Afsluiten energie contract

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Afsluiten energie contract

Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

zurca schreef:Nou ik wil dus niet zomaar via zo'n site geloven dat het inderdaad goedkoper is. Ik ga kijken wat ik nu per KWh betaal dan heb je nog overheidsheffingen, leveringskosten en netbeheerkosten.
Zo keek ik zojuist eens even wat ik nu betaal per KWh en wat ik bij een ander kwijt zou zijn. Dat scheelde wel zo dacht ik...tot de kleine letters kwamen. Toen bleek dat de kosten bij mijn energielevrancier inclusief overheidsheffing is en btw en dat de prijs waarmee ik zat te vergelijken zonder dit was.

Het lijkt misschien zo lekker makkelijk te vergelijken maar ik vind het een "schimmig" iets waar je goed moet kijken naar wat er nog aan kosten bij komt en wat ze nu daadwerkelijk aan kosten tonen als je op zo'n enrgievergelijksite zit te kijken.
HEt scheelt dat ik bij een energieleverancier gewerkt heb dus gzd goed weg weet met de getallen en tarieven. Maar in de ong 10 jaar dat ik dit al doe klopt het toch aardig hoor, mits je je verbruik goed kent. Dat is wel de clou want wat voor mij de goedkoopste is hoeft dat voor jou niet te zijn. Schimmig is het imho niet, wel moet je goed lezen. Onverwachte kosten heb ik echt nog nooit gehad.
Gaslicht.com is een leuke indicatie, van daaruit ga ik naar de site van de leverancier, zoek alles nog eens op, waag er een mail of foontje aan als ik twijfel...Zo ingewikkeld vind ik het echt niet, en jaarlijks scheelt het mij minimaal 150 euro ivm de welkomstbonus. Dus mij zeker de moeite van een uurtje googlen waard ;)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lizzy schreef:Ik heb dat bij NLE en Querrent en dat scheelt niks qua kosten. Jammer :biggrin2:
Ik zal blij zijn als de 2 jaar voorbij is.... Ik betaal veel meer dan de tarieven die ik hier lees en dan heb ik nog wel zeker dalend... ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Maar hoe kan dit dan?
Wat hier ook al gezegd is, je moet wel álles vergelijken wil je zeker weten dat je goedkoper uit komt. Wist ik veel. Dus ze schotelden ons een goedkoper tarief voor het een voor, bleken een hoger tarief voor een ander gedeelte te hebben en voila, aan het eind van het jaar waren we mooi duurder uit.
Lizzy schreef:Ja, eigenlijk toch jammer he, dat het zo moet werken :-\ . Want mensen die dus de brutaliteit niet hebben, betalen feitelijk dus teveel..... Ik ga mijn moeders energiemaatschappij ook maar eens aanpakken. Ik weet nu hoe het moet ::)
Ja, dat dus. Ik heb geen zin om elk jaar van alles te berekenen om wat geld te besparen. En om brutaal te moeten bellen om een paar tientjes korting te krijgen. Dan ben je dus dief van je eigen portemonnee, maar ik vind het een enorm gedoe en ik heb echt de schurft aan zulke gesprekken.

Wij hebben net de standen opgenomen en komen veel lager uit in verbruik dan vorig jaar. Blijkt daar ook tijdsverschil in te zitten. Dus het ene jaar is langer dan het andere jaar. Stelletje schurken. Nou ja, dit jaar krijgen we dus terug, houden we er maar rekening mee dat dat volgend jaar minder gunstig uit valt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Wat hier ook al gezegd is, je moet wel álles vergelijken wil je zeker weten dat je goedkoper uit komt. Wist ik veel. Dus ze schotelden ons een goedkoper tarief voor het een voor, bleken een hoger tarief voor een ander gedeelte te hebben en voila, aan het eind van het jaar waren we mooi duurder uit.

Ja, dat dus. Ik heb geen zin om elk jaar van alles te berekenen om wat geld te besparen. En om brutaal te moeten bellen om een paar tientjes korting te krijgen. Dan ben je dus dief van je eigen portemonnee, maar ik vind het een enorm gedoe en ik heb echt de schurft aan zulke gesprekken.

