, maar dat dit vanvoorbijgaande aard is. Als je uitstapt is het over.
Ik heb het inderdaad gelezen, dat misselijkheid en dus kwijlen in sommige gevallen kan voorkomen. Dan vind ik het helemaal een raar verhaal van mijn DA en is die dus helemaal niet zo "oplettend" want de reden dat ik de dosering zou willen verhogen is juist om dat kwijlen en dus die misselijkheid tegen te gaan. Overgeven heeft hij niet meer gedaan...Dus feitelijk heeft de dosering gedaan wat het middel zou moeten doen en zou een hogere dosering dus misschien niet eens helpen. Daar had mijn DA dan toch ook aan moeten denken ::)
Een volgende keer ga ik primatour en okugest proberen. Hoop dat dat dan een betere uitwerking heeft.

Verder schuw ik de DA niet hoor, als er iets nodig is dan zal ik echt mijn dieren die zorg niet ontnemen omdat ik denk dat het onzin is. Maar in deze situatie heb ik er wel om moeten lachen want komop...Wie gaat er nu met zijn gezonde hond of kat een consult plus duur bloedonderzoek (hier is consult 40 euro en klein bloedonderzoek 80 euro) betalen alleen om een pilletje te krijgen tegen reisziekte voor een dier wat misschien drie keer per jaar mee "moet" in de auto... Verder ben ik in zoverre bekend met deze medicatie dat het voor mijn honden blijkbaar zo uitgeschreven kon worden zonder dat het woord nier/leverfunctie ook maar genoemd is en zou het dan voor mijn kat ineens van grote noodzaak zijn om dit wel te testen? Dan hadden ze dat in eerste instantie gelijk moeten melden en niet toen bleek dat ik een kat heb die in al geen dertien jaar een DA gezien heeft...
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik hoop dat het bij iedereen net zo zonnig is als hier! Heerlijk gewandeld in een winters wit landschap. :sneeuwpop:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Via MP proberen wij een mtb (voor de onderdelen) te verkopen. Ohmannnnn wat een mensen heb je daar toch tussen zitten die dan reageren. Ik probeer een ieder vlot en zorgvuldig van antwoord te voorzien. Extra foto's? Geen probleem doen we...fiets brengen? Ook dat kan... En dan kom je op een punt dat er een afspraak gemaakt moet worden en dan ineens.... stilte...geen reacties meer...Ik snap dat niet hoor?!! En dus zojuist een aantal van deze mensen eens een fijn berichtje gedaan met wat fatsoensnormen en waarden ::) :biggrin2:
Het zal geen barst uitmaken hoor maar ik moest het ff bij ze kwijt :P
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

zurca schreef:Via MP proberen wij een mtb (voor de onderdelen) te verkopen. Ohmannnnn wat een mensen heb je daar toch tussen zitten die dan reageren. Ik probeer een ieder vlot en zorgvuldig van antwoord te voorzien. Extra foto's? Geen probleem doen we...fiets brengen? Ook dat kan... En dan kom je op een punt dat er een afspraak gemaakt moet worden en dan ineens.... stilte...geen reacties meer...Ik snap dat niet hoor?!! En dus zojuist een aantal van deze mensen eens een fijn berichtje gedaan met wat fatsoensnormen en waarden ::) :biggrin2:
Het zal geen barst uitmaken hoor maar ik moest het ff bij ze kwijt :P
Het blijft altijd een opgave om iets via MP te doen :biggrin2: Altijd goed voor uw dagelijkse portie ergernis :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Angelique schreef:Het blijft altijd een opgave om iets via MP te doen :biggrin2: Altijd goed voor uw dagelijkse portie ergernis :biggrin2:
;D ;D Zo is het inderdaad... ben altijd een soort van verbaasd als blijkt dat je iets koopt of verkoopt van/aan mensen die wel netjes reageren of het artikel wat je kocht nog echt voor je klaar hebben liggen bij ophalen :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Autobanden kopen, ook zoiets stoms.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Angelique schreef:Het blijft altijd een opgave om iets via MP te doen :biggrin2: Altijd goed voor uw dagelijkse portie ergernis :biggrin2:
Zeg dat wel! Ik heb deze week al 3x dezelfde bank verkocht, maar uiteindelijk hoeven ze hem toch maar niet. Zucht.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Kim_S schreef:Ik heb vandaag weer gewerkt. En ik heb er meteen weer zo'n ontzettende sik van >:(

Heb de laptop uitgezet, morgen weer een dag. :ras: :ras: :ras:
Wellicht heb ik iets gemist, maar hoe is het met je sollicitatie afgelopen?
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Charlie Angel schreef:Wellicht heb ik iets gemist, maar hoe is het met je sollicitatie afgelopen?
Scherrup :biggrin2:

Dat gaat hem niet worden waarschijnlijk. Zoals het er uit zag zou ik dan nog vaker / langer van huis zijn dan nu. Dat wil ik niet, en ga ik niet trekken ook.

Maar over 2 weken kan ik hopelijk mijn nieuwe contract voor onbepaalde tijd tekenen :)
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

-Annemarie- schreef:Ik hoop dat het bij iedereen net zo zonnig is als hier! Heerlijk gewandeld in een winters wit landschap. :sneeuwpop:

Ja, het was zonnig voor de verandering :) helaas maar weinig er van kunnen genieten. Om 7 uur in de auto gestapt naar Haarlem voor werk en na 19 uur was ik weer thuis :(
Charlie Angel
Moderator

Re: RE: Re: Wat heb je enzovoort....deel 666

Bericht door Charlie Angel »

Kim_S schreef: Scherrup :biggrin2:

Dat gaat hem niet worden waarschijnlijk. Zoals het er uit zag zou ik dan nog vaker / langer van huis zijn dan nu. Dat wil ik niet, en ga ik niet trekken ook.

Maar over 2 weken kan ik hopelijk mijn nieuwe contract voor onbepaalde tijd tekenen :)
Jammer, maar nee, nog vaker van huis kan ik volledig snappen dat dat het niet gaat worden.

Maar dat contract is natuurlijk top, je doet het geweldig! [emoji8]
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

dinky89 schreef:Ja, het was zonnig voor de verandering :) helaas maar weinig er van kunnen genieten. Om 7 uur in de auto gestapt naar Haarlem voor werk en na 19 uur was ik weer thuis :(
Oh, da's jammer. Vandaag in de herkansing geweest? :)

Wij waren vorige week in Haarlem, toen was het zó koud dat we alleen maar in Teylers geweest zijn. De stadswandeling doen we wel een keer met mooi weer. :biggrin2:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Kim_S schreef:Scherrup :biggrin2:

Top, Kim! :flowers:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Tiethouders gekocht bij de tiethouderwinkel in Breda. Het was shocking.
En een penshouder. En die viel wel mee (maat kleiner nodig dan verwacht).

Plaats reactie