Nieuws: vrouw schiet honden dood

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nieuws: vrouw schiet honden dood

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Iemand nog de "geweldige" reactie van Martin gaus gezien hier op?

Vooral de laatste zin doet het hem ::)

Terwel een paar maanden geleden hij nog vol op aan het ontkennen was dat sommige honden gevaarlijker zijn dan anderen, zou enkel aan de opvoeding liggen zei hij toen ::)

Veder hoop ik toch echt heel erg dat het houden van dit soort honden echt weer snel aan banden komt te liggen, dit is gewoon echt niet meer te doen :-X
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Borke schreef:Ik ben naiever in die dingen dan jij - dat blijkt :cool:
Dat die vrouw handelt vind ik helemaal niet vreemd. Ze kent ogetwijfeld haar eigen honden en haar man had al geprobeerd om ze zonder pistool uit elkaar te halen.

Ik denk niet dat jij naïever bent Borke.

Ik wil best geloven dat "meer" mensen een wapen bezitten dan we denken. Want in mijn naieviteit heeft niemand een wapen en dat is natuurlijk onzin. Er zijn schietverenigingen te over, dus er zijn best mensen met wapens.

Maar om in zo'n crisis naar huis te rennen, wapen en munitie uit de kluis te halen, pistool te laden en raak te schieten (als ze bezig waren meneer te verscheuren moet je verdomd goed kunnen mikken!), dan moet je echt wel heel ervaren zijn. Dan behoor je tot de top van de schietsport of ben je een super getrainde politieagente. Want de gemiddelde politieagent schiet nog niet zo goed (getuige de berichten dat er steeds zoveel zakken voor schietexamens).

En daarmee wil ik niets over mevrouw oordelen. Misschien is ze inderdaad wel Nederlands kampioen bewegende objecten schieten. Ik vind het prima, ze heeft zijn leven gered en de politie en de rechter mogen alles uitzoeken en indien nodig bestraffen. Maar ik geloof er niets van dat Jan Modaal, die een wapen zou hebben uit het gevoel van onveiligheid, dit kunstje kan klaren. No way dat een ongeoefende schutter 2 honden die een man aan het verscheuren zijn kan doodschieten zonder de man ook neer te schieten.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

jasmijn schreef:Iemand nog de "geweldige" reactie van Martin gaus gezien hier op?

Vooral de laatste zin doet het hem ::)

Terwel een paar maanden geleden hij nog vol op aan het ontkennen was dat sommige honden gevaarlijker zijn dan anderen, zou enkel aan de opvoeding liggen zei hij toen ::)

Veder hoop ik toch echt heel erg dat het houden van dit soort honden echt weer snel aan banden komt te liggen, dit is gewoon echt niet meer te doen :-X
Ik vroeg me vooral bij dat advies van....achterpoten optileen en uit elkaar trekken....af, of deze ma uberhaupt nog serieus genomen moet worden. Ergste is gewoon dat hij een adviserende rol richting overheden heeft en daarbij blijkbaar nog steeds alleen denkt....hoe krijg ik mijn schooltjes vol.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Ik denk niet dat jij naïever bent Borke.

Ik wil best geloven dat "meer" mensen een wapen bezitten dan we denken. Want in mijn naieviteit heeft niemand een wapen en dat is natuurlijk onzin. Er zijn schietverenigingen te over, dus er zijn best mensen met wapens.

Maar om in zo'n crisis naar huis te rennen, wapen en munitie uit de kluis te halen, pistool te laden en raak te schieten (als ze bezig waren meneer te verscheuren moet je verdomd goed kunnen mikken!), dan moet je echt wel heel ervaren zijn. Dan behoor je tot de top van de schietsport of ben je een super getrainde politieagente. Want de gemiddelde politieagent schiet nog niet zo goed (getuige de berichten dat er steeds zoveel zakken voor schietexamens).

En daarmee wil ik niets over mevrouw oordelen. Misschien is ze inderdaad wel Nederlands kampioen bewegende objecten schieten. Ik vind het prima, ze heeft zijn leven gered en de politie en de rechter mogen alles uitzoeken en indien nodig bestraffen. Maar ik geloof er niets van dat Jan Modaal, die een wapen zou hebben uit het gevoel van onveiligheid, dit kunstje kan klaren. No way dat een ongeoefende schutter 2 honden die een man aan het verscheuren zijn kan doodschieten zonder de man ook neer te schieten.
Deze honden vechten wel "anders". Je kan ze gewoon bij kop en oren pakken. Je kan dus ook je pistool op de kop zetten en de trekker overhalen. Moet je alleen nog weten dat de kogel er niet dwars doorheen gaat en alsnog in je man belandt. Het hoeft niet van een afstand gebeurd te zijn natuurlijk.

Er zullen verder best mensen zijn met een wapen. Maar dat wil nog niet zeggen dat je, zoals Angelique op mij overkomt, maar kan zeggen dat mensen in buitengebied/grensgebied dan maar met een wapen gaan lopen. Wij wonen heel dicht aan de snelweg naar Duitsland en iedereen die hier woont weet dat er gespuis rond trekt op zoek naar plaatsen waar ingebroken kan worden. Ik geloof echt niet dat het gros van de mensen hier met een geladen wapen rondloopt omdat we buitenaf wonen. Idem bij mijn schoonouders.
Er zijn wel mensen met een waarschuwingspistool, dat wel. Maar een geladen wapen is wel even iets anders.
Net zoals op een schietschijf schieten op de schietclub dat is. Je moet het maar kunnen hoor, twee levende wezens waar je, neem ik aan, van houdt doodschieten. Oké, ze vraten haar man op. Maar ik geloof dat de meeste mensen zouden proberen om de man én de honden levend uit de situatie te krijgen. Of tenminste 1 hond.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Tjonge jonge...ik zeg dat ze in het gebiedmet een wapen moeten lopen. ::) prima hoor, veel plezier verder met rikraaien.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef:Tjonge jonge...ik zeg dat ze in het gebiedmet een wapen moeten lopen. ::) prima hoor, veel plezier verder met rikraaien.
Laten wij gewoon niet meer ingaan op elkaars berichten/reacties. Die zijn wel vaker niet leuk.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Steeds meer mensen zien een wapen als de enige oplossing. Juweliers? Zou niet 75% al een wapen hebben liggen ivm het gevaar op een gewapende overval? Zakelijk conflictje zoals bij het Thialf? Laten we meneer even in z'n hand schieten. En als je zo'n ding hebt is t natuurlijk wel even prettig dat je er mee om kan gaan.
Best beangstigend.
En over de vechthonden... tsja, weer gezien wat voor hond de 'hond van het jaar show', hét paradepaardje van de Raad van Beheer, heeft gewonnen? I rest my case.
Kuikuhnek
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kuikuhnek »

Optillen bij de achterpoten is een no go bij dit soort honden. De pitbullachtige honden hebben zo een hoge drift dat ze niet snel zullen loslaten. Vaker zullen ze zich nog harder vastbijten.
Zo is ook de verjaardagsfeest mythe de wereld in gekomen dat ze een slot op hun kaken hebben. Dit is niet waar.
Tuurlijk kunnen de kaken op slot slaan, dat kan bij een mens immers ook maar dat komt weinig voor.
Het gevolg van het optrekken van de achterpoten is dus nog mee schade omdat je gaat trekken en de hond gaat vasthouden.
En het is lastig om te oordelen over het wapenbezit puur afgaande op het verhaal. Inderdaad een vergunning als sportschutters is mogelijk, of jaagt een van de twee. Is allemaal mogelijk.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik begrijp deze opmerking van Gaus totaal niet als advies. Hij adviseert er niet tussen te springen, legt uit waarom dat gevaarlijk is en zegt vervolgens dat het enige wat je in de gegeven situatie misschien kan helpen, als je wilt ingrijpen, is dat ieder een hond aan de achterpoten pakt. En vervolgens kun je ze natuurlijk pas (hopelijk!) uit elkaar krijgen als je het moment benut van verpakken. Of je die kans krijgt en of het lukt.. Gaus zegt niet dat dit gaat helpen, hij zegt dat dit 'zou kunnen helpen'. Als in "iets anders kun je onder die omstandigheden niet".
Tja, lijkt mij eerlijk gezegd ook: er tussen springen is levensgevaarlijk en als je geen hulpmiddelen bij je hebt en het zijn je eigen honden dus je wilt gewoon heel graag iets doen om het te laten stoppen..
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Parelridder schreef:Ik begrijp deze opmerking van Gaus totaal niet als advies. Hij adviseert er niet tussen te springen, legt uit waarom dat gevaarlijk is en zegt vervolgens dat het enige wat je in de gegeven situatie misschien kan helpen, als je wilt ingrijpen, is dat ieder een hond aan de achterpoten pakt. En vervolgens kun je ze natuurlijk pas (hopelijk!) uit elkaar krijgen als je het moment benut van verpakken. Of je die kans krijgt en of het lukt.. Gaus zegt niet dat dit gaat helpen, hij zegt dat dit 'zou kunnen helpen'. Als in "iets anders kun je onder die omstandigheden niet".
Tja, lijkt mij eerlijk gezegd ook: er tussen springen is levensgevaarlijk en als je geen hulpmiddelen bij je hebt en het zijn je eigen honden dus je wilt gewoon heel graag iets doen om het te laten stoppen..
Ik begrijp dat je iets wil doen om het te stoppen, en ik denk ook echt dat iets doen altijd beter is dan niets doen. Al was het maar voor je eigen gevoel. Stel die honden bijten die man dood en je hebt er alleen naar staan kijken zal je altijd tegen jezelf zeggen dat je wat had moeten doen. Maar toch hé, zo'n advies, van zo'n man...

