Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik zal wss een vreemde vraag stellen maar weten jullie of er ook zijn waar de bak af kan?
Als ik vb met de fiets naar het werk wil, dus zonder kinderen, zie ik me dat nog niet doen met die bak er bij op. En twee fietsen is ook zoiets stom... :-\
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik ken er geen met afneembare bak. Zou ook raar zijn, want de constructie eronder blijft bakfiets. Als je echt zonder bakfiets naar je werk wil, zou ik een extra gewone fiets nemen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik vind twee fietsen niet raar. Ik heb er ook twee, mijn oude puber fiets nog die ik niet weg kan doen want creatief aan geknutseld, en een nieuwere die wel lekker fietst. Meneer heeft er ook 2, 1 om naar de stad te fietsen en een mountainbike.
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb ook twee fietsen, een oude gewonde tfiets en mijn bakfiets. Mijn bakfiets is fijn, die heeft 3 versnellingen en pak ik nog wel eens als ik Jacy niet bij heb.. Krijg alleen dan wel vaak 'das handig met kinderen of niet....' ::) >:( >:(
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Vandaag is mijn vader overgrootvader en ik een "ouwe"tante (oudtante) geworden.... :D :D :D

Sterre Elisabeth (als mijn moeder :'( ) Maria:

Afbeelding
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Geliciteerd oudtante Pauline :)
Leuke naam trouwens: Sterre!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Gefeliciteerd Pauline!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gefeliciteerd!
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

koekje schreef:Dankjewel voor je felicitatie!
Vera heeft lange benen en is uit het zitje aan het groeien. Ik kan ook minder goed over haar heenkijken. Dus met de tijd moest er toch iets anders komen, want voorzitje+achterzitje op 1 gewone (oma)fiets zag ik al niet zo zitten. Maar toen bleek kind2 tegelijk met kind3 te komen :D
Ik heb ook over zo'n karretje zitten nadenken. Ervaringen uit mijn omgeving is toch dat je jezelf het zweet op je rug fiets. En het idee dat het achter me zit en ik er geen zicht op heb, sprak me ook niet zo aan.
Maar nu een bakfiets dus :)

Maar 3 in 1 jaar :o
Hoe heb je dat praktisch gedaan? Borstvoeding voor 3 lijkt me dan niet mogelijk, want dat blijft niet genoeg voor 1 baby (de oudste) in stand. Heb je de eerste jaren uberhaupt geslapen?
Jullie hebben toch ook een 4e? Zat daar iets meer tijd tussen?
Ja, klopt, je wilt zeker geen wind tegen hebben met een open fietskar, (het afdekzeil was er altijd af, behalve met regen natuurlijk) maar verder viel het wel mee. Wel altijd fietsbanden en de banden van de kar keihard opgepompt, scheelt echt!! Ik fiets alweer 2 jaar elektrisch en dat had ik toen moeten hebben, maarja we hebben het wel over 15 jaar geleden :biggrin2:
Als de kids voor je zitten in de bak heb je wel lekker overzicht ja, is zeker een voordeel! Ben heel benieuwd zo naar je foto met alle kids erin over een poos, wat zal je een bekijks hebben.

Praktisch...? Qua BV, kan het wel hoor, heb de oudste tot de geboorte van de tweeling gevoed, (ze kwamen spontaan met 31 weken), maar door verdrietige omstandigheden met de geboorte van de tweeling hield het spontaan op, teveel emoties en zorgen en had er toen de fut/energie niet voor om het weer op te krikken met kolven enz.
Verder ben ik minder gaan werken en alles op 'go with the flow' gezet, je wordt zo inventief en daarnaast, een tweeling is zo geduldig, ze moeten vanaf dag 1 al op elkaar wachten, mama heeft maar 1 paar handen. En slapen....we hebben toen het weekend opgedeeld in 1 uit(bij)slaapdag voor mij, en 1 voor hem) :cool:

Vanaf 27 okt tot 1 dec zijn de oudste 3 even oud, en tussen de tweeling en de jongste zit ruim 2 jaar.
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

Pauline schreef:Vandaag is mijn vader overgrootvader en ik een "ouwe"tante (oudtante) geworden.... :D :D :D

Sterre Elisabeth (als mijn moeder :'( ) Maria:

Afbeelding
Wat een klein poppetje, gefeliciteerd!
pearlsofpassion
Moderator

Wat een mooie baby. Gefeliciteerd!
Wat een mooie namen ook!
Ik.vind het geweldig dat het er 3 zijn. Ik zou dat zo ook doen, maar meneer Pop wil er maar 1...

Over de fietsen is het gewoon zo dat mijn huidige fiets eigenlijk op is en er toch een nieuwe moet komen. Twee nieuwe zal wel wat te veel van het goede zijn, dus zal het dan wss eentje met kinderzitjes worden...

Enne Joel, respect!
Het lijkt mij ook zo leuk maar erg spannend. Ik, en de meeste mensen, vind ons al keistoer met 2 kindjes die 15 maand schelen en we nog een derde willen. Binnen het jaar had ik toch echt niet gedurft en durven we nu ook niet...
joel
5-sterren
5-sterren

Bericht door joel »

pearlsofpassion schreef:Wat een mooie baby. Gefeliciteerd!
Wat een mooie namen ook!
Ik.vind het geweldig dat het er 3 zijn. Ik zou dat zo ook doen, maar meneer Pop wil er maar 1...

Over de fietsen is het gewoon zo dat mijn huidige fiets eigenlijk op is en er toch een nieuwe moet komen. Twee nