Het is dus (weer eens) een succesverhaal voor de mesitran!
bult open, groot gat, ComfyWrap
Moderator: Lizzy
Re: bult open, groot gat
De ontsteking is inmiddels vrijwel weg. Ik spoel en zalf het nog maar 1x per dag nu. Onder de huid zit nog wel een kleine holle ruimte, maar vanavond kreeg ik voor het eerst vrijwel geen zalf meer in het gat (inmiddels piepklein gaatje) gespoten. Het is nu nog afgedekt met absorberend verband met daarover een thundershirt. Misschien dat morgenavond het shirt uit kan blijven.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Goed om te horen!!
De bult blijft maar klieren. Het irriteert en jeukt nog steeds zodat Harrie nog steeds een shirt moet dragen
. Gisteren daarom bij Margreet Vroom geweest. Ze heeft wat vocht onderzocht en zag daar geen enkele bacterie in, alleen leukocyten. De mesitran doet dus goed werk dat wel
. Volgens haar wil het lichaam de talg opruimen, maar slaagt daar niet in omdat er steeds bij geproduceerd wordt.
De bult moet nu met kapsel en al operatief worden verwijderd. Als hij toch onder narcose moet, wilden we evt. gelijk een andere grotere bult (ca. 5 cm.) achter op zijn rug, en een kleinere op zijn dijbeen (1 cm) weg laten halen
De grote vraag is nu, hoe weerhouden wij heb straks ervan om eraan te zitten...
De irriterende bult zit net achter zijn schouder. Daar kan hij alleen met zijn achterpoot bij, dus een shirt met daaronder een dik stuk verband is ter bescherming voldoende. Maar achter op zijn rug en dijbeen kan hij aan gaan likken en bijten. Een plastic kap is voor hem geen goed idee. Hij wordt daar helemaal hyper van en loopt alles en iedereen ermee omver.
Of misschien die 2 andere bulten niet weg laten halen? Tot nu toe heeft hij daar nog geen last van gehad en ze zitten er al enkele jaren en groeien maar heel langzaam.
Iemand een idee?
De bult moet nu met kapsel en al operatief worden verwijderd. Als hij toch onder narcose moet, wilden we evt. gelijk een andere grotere bult (ca. 5 cm.) achter op zijn rug, en een kleinere op zijn dijbeen (1 cm) weg laten halen
De grote vraag is nu, hoe weerhouden wij heb straks ervan om eraan te zitten...
De irriterende bult zit net achter zijn schouder. Daar kan hij alleen met zijn achterpoot bij, dus een shirt met daaronder een dik stuk verband is ter bescherming voldoende. Maar achter op zijn rug en dijbeen kan hij aan gaan likken en bijten. Een plastic kap is voor hem geen goed idee. Hij wordt daar helemaal hyper van en loopt alles en iedereen ermee omver.
Of misschien die 2 andere bulten niet weg laten halen? Tot nu toe heeft hij daar nog geen last van gehad en ze zitten er al enkele jaren en groeien maar heel langzaam.
Iemand een idee?
Ik kwam zojuist dit tegen:
https://www.thenosestamp.eu/nl/shop/zor ... ternative/
iemand hier ervaring mee?
Ik heb jaren geleden een nachtjapon met lange mouw gebruikt voor mijn Herder , ik had natuurlijk nog twee ""pijpen "" nodig
Ik heb de nachtjapon geheel op maat gemaakt en er nog twee mouwen aan gemaakt
Het was dus een geheel pak geworden met elastiek aan de onderzijde van de mouwen /pijpen
Dat was nog in de tijd van alleen de plastic kap , zij was geopereerd aan een tumor dijbeen en het snijvlak was groot
Het was wel even wennen , om ""aangekleed "" rond te lopen , maar de stress van die k*t kap had ze gelukkig niet
En het ""pak "" bood natuurlijk ook bescherming aan de grote wond
Voor Tessa had ik na haar knie operatie de Comfi Cone -kap . Ook typisch een hondje van vooral ""niets aan en op mijn lijf ""
Ik heb haar een aantal dagen voor de operatie laten wennen aan de kap door hem geheel open op haar bed te leggen
""Dat lag wel lekker zacht "" . En dat was precies mijn doel . Na de ingreep lag ze heerlijk rustig met haar hoofdje op de kap te slapen terwijl ze hem op had . Ook in zijligging
Ik heb de nachtjapon geheel op maat gemaakt en er nog twee mouwen aan gemaakt
Het was dus een geheel pak geworden met elastiek aan de onderzijde van de mouwen /pijpen
Dat was nog in de tijd van alleen de plastic kap , zij was geopereerd aan een tumor dijbeen en het snijvlak was groot
Het was wel even wennen , om ""aangekleed "" rond te lopen , maar de stress van die k*t kap had ze gelukkig niet
En het ""pak "" bood natuurlijk ook bescherming aan de grote wond
Voor Tessa had ik na haar knie operatie de Comfi Cone -kap . Ook typisch een hondje van vooral ""niets aan en op mijn lijf ""
Ik heb haar een aantal dagen voor de operatie laten wennen aan de kap door hem geheel open op haar bed te leggen
""Dat lag wel lekker zacht "" . En dat was precies mijn doel . Na de ingreep lag ze heerlijk rustig met haar hoofdje op de kap te slapen terwijl ze hem op had . Ook in zijligging
Er zijn ook 'broeken' van medical pet shirt. Maar ik denk dat je bang bent dat stof niet genoeg beschermd tegen bijten? Zo'n opblaasbare kraag misschien? Muilkorf?