Wij hebben net de standen opgenomen en komen veel lager uit in verbruik dan vorig jaar. Blijkt daar ook tijdsverschil in te zitten. Dus het ene jaar is langer dan het andere jaar. Stelletje schurken. Nou ja, dit jaar krijgen we dus terug, houden we er maar rekening mee dat dat volgend jaar minder gunstig uit valt.
Ik snap je helemaal 200%! En ik moet je eerlijk zeggen: ik heb er ook een schurfttyfushekel aan. Maar ze moeten het dus hebben van mensen die er een hekel aan hebben of te oud zijn om hier allemaal nog mee te dealen (mijn moeder heeft niet eens Internet dus laat staan dat ze hier wat mee kan) of de verstandelijke vermogens niet hebben of geld genoeg hebben (bomt het, een paar tientjes per maand meer of minder). Voor ons geldt echter dat we nu achter al dit soort gezeik aan moeten gaan of niet kunnen sparen voor de ziektekostenpot voor de honden. Dus nah, dan maar dit soort zeiktelefoontjes toch aan gaan :-\ . Maar ik blijf erbij dat het niet nodig zou moeten zijn. De energiemarkt maakt het zichzelf zo onwaarschijnlijk onplezierig moeilijk. Voor zichzelf en voor ons. Maar het is kennelijk de wereld waarin we leven.......
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Lizzie, als je contract na 22 februari bij NLE afloopt, dan kan je de veiling eerst nog afwachten en dan beslissen wat je gaat doen.
Dan kan je nu aan NLE zeggen dat je nog wat bedenktijd nodig hebt ;)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Ik snap je helemaal 200%! En ik moet je eerlijk zeggen: ik heb er ook een schurfttyfushekel aan. Maar ze moeten het dus hebben van mensen die er een hekel aan hebben of te oud zijn om hier allemaal nog mee te dealen (mijn moeder heeft niet eens Internet dus laat staan dat ze hier wat mee kan) of de verstandelijke vermogens niet hebben of geld genoeg hebben (bomt het, een paar tientjes per maand meer of minder). Voor ons geldt echter dat we nu achter al dit soort gezeik aan moeten gaan of niet kunnen sparen voor de ziektekostenpot voor de honden. Dus nah, dan maar dit soort zeiktelefoontjes toch aan gaan :-\ . Maar ik blijf erbij dat het niet nodig zou moeten zijn. De energiemarkt maakt het zichzelf zo onwaarschijnlijk onplezierig moeilijk. Voor zichzelf en voor ons. Maar het is kennelijk de wereld waarin we leven.......
Ik snap je helemaal en leuk is het niet. Helemaal niet. Succes en sterkte met uitzoeken!
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Per vergelijkingssite kan het ook nog anders zijn. Wij zijn nu een keer of 3 keer overgestapt en elke keer heb ik op meerdere vergelijkingssites de aanbiedingen met elkaar vergeleken. Tot nu toe 2x overgestapt via easyswitch omdat we daar de beste deal kunnen krijgen.
toevallig kreeg ik t weekend een mail dat over 2,5 mnd ons contract afloopt, dus ik ga nu vast weer rondkijken
moet zeggen dat qurrent me vanuit duurzaamheid oogpunt wel aanspreekt, dan mag het best een paar tientjes per jaar schelen

En overigens geldt prijsvergelijking ook voor alle andere vaste zaken! Heb een paar jaar terug alle verzekeringen omgezet. Scheelde alleen al de helft op de autoverzekering!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

pluk schreef:Per vergelijkingssite kan het ook nog anders zijn. Wij zijn nu een keer of 3 keer overgestapt en elke keer heb ik op meerdere vergelijkingssites de aanbiedingen met elkaar vergeleken. Tot nu toe 2x overgestapt via easyswitch omdat we daar de beste deal kunnen krijgen.
toevallig kreeg ik t weekend een mail dat over 2,5 mnd ons contract afloopt, dus ik ga nu vast weer rondkijken
moet zeggen dat qurrent me vanuit duurzaamheid oogpunt wel aanspreekt, dan mag het best een paar tientjes per jaar schelen

En overigens geldt prijsvergelijking ook voor alle andere vaste zaken! Heb een paar jaar terug alle verzekeringen omgezet. Scheelde alleen al de helft op de autoverzekering!

Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is maar paar jaar terug verschilde het niet alleen per site maar ook per dag ::)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef:Ik snap je helemaal 200%! En ik moet je eerlijk zeggen: ik heb er ook een schurfttyfushekel aan. Maar ze moeten het dus hebben van mensen die er een hekel aan hebben of te oud zijn om hier allemaal nog mee te dealen (mijn moeder heeft niet eens Internet dus laat staan dat ze hier wat mee kan) of de verstandelijke vermogens niet hebben of geld genoeg hebben (bomt het, een paar tientjes per maand meer of minder). Voor ons geldt echter dat we nu achter al dit soort gezeik aan moeten gaan of niet kunnen sparen voor de ziektekostenpot voor de honden. Dus nah, dan maar dit soort zeiktelefoontjes toch aan gaan :-\ . Maar ik blijf erbij dat het niet nodig zou moeten zijn. De energiemarkt maakt het zichzelf zo onwaarschijnlijk onplezierig moeilijk. Voor zichzelf en voor ons. Maar het is kennelijk de wereld waarin we leven.......

Om die reden zitten wij nu bij vanderbron, omdat zij heen traditioneel groot bedrijf zijn met veel overhead en ook nog eens duurzame stroom waarbij je zelf je leverancier kan kiezen. https://vandebron.nl Kwamen blijkbaar ook goed uit de testen van de consumentenbond.
Na de overstap waren we wel goedkoper uit, hun berekening en aanbod waren ook eerlijk en kloppend (en niet veel te gunstig voorgesteld zoals Essent deed). Daarna hebben ze ook nog geholpen met het plaatsen van zonnepanelen en het hele regel gedoe daar omheen. zodat we nu netto leveren aan het net.
Maar wat ik vooral hoop is dat zij uiteindelijk echt de energiemarkt openbreken.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

dinky89 schreef:Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo is maar paar jaar terug verschilde het niet alleen per site maar ook per dag ::)
het lijken wel vliegticket prijzen :biggrin2:
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Nou ik heb er nogeens een poging aan gewaagd :biggrin2:
Bij "van de bron" gegeken, alles ingevuld. Toen zelfde gegevens bij Eneco (wwar we nu dus zitten). Op het eerste gezicht leek van de bron goedkoper, de leveringskosten etc. De uitkomst?
Bij "van de bron zijn de geschatte jaarkosten aan de hand van mijn gegevens 990 euro, Bij enco zijn die geschatte jaarkosten op basis van diezelfde gegevens; 985 euro...

Edit en als ik nogeens hetzelfde doe bij een andere maatschappij kom ik ook weer goedkoper uit bij Eneco. Voor ons zou het dus echt alleen wat kunnen uitmaken door de eventuele korting die je dan krijgt met het overstappen want op de gewone kosten valt weinig tot niets te besparen...
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

zurca schreef:(...) De uitkomst? Bij "van de bron zijn de geschatte jaarkosten aan de hand van mijn gegevens 990 euro, Bij eneco zijn die geschatte jaarkosten op basis van diezelfde gegevens; 985 euro... (...)
Vul je het verbruik in dat jullie per jaar ongeveer hebben of laat je een inschatting van kosten maken op grond van gezinssamenstelling etc?
Heb je naar collectieven gekeken of bij de leverancier zelf (dat zijn andere prijzen).
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Parelridder schreef:Vul je het verbruik in dat jullie per jaar ongeveer hebben of laat je een inschatting van kosten maken op grond van gezinssamenstelling etc?
Heb je naar collectieven gekeken of bij de leverancier zelf (dat zijn andere prijzen).
Ik heb ons verbruik van afgelopen jaar ingevuld en heb gekeken bij beide op de site van de leverancier zelf.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

zurca schreef:Ik heb ons verbruik van afgelopen jaar ingevuld en heb gekeken bij beide op de site van de leverancier zelf.

Vaak hanteren energiemaatschappijen lagere prijzen voor vergelijkingssites zoals gaslicht.com. Compact en pricewize.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

dinky89 schreef:Vaak hanteren energiemaatschappijen lagere prijzen voor vergelijkingssites zoals gaslicht.com. Compact en pricewize.
En meestal ook met een startbonus. Ik stap altijd over via gaslicht.com en dan scheelt het sowieso behoorlijk wat geld door die bonus.

Plaats reactie