Hahaha! Dat was 1 van de eerste dingen die ik vroeg bij de tweede echo (eerste was heel vroeg).Kim_S schreef:Zijn het er geen 3 Koek?
Het grote babytopic
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Het grote babytopic
- pearlsofpassion
- Moderator
Het is wel niet gezegd dat hij dezelfde mate gaat blijven uitzetten.
Geen idee hoe dat kan maar bij mijn eerste viel de buikgroei zowat stil tussen de 5e en de 8e maand om dan op het laatst nog een spurt in te zetten. Bij Vincent bleef hij langer groeien en maar dan vanaf 6 maand niets meer... Ik was helemaal niet zo dik op het eind, ale toch niet om hoogzwanger te zijn...
En Laurens woog 3kg 850 en Vincent 3kg735 dus daarin niet veel verschil. Vruchtwater was ook gelijk. En toch xas mijn buik bij de tweede kleiner. Ik snap er niets van, maar ja....
Ik droeg ook ronder bij Vincent ipv lager...
Het is volgens mij dus altijd afwachten hoe het evolueert.
Jij had bij Vera toch wat veel vruchtwater he? Hoe zit dat nu? Of weet je dat nog niet?
Geen idee hoe dat kan maar bij mijn eerste viel de buikgroei zowat stil tussen de 5e en de 8e maand om dan op het laatst nog een spurt in te zetten. Bij Vincent bleef hij langer groeien en maar dan vanaf 6 maand niets meer... Ik was helemaal niet zo dik op het eind, ale toch niet om hoogzwanger te zijn...
En Laurens woog 3kg 850 en Vincent 3kg735 dus daarin niet veel verschil. Vruchtwater was ook gelijk. En toch xas mijn buik bij de tweede kleiner. Ik snap er niets van, maar ja....
Ik droeg ook ronder bij Vincent ipv lager...
Het is volgens mij dus altijd afwachten hoe het evolueert.
Jij had bij Vera toch wat veel vruchtwater he? Hoe zit dat nu? Of weet je dat nog niet?
Buikomvang zegt ook eigenlijk gewoon niets. Ik draag nog steeds mijn eigen broeken en ik ben nu toch echt al bijna 28 weken. Kindje zit bovenaan de groeicurve en er is ruim voldoende vruchtwater. Nu ben ik natuurlijk heel veel afgevallen ondertussen (ik zit nu nog steeds op mijn gewicht van vóór de zwangerschap, ben nog niet aangekomen) maar toch. Die baby neemt toch ruimte in beslag zou je denken.
Mijn schoonzusje was bij 26 weken echt ongelooflijk rond. Maar dan ook écht bizar rond. Iedereen dacht dat ze al aan het einde liep. Ze had positiekleding op de grootste maat staan, mijn schoonmoeder heeft daar nog extra elastiek in gemaakt en nog scheurde ze eruit. En dat bij 26 weken.
Maar bij 40 weken was het niet veel erger eigenlijk. Die groeide gewoon in het begin enorm hard en daarna stagneerde dat. Haar kindjes waren niet bijzonder groot of zwaar.
Mijn schoonzusje was bij 26 weken echt ongelooflijk rond. Maar dan ook écht bizar rond. Iedereen dacht dat ze al aan het einde liep. Ze had positiekleding op de grootste maat staan, mijn schoonmoeder heeft daar nog extra elastiek in gemaakt en nog scheurde ze eruit. En dat bij 26 weken.
Maar bij 40 weken was het niet veel erger eigenlijk. Die groeide gewoon in het begin enorm hard en daarna stagneerde dat. Haar kindjes waren niet bijzonder groot of zwaar.
Er is nu (nog) niet over polyhydramnion gerept, maar met een tweeling heb je daar sowieso meer kans op. Ze hebben iig nu niet te weinig vruchtwater. Als ik de echo's vergelijk, lijken ze iets minder zwembad per stuk te hebben dan Vera had, maar het blijft voor mij een beetje gissen. Mn baarmoeder groeit iig hard en is zwaar, toch zeker voor de lengte van de zwangerschap.
Dingen van de vloer rapen doe ik al liever niet meer en Vera haalt de (onderste korf van de) vaatwasser voor me leeg. Ikzelf kom steeds meer in de verdrukking
Gisteren combinatietest gehad. Nekplooien waren goed en vandaag bloeduitslag; geen verhoogde kansen op Patau, Edwards en Down
Ik kan me er trouwens helemaal geen voorstelling van maken om met 20+ weken nog in je eigen kleren te kunnen
Bij Vera begon ik rond deze termijn ook met positiekleding en nu dus al iets eerder.
Hope, je draagt wel een grotere maat bh neem ik aan?
Ik ben al 3 cupmaten gestegen
En ik voedde tot een paar weken geleden Vera nog, dus ze waren nog in productie en daardoor niet tot theezakjes gekrompen
*koek is zeekoe*
Dingen van de vloer rapen doe ik al liever niet meer en Vera haalt de (onderste korf van de) vaatwasser voor me leeg. Ikzelf kom steeds meer in de verdrukking
Gisteren combinatietest gehad. Nekplooien waren goed en vandaag bloeduitslag; geen verhoogde kansen op Patau, Edwards en Down
Ik kan me er trouwens helemaal geen voorstelling van maken om met 20+ weken nog in je eigen kleren te kunnen
Hope, je draagt wel een grotere maat bh neem ik aan?
Ik ben al 3 cupmaten gestegen
*koek is zeekoe*
Ja, aan andere bh's ontkom ik niet, maar die draag ik dan echt al weer heel erg lang. Echt vanaf 12 weken ofzo dat ik voor het eerst een grotere moest hebben.