Als men in dit land dan vindt dat een fokverbod een brug te ver is, laten ze dan in ieder geval zorgen dat er maar 1 vechthond per huishouden gehouden mag worden. Want als ze toch samen in de aanval gaan, brrrrr..... ik vond 1 zo'n hond al doodeng, laat staan meerdere.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Het advies van aan de achterpoten pakken ging niet over de situatie waarin ze de man aanvielen. Het ging over wat je doen kunt als de honden elkaar aanvallen én je dat gevecht graag wilt proberen te stoppen (omdat het je eigen honden zijn). Het ging niet over of je deze honden moet kopen/fokken, hoeveel van deze honden je tegelijk moet willen hebben, of je er überhaupt tussen moet komen als ze knokken en wat te doen als ze samen je man aan vliegen. Puur wat je wel kunt proberen als je een onderling gevecht wilt pogen te stoppen.
Maar hemel, toen ik het bericht hoorde.. Ik keek naar mijn meiden en prees me gelukkig dat ze echt nóóit aan de knok zouden raken (ze verdedigen zich niet eens bij een aanval..), laat staan met elkaar (vaak zat aanleiding om eens pissig te worden op de ander, maar zó tolerant..) laat staan dat ze samen mij zouden aanvallen..
Doe mij maar mijn sub-assertieve conflictvermijders, die zich inspannen om spanning om te buigen tot een spelletje of anders graag de boel uit de weg gaan, dat matched beter bij mij.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Parelridder schreef:Het advies van aan de achterpoten pakken ging niet over de situatie waarin ze de man aanvielen. Het ging over wat je doen kunt als de honden elkaar aanvallen én je dat gevecht graag wilt proberen te stoppen (omdat het je eigen honden zijn). Het ging niet over of je deze honden moet kopen/fokken, hoeveel van deze honden je tegelijk moet willen hebben, of je er überhaupt tussen moet komen als ze knokken en wat te doen als ze samen je man aan vliegen. Puur wat je wel kunt proberen als je een onderling gevecht wilt pogen te stoppen.
Maar hemel, toen ik het bericht hoorde.. Ik keek naar mijn meiden en prees me gelukkig dat ze echt nóóit aan de knok zouden raken (ze verdedigen zich niet eens bij een aanval..), laat staan met elkaar (vaak zat aanleiding om eens pissig te worden op de ander, maar zó tolerant..) laat staan dat ze samen mij zouden aanvallen..
Doe mij maar mijn sub-assertieve conflictvermijders, die zich inspannen om spanning om te buigen tot een spelletje of anders graag de boel uit de weg gaan, dat matched beter bij mij.
Dan vind ik het een nog dommer advies. Want deze honden scheuren zo vreselijk erg, als je die eraf probeert te trekken vergroot dat de schade enorm. Je moet juist zorgen dat de bek zo dicht mogelijk op de andere hond zit zodat de huid van het slachtoffer zo min mogelijk kans heeft te scheuren.

Ik zou niet durven zeggen dat mijn hond echt nóóit aan de knok zou raken. Mijn Nelson is ook een eersteklas goedzak maar het is en blijft een hond. Ik begrijp op zich je opmerking wel hoor, maar toch. Ik zou hem zelf nooit durven plaatsen. Met levende wezens weet je het nu eenmaal nooit 200% zeker.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Wij hebben vorig jaar een afschuwelijk incident gehad op het strand waarbij een staff besloot een labradoodle uit elkaar te trekken. Daar kwam ze gewoon 3x voor terug!! Die hond gaf niet op. Het was meer dan verschrikkelijk. We hebben echt alles geprobeerd om die hond eraf te krijgen. De eigenaar was in dit geval een oudere meneer, die door zijn leeftijd niet in staat was die hond eraf te halen. Bovendien was die hond tijdelijk totaal onbereikbaar.

We waren met 3 vrouwen waarvan 1 eigenaresse van de doodle en die was compleet in paniek, wat logisch was. Er stonden 4 andere honden bij die we moesten beschermen maar de staff ging echt voor die ene teef die ze moest afmaken. :'( :'( Ze ging letterlijk voor de kill.
Oren, slaan, schoppen, achterpoten trekken.. ze draaide zich pijlsnel om en beet als een wezeloos in de rondte. Uiteindelijk liet ze even los, maar de eigenaar greep mis en daardoor zag ze kans nog een keer aan te vallen. Pas na de 3e aanval konden agenten haar met een vangstok eraf plukken. Ik heb samen met een agent letterlijk op die hond gelegen om haar in bedwang te houden tot ze goed vast zat, dat vergeet ik nooit meer. De schok en het besef (en de tranen) kwam pas later, toen we naar de da reden.

