Wij hebben vorig jaar een afschuwelijk incident gehad op het strand waarbij een staff besloot een labradoodle uit elkaar te trekken. Daar kwam ze gewoon 3x voor terug!! Die hond gaf niet op. Het was meer dan verschrikkelijk. We hebben echt alles geprobeerd om die hond eraf te krijgen. De eigenaar was in dit geval een oudere meneer, die door zijn leeftijd niet in staat was die hond eraf te halen. Bovendien was die hond tijdelijk totaal onbereikbaar.
We waren met 3 vrouwen waarvan 1 eigenaresse van de doodle en die was compleet in paniek, wat logisch was. Er stonden 4 andere honden bij die we moesten beschermen maar de staff ging echt voor die ene teef die ze moest afmaken.

Ze ging letterlijk voor de kill.
Oren, slaan, schoppen, achterpoten trekken.. ze draaide zich pijlsnel om en beet als een wezeloos in de rondte. Uiteindelijk liet ze even los, maar de eigenaar greep mis en daardoor zag ze kans nog een keer aan te vallen. Pas na de 3e aanval konden agenten haar met een vangstok eraf plukken. Ik heb samen met een agent letterlijk op die hond gelegen om haar in bedwang te houden tot ze goed vast zat, dat vergeet ik nooit meer. De schok en het besef (en de tranen) kwam pas later, toen we naar de da reden.
De labradoodle is godzijdank geheel hersteld na maanden Utrecht in en uit en een lange opname om te opereren en herstellen maar ik kan je verzekeren dat de angst voor dit ras en alles wat er enigzins op lijkt heel erg groot is. Ik heb van heel dichtbij gezien wat ze aanrichtte en hoe efficient ze te werk ging. Daar kan je met 6 man sterk niet tegenop. Want ze pakt je als ze de kans krijgt.
En ja, wij kennen deze hond goed. Het is echt een schat van een hond geweest, super sociaal, leuk met kinderen, kon altijd goed overweg met andere honden. Tot die ene, bewuste ochtend, we hebben geen idee wat de trigger is geweest. De knop ging om.... Meneer loopt het strand af om naar huis te gaan, wij komen net allemaal aan en begroeten elkaar. Er zit zeker 150 meter tussen en die hond sprint terug en pakt direct deze bewuste teef. Daar ging ze voor. Steeds weer opnieuw. En de andere honden hielden afstand, waar bij een schermutseling de anderen nog weleens te hulp schieten bleven ze nu allemaal op afstand.. Dat was ook apart.