Lizzy schreef:Ik ga de Duyvis volgende week sowieso maar eens bellen (ze zijn er vandaag niet). Als ik via kieskeurig kijk, dan is een nieuwe klant die hetzelfde contract afsluit bij mijn energie maatschappij een paar cent per kwu goedkoper uit. Dus ik als vaste klant wordt feitelijk beloont door een geweldig aanbod, dat hoger/duurder is als voor nieuwe klanten. Ik ga dit niet grappig vinden. Als ik overstap EN voor 1 jaar afsluit, kan ik bij Energie Direct 239 euro besparen op 1 jaar.
Ne, dat is ook niet grappig.
Maar voor je de rompslomp van overstappen op je nek haalt kan je ook nog gewoon met die mooie deal je leverancier bellen en zeggen: hiervoor wil ik bij jullie afnemen en anders stap ik over.
Wij zitten daardoor nog steeds bij dezelfde
Ik heb collectieve groene energie, van welke maatschappij het uiteindelijk komt zou ik even op moeten zoeken. Het collectief is United Consumers. Ik betaal aan het collectief, en ik ben vrij om wanneer dan ook te gaan inmiddels. Geloof dat ik eerst wel 2 jaar contract had met extra bonus. Nu is het zo blijf ik een heel jaar krijg ik 10% extra korting op mijn rekening.
Als ik het vergelijk met mijn buren betaal ik per maand best wat minder terwijl wij behoorlijk energie afnemen met vriezers en een energievretende Amerikaanse koelkast....
dinky89 schreef:
Wat betreft de vraag van lizzy: ik sluit alleen nog maar jaarcontracten af via gaslicht.com omdat je door de welkomstbonus eigenlijk altijd goedkoper uit bent dan aanbieding huidige leverancier.
Zo doe ik dat ook. Jaarlijks bekijken welke maatschappij het voordeligst is.
Ik sluit sinds 2013 jaarlijks een nieuw contract af en vergelijk voorafgaand daaraan de prijzen. Ik heb het idee dat de tarieven elkaar niet verschrikkelijk veel meer ontlopen, maar het voordeel zit dan in de welkomstbonus. Ik heb in 2013 8 zonnepanelen op het dak laten installeren: dat heeft uiteindelijk nog het meeste voordeel opgeleverd.
Hier 1 jaar.
Ik zit ook bij de NLE en heb ook een verlengings aanbod gehad, maar ga het niet doen. Ik stap over naar Qurrent, dit via een veiling van de Vereniging Eigen Huis. Ook volgend jaar doe ik weer mee aan de veilingen van de Consumentenbond en VEH en kijk dan weer wat het beste aanbod is.
Tibbies schreef:Hier 1 jaar.
Ik zit ook bij de NLE en heb ook een verlengings aanbod gehad, maar ga het niet doen. Ik stap over naar Qurrent, dit via een veiling van de Vereniging Eigen Huis. Ook volgend jaar doe ik weer mee aan de veilingen van de Consumentenbond en VEH en kijk dan weer wat het beste aanbod is.
Wij hebben ons ook ingeschreven voor de veiling en ik ga maandag wel ff bellen met NLE. Maar 95% kans dat we daar weggaan.
Verder verbruiken we nog steeds te veel energie. Ons gasverbruik is voor een oude hoekwoning dan wel weer heel laag. Dus dat heft elkaar een soort van op
Ik had ook gebeld, maar ze konden niet verder omlaag.
Alleen het vastrecht is al 6 euro per maand goedkoper via de veiling bij Qurrent en dan ook nog de tarieven.
De veilinguitslag van VEH had weer voordeligere tarieven dan die van de Consumentenbond.
Succes
Ik stapte normaliter ook ieder jaar over. Heb zo'n beetje overal gezeten...
Wel een paar jaar bij greenchoice blijven hangen (das al wel paar jaar geleden), want zij waren goedkoopst én groen.
Nu in het nieuwe huis is alles sowieso even wennen. Dus of ik meteen na het jaar overstap? Zit nu bij vandebron
Ben al zeker 15 jaar bij greenchoice,vaak gekeken naar andere aanbieders en ingeschreven bij eigen huis veiling ed,maar nooit de behoefte gehad om over te stappen! Scheelde voor ons € 153,- per jaar en voor die €12,75 pm wilde ik niet overstappen! Ik heb bij hun ook echt het gevoel dat ze groen zijn!
Wij zijn na een kortstondig uitstapje naar Nuon weer terug bij Eneco. Dat was een heel gedoe, Eneco is netwerkbeheerder dus uiteindelijk betaalden we aan beide partijen. Zoveel euro voor Eneco omdat we hun netwerk gebruikten, de gewone stroom kwam via Nuon. Ik vond dat erg omslachtig en Nuon werd steeds duurder dus we zijn terug gegaan naar eneco, kregen er een Toon en een Hollandse wind contract bij en zijn niet meer van plan nog over te stappen.
Al 22 jaar bij Eneco en nooit geen problemen of wat dan ook.... Wij schijnen heel erg weinig te verbruiken als je de hele wijk vergelijkt.... Toevallig vorige maand vergeleken of we, met ons verbruik bij een andere goedkoper uit waren, maar dat scheelde zo weinig (minder dan €10,-), dat we gewoon bij Eneco blijven...... We hebben alleen sinds vorig jaar (augustus) een grotere vriezer erbij, dus kijken of wat wat uitmaakt in verbruik....
CindyMayella schreef:Al 22 jaar bij Eneco en nooit geen problemen of wat dan ook.... Wij schijnen heel erg weinig te verbruiken als je de hele wijk vergelijkt.... Toevallig vorige maand vergeleken of we, met ons verbruik bij een andere goedkoper uit waren, maar dat scheelde zo weinig (minder dan €10,-), dat we gewoon bij Eneco blijven...... We hebben alleen sinds vorig jaar (augustus) een grotere vriezer erbij, dus kijken of wat wat uitmaakt in verbruik....
10 euro totaal? Of per maand? Bij 10 per jaar lijkt het niet veel uit te maken...
Maar bij veel aanbieders krijg je een welkomstbonus van 100 of 150 euro.
Dat vind ik toch serieus geld. En als je dat ieder jaar doet, scheelt het dus ieder jaar zo'n bedrag.
Wij zitten al jaren bij Eneco, vind het elke keer zo'n gedoe om uit te zoeken of we ergens goedkoper uit kunnen zijn dat ik het gewoon niet doe
Maar geen contract, gewoon variabele prijzen. We hebben eens een drie jaarig contract gehad en toen werden de prijzen elke keer goedkoper en onze prijzen bleven natuurlijk hetzelfde want ja... vast contract. Dus daar doen we niet meer aan. Omdat we nu zoveel jaar trouwe klant zijn krijgen we Toon. Iemand daar ervaring mee? Heeft dat echt toegevoegde waarde?
zurca schreef:Wij zitten al jaren bij Eneco, vind het elke keer zo'n gedoe om uit te zoeken of we ergens goedkoper uit kunnen zijn dat ik het gewoon niet doe
Maar geen contract, gewoon variabele prijzen. We hebben eens een drie jaarig contract gehad en toen werden de prijzen elke keer goedkoper en onze prijzen bleven natuurlijk hetzelfde want ja... vast contract. Dus daar doen we niet meer aan. Omdat we nu zoveel jaar trouwe klant zijn krijgen we Toon. Iemand daar ervaring mee? Heeft dat echt toegevoegde waarde?
Enige dat ik weet van Toon is dat die vorig jaar bij een hacketon 17 kwetsbaarheden bleek te bevatten voor hackers (geen idee hoe dat is ten opzichte van andere slimme thermostaten maar het is lovenswaardig dat ze hem in een hacketon hebben laten testen door een groep hackers ). Geen idee of die kwetsbaarheden daarna zijn gerepareerd met een update en hoe gevaarlijk de kwetsbaarheden daadwerkelijk waren voor misbruik.
Daarnaast heb ik gehoord over criminelen die slimme thermostaten gijzelen met malware waarbij losgeld betaald moest worden (in bitcoins) voordat hij weer te bedienen was. Criminelen zorgden dat je wel wilde betalen door op afstand de thermostaat flink hoog te zetten
Sorry, ik ben nog niet zo'n fan van IoT spullen omdat het mij iets te vaak een brakke beveiliging heeft
Lizetta schreef:
10 euro totaal? Of per maand? Bij 10 per jaar lijkt het niet veel uit te maken...
Maar bij veel aanbieders krijg je een welkomstbonus van 100 of 150 euro.
Dat vind ik toch serieus geld. En als je dat ieder jaar doet, scheelt het dus ieder jaar zo'n bedrag.
€10 op jaarbasis ongeveer.... Nee, het is echt zo... Wij verbruiken echt heel erg weinig, dus maakt geen verschil....