Of gewoon maar niet doen...blijft toch een gok he.
Wij gebruiken ook een comfy cone.
Die zijn zacht en geven een beetje mee dus echt anders als zo'n hard plastic ding.
Die zijn zacht en geven een beetje mee dus echt anders als zo'n hard plastic ding.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
eelke schreef:Er zijn ook 'broeken' van medical pet shirt. Maar ik denk dat je bang bent dat stof niet genoeg beschermd tegen bijten? Zo'n opblaasbare kraag misschien? Muilkorf?
Ik heb een hele reeks bulten laten verwijderen bij mijn Merel, omdat er eentje was die ging hinderen tgv de lokatie en er daarnaast verdachten tussen zaten (na onderzoek overigens allemaal oke). Zij is nogal een poetser, zeker als het gaat om wondjes of huidirritaties, dus ik vreesde dat ze er enorm aan zou gaan soppen. Het heeft bij haar echter 0,0 irritatie gegeven!
Ik heb toen Daantje gewond was de MPS met broekje ingezet tbv een wond op de onderrug / boven de heupkop. Dat beviel súper goed! Heel stevige kwaliteit en prettige pasvorm. Ook heb ik zo'n opblaaskraag (moon collar) gebruikt.
Tav zijn schouder: in plaats van de wond op de schouder af te dekken met shirt en verband kun je ook de achterpoot aankleden met een dikke sportsok (of 2 als hij scherpe nagels heeft) en middels leukoplast (als een elastiek er omheen) vast zetten.
Oh ja, ik zou net als jij overwegen die 2 nog niet hinderlijke bulten gelijk ook te laten verwijderen: bij Merel ging een bult die er al lang zat ineens flink groeien.. Het bleek gelukkig niks anders dan vet, maar los van dat je dat pas weet na verwijderen/onderzoek, werd hij door de omvang op die lokatie ook vervelend voor haar.
Shirtjes of broeken zullen naar verwachting voor de achterste bulten niet gaan helpen. Daar zal hij dwars doorheen bijten. Het shirt wat hij nu heeft, houdt hij wel aan straks, omdat de voorste bult bereikbaar is voor zijn achterpoot. Daar helpt een kraag ofzo dus niet. Harrie is super lenig. Zal een comfy cone of opblaasbare kraag dan afdoende zijn? Kan hij daar niet omheen?
Is iemand toevallig bekent met de kraag uit de link?
Met die opblaasbare kragen kunnen lenige honden er inderdaad nog weleens omheen. Bij de comfy cone zou ik even goed op de maatvoering letten en zorgen dat je een maat neemt die voorbij de snuit komt. Veel omvangmaten overlappen elkaar namelijk.Dan lukt het echt niet zo maar om ergens bij te komen.Doranto schreef:Shirtjes of broeken zullen naar verwachting voor de achterste bulten niet gaan helpen. Daar zal hij dwars doorheen bijten. Het shirt wat hij nu heeft, houdt hij wel aan straks, omdat de voorste bult bereikbaar is voor zijn achterpoot. Daar helpt een kraag ofzo dus niet. Harrie is super lenig. Zal een comfort kraag of opblaasbare kraag dan afdoende zijn? Kan hij daar niet omheen?
Heb net even gegoogled op compfy cone. Hij zou dan de XXL moeten hebben. Dat is wel een enorm geval om in huis mee rond te lopen lijkt mijpluk schreef:Met die opblaasbare kragen kunnen lenige honden er inderdaad nog weleens omheen. Bij de comfy cone zou ik even goed op de maatvoering letten en zorgen dat je een maat neemt die voorbij de snuit komt. Veel omvangmaten overlappen elkaar namelijk.Dan lukt het echt niet zo maar om ergens bij te komen.
Ik ben ook heel benieuwd naar de kraag uit deze link: https://www.thenosestamp.eu/nl/shop/zor ... ternative/
Die ziet er wat minder wijd uit, misschien dat hij daar minder snel alles mee omver loopt.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Een setterkennis in de uk heeft hem en is er tevreden overDoranto schreef:Ik kwam zojuist dit tegen:
De comfy cone geeft heel goed mee. In dit filmpje kun je goed zien dat de kap ook meebeweegt als de hond gaat liggen. In dit geval hebben ze de kap ook wat omgeklapt. Dat kan handig zijn om te eten of drinken of tijdens het wandelen.Doranto schreef: Heb net even gegoogled op compfy cone. Hij zou dan de XXL moeten hebben. Dat is wel een enorm geval om in huis mee rond te lopen lijkt mij. Geven die kragen ook wat mee als hij er ergens mee tegenaan loopt?
Ik ben ook heel benieuwd naar de kraag uit deze link: https://www.thenosestamp.eu/nl/shop/zor ... ternative/
Die ziet er wat minder wijd uit, misschien dat hij daar minder snel alles mee omver loopt.
Die comfy cone lijkt me wel wat. Ik denk dat ik die dan maar eentje ga bestellen. Over die Novaguard kap, kan ik op internet verder helemaal niets vinden. Geen gebruikerservaringen of youtube filmpjes, zodat je kunt zien hoe het werkt. Dan ja ik toch liever voor iets waar meer ervaring mee is.
Dankjewel voor de tips!
Dankjewel voor de tips!
De comficone was hier drama, heel groot, en zwaar. Terwijl een 'normale' kap weer beter te doen is. Ik had wel een luxere normale, een die wat soepeler is, en met een stootrandje.
Zoiets meer zeg maar;

Zoiets meer zeg maar;