Maar die buik, naaah, dat gaat nog niet zo hard bij mij. Ik heb dus inderdaad nog gewoon de broeken aan die ik voor de zwangerschap droeg en ik doe de knoop nog gewoon dicht. Alleen mijn riem zit een gaatje losser dan eerder.
Wat dan weer niet wil zeggen dat ik er niet gewoon last van heb, dat is wel bijzonder. Ik voel die baby gewoon echt continu zitten en ik kan mijn schoenen dus bijna niet meer gestrikt krijgen.
Uit de auto stappen is ook zo'n leuke
Ik had verwacht dat ik, vanwege mijn beperking, veel last zou krijgen van mijn bekken en ik had met de orthopeed afgesproken dat ze me een speciale bekkenband zouden aanmeten. Maar ja, geen buik waar dat ding aan kan blijven hangen
Ook geen buik die aan het bekken hangt, dus ik heb voor alsnog totaal geen last.
Maar die buik, naaah, dat gaat nog niet zo hard bij mij. Ik heb dus inderdaad nog gewoon de broeken aan die ik voor de zwangerschap droeg en ik doe de knoop nog gewoon dicht. Alleen mijn riem zit een gaatje losser dan eerder.
Wat dan weer niet wil zeggen dat ik er niet gewoon last van heb, dat is wel bijzonder. Ik voel die baby gewoon echt continu zitten en ik kan mijn schoenen dus bijna niet meer gestrikt krijgen.
Uit de auto stappen is ook zo'n leuke
Ik had verwacht dat ik, vanwege mijn beperking, veel last zou krijgen van mijn bekken en ik had met de orthopeed afgesproken dat ze me een speciale bekkenband zouden aanmeten. Maar ja, geen buik waar dat ding aan kan blijven hangen
- pearlsofpassion
- Moderator
En je ziet het ook nog niet dan?
Want ik ben overgeschakeld op zwangerschapsbroeken van toen ik het op de baarmoeder voelde drukken. Ik kon nog wel, maar wilde geen extra druk op mijn buik zetten.
Schoenen strikken kon ik pas op het eind bijna niet meer. Ik had sneller last om een toiletbezoek goed af te sluiten...
Want ik ben overgeschakeld op zwangerschapsbroeken van toen ik het op de baarmoeder voelde drukken. Ik kon nog wel, maar wilde geen extra druk op mijn buik zetten.
Schoenen strikken kon ik pas op het eind bijna niet meer. Ik had sneller last om een toiletbezoek goed af te sluiten...
Het ligt eraan wat ik aan heb, maar ik heb nog geen vragen of opmerkingen gekregen van mensen die ik niet goed ken.pearlsofpassion schreef:En je ziet het ook nog niet dan?
Schoenen strikken lukt wel, maar het voelt niet meer fijn aan. Er zit een baby in de weg
Ik heb ook altijd een bescheiden buikje gehad. Met 36 weken kwamen ze vlees leveren en vroeg ik of hij het binnen voor me wilde zetten omdat tillen niet verstandig was. Ja mevrouw daar beginnen we niet aan hoor.....we kunnen niet voor iedereen alles maar binnen gaan zetten. Tot hij erachter kwam dat ik dus zwanger was.....toen hielp hij ineens wel haha. ....en hoe lang ik dan zwanger was.....hij viel bijna om toen ik zei dat de baby over een week al geboren mocht worden
. Bij mijn vriendin was tot 28 weken ook niks te zien....toen ging haar buik ineens groeien. Ze heeft ook geen mega buik gehad. Mijn andere vriendin had met 25 weken al een 40 weken buik en had met 40 weken echt een mega buik
Zo, ik ben vanaf heden bakfietsmoeder.
*koek is ook hip*
Geen gesjouw meer met kind in het zitje te zetten, karrenvrachten boodschappen zelf kunnen halen, ik kan zelf Ot en Sien naar de dokter brengen, kind hoeft niet meer in extra regenkleding bij prutweer (regenhuif) en straks kan mn hele kroost erin.
*koek is ook hip*
Geen gesjouw meer met kind in het zitje te zetten, karrenvrachten boodschappen zelf kunnen halen, ik kan zelf Ot en Sien naar de dokter brengen, kind hoeft niet meer in extra regenkleding bij prutweer (regenhuif) en straks kan mn hele kroost erin.
Driewerf (
) hoera!
- Pauline
- 5-sterren

Kan ik ajb op korte termijn een fotoverslag zien? Of heb ik dat al gemist?koekje schreef:Zo, ik ben vanaf heden bakfietsmoeder.
*koek is ook hip*
Van de bakfiets? Dat is niet zo ingewikkeld hoor, je kan ook zelf googelen op Babboe Big.Pauline schreef:Kan ik ajb op korte termijn een fotoverslag zien? Of heb ik dat al gemist?
Die bakfietsen met huif zijn echt gaaf! Onze overburen hadden er een toen hun 2 kinderen te jong waren om zelf te fietsen. Zij hadden de 2e auto ingeruild voor de bakfiets met huif. Soms hadden ze er zelfs 3 of 4 kinderen in zitten, allemaal droog en dankzij die transparante huif volop uitzicht.
- pearlsofpassion
- Moderator
Klinkt zo super.
En rijdt dat ook een beetje vlot? Sturen en zo? En niet te zwaar om te trappen?
En rijdt dat ook een beetje vlot? Sturen en zo? En niet te zwaar om te trappen?
Hier is een vrouw met een witte herder , die heeft ook een kar met huif . Gaat als de brandweer