De labradoodle is godzijdank geheel hersteld na maanden Utrecht in en uit en een lange opname om te opereren en herstellen maar ik kan je verzekeren dat de angst voor dit ras en alles wat er enigzins op lijkt heel erg groot is. Ik heb van heel dichtbij gezien wat ze aanrichtte en hoe efficient ze te werk ging. Daar kan je met 6 man sterk niet tegenop. Want ze pakt je als ze de kans krijgt.

En ja, wij kennen deze hond goed. Het is echt een schat van een hond geweest, super sociaal, leuk met kinderen, kon altijd goed overweg met andere honden. Tot die ene, bewuste ochtend, we hebben geen idee wat de trigger is geweest. De knop ging om.... Meneer loopt het strand af om naar huis te gaan, wij komen net allemaal aan en begroeten elkaar. Er zit zeker 150 meter tussen en die hond sprint terug en pakt direct deze bewuste teef. Daar ging ze voor. Steeds weer opnieuw. En de andere honden hielden afstand, waar bij een schermutseling de anderen nog weleens te hulp schieten bleven ze nu allemaal op afstand.. Dat was ook apart.
Laatst gewijzigd door Els&Flow op ma 16 jan 2017, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Els&Flow schreef:Wij hebben vorig jaar een afschuwelijk incident gehad op het strand waarbij een staff besloot een labradoodle uit elkaar te trekken. Daar kwam ze gewoon 3x voor terug!! Die hond gaf niet op. Het was meer dan verschrikkelijk. We hebben echt alles geprobeerd om die hond eraf te krijgen. De eigenaar was in dit geval een oudere meneer, die door zijn leeftijd niet in staat was die hond eraf te halen. Bovendien was die hond tijdelijk totaal onbereikbaar.

We waren met 3 vrouwen waarvan 1 eigenaresse van de doodle en die was compleet in paniek, wat logisch was. Er stonden 4 andere honden bij die we moesten beschermen maar de staff ging echt voor die ene teef die ze moest afmaken. :'( :'( Ze ging letterlijk voor de kill.
Oren, slaan, schoppen, achterpoten trekken.. ze draaide zich pijlsnel om en beet als een wezeloos in de rondte. Uiteindelijk liet ze even los, maar de eigenaar greep mis en daardoor zag ze kans nog een keer aan te vallen. Pas na de 3e aanval konden agenten haar met een vangstok eraf plukken. Ik heb samen met een agent letterlijk op die hond gelegen om haar in bedwang te houden tot ze goed vast zat, dat vergeet ik nooit meer. De schok en het besef (en de tranen) kwam pas later, toen we naar de da reden.

De labradoodle is godzijdank geheel hersteld na maanden Utrecht in en uit en een lange opname om te opereren en herstellen maar ik kan je verzekeren dat de angst voor dit ras en alles wat er enigzins op lijkt heel erg groot is. Ik heb van heel dichtbij gezien wat ze aanrichtte en hoe efficient ze te werk ging. Daar kan je met 6 man sterk niet tegenop. Want ze pakt je als ze de kans krijgt.

En ja, wij kennen deze hond goed. Het is echt een schat van een hond geweest, super sociaal, leuk met kinderen, kon altijd goed overweg met andere honden. Tot die ene, bewuste ochtend, we hebben geen idee wat de trigger is geweest. De knop ging om.... Meneer loopt het strand af om naar huis te gaan, wij komen net allemaal aan en begroeten elkaar. Er zit zeker 150 meter tussen en die hond sprint terug en pakt direct deze bewuste teef. Daar ging ze voor. Steeds weer opnieuw. En de andere honden hielden afstand, waar bij een schermutseling de anderen nog weleens te hulp schieten bleven ze nu allemaal op afstand.. Dat was ook apart.
OMG :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Dit is dus precies exact waar ik zo bang voor ben.... En dan sta je daar met je hondje en desnoods een breakstick :-X . Deze Doodle heeft mazzel gehad met zoveel hulp van omstanders. De meeste leggen in dit soort situaties het lootje.

En echt he, wat mij betreft is de sollicitatie-ronde naar een verbod op alle vechthonden voltooid. Het moet nu gewoon klaar zijn met deze dieren. Verplicht muilkorven en aanlijnen voor alles dat nu nog leeft en een verbod op het fokken ervan.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Een breakstick hadden we er niet tussen kunnen krijgen, niet zonder een paar vingers te verliezen. Ze was zo ongekend fel. Dat had ik nog nooit zo gezien bij een hond en eerlijk.. ik wil dat ook nooit meer mee maken. 1x was meer dan genoeg om nog steeds weleens nachtmerries te hebben. Dit kan zo'n hond dus doen.

Plaats reactie