Yummie..............

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Yummie..............

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Yummie..............

Bericht door Lizzy »

https://0297.nl/nieuws/64658/veehouder- ... toestanden

"Er stond al en forse lijst veroordelingen op het strafblad van het bedrijf dat vers vlees voor honden en katten levert. De gemeente trad anderhalf half jaar geleden al op".
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Yummie..............

Bericht door Fenixjuh »

Leuke spelfout. .... Ik neem aan er nog een 'dan' tussen moet. .

Hij vertelde dat hij met zijn dieren niets goeds in de zin had.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lotgering... :-X
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Ik moet altijd zo lachen om die zogenaamde bescherming van de privacy ´Martinus L.`
En vervolgens staat er een foto bij met loeigroot Lotgering ::)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

En dan nog zijn personeel de schuld geven. Wat een l*l. De baas is altijd de eindverantwoordelijke!

Maar waarschijnlijk had hij het zo druk met het leveren van kwalitatief hoogwaardige kvv, dat hij geen tijd meer had voor zijn eigen beestjes... ::)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spikkelneus schreef:Ik moet altijd zo lachen om die zogenaamde bescherming van de privacy ´Martinus L.`
En vervolgens staat er een foto bij met loeigroot Lotgering ::)
;D ;D ;D ;D

Ja, dat is wel humor
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Duitsland schreef:En dan nog zijn personeel de schuld geven. Wat een l*l. De baas is altijd de eindverantwoordelijke!

Maar waarschijnlijk had hij het zo druk met het leveren van kwalitatief hoogwaardige kvv, dat hij geen tijd meer had voor zijn eigen beestjes... ::)
Ja precies.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

:-X

Maar wat een raar artikel. Zaten er nu honden en katten in de stront, of koeien, varkens of kippen?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik begreep het laatste. Maar ik vind het heel vreemd. Een veebedrijf dat enkel dieren kweekt voor honden en kattenvoer. Ik wist zelfs niet dat dat bestond.
Daar zou ik wel geen vlees van willen. Ik wil toch enkel voeren van dieren of uit bedrijven waar vlees voor menselijke consumptie gekweekt wordt. Wie weet wat voor normen er anders aangehouden worden... :-X
Alleen al om dat rendabel te houden moet je toch ontzettend op je productiekost besparen? Hoeveel brengt dat op per kg?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Ik begreep het laatste. Maar ik vind het heel vreemd. Een veebedrijf dat enkel dieren kweekt voor honden en kattenvoer. Ik wist zelfs niet dat dat bestond.
Daar zou ik wel geen vlees van willen. Ik wil toch enkel voeren van dieren of uit bedrijven waar vlees voor menselijke consumptie gekweekt wordt. Wie weet wat voor normen er anders aangehouden worden... :-X
Alleen al om dat rendabel te houden moet je toch ontzettend op je productiekost besparen? Hoeveel brengt dat op per kg?
Misschien was het voeren van beschimmeld voer en het beperken van de waterinname een besparing? :-X :-X
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

smulpaap schreef:Dit schrijft RTV -Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1569829 ... enaar.html
Hij hield ook varkens? Dan mag ik hopen dat Lotgering ook een lijn met gekookt voedsel had in de fabriek, en niet alleen rollen rauw...
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

pearlsofpassion schreef:Ik begreep het laatste. Maar ik vind het heel vreemd. Een veebedrijf dat enkel dieren kweekt voor honden en kattenvoer. Ik wist zelfs niet dat dat bestond.
Er staat niet dat hij ze fokt. Hij kan ze ook hebben opgekocht voor de slacht. Een veehouder mag niet zomaar slachten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het is hoe dan ook een louche tent.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

pike schreef:Er staat niet dat hij ze fokt. Hij kan ze ook hebben opgekocht voor de slacht. Een veehouder mag niet zomaar slachten.
Maar dat veranderd niets aan het slachten voor kvv issue dat PoP er in ziet(en ik denk velen onder ons). Ik weet niet of het aan de artikels, de situatie of beiden ligt, maar ik vind het een raar verhaal. Het zou toch ook niet die kwaliteit mogen zijn als men het hele dier gebruikt. Eneh, die varkens, dat gaat (mag je iig hopen) toch niet in de kvv?

Plaats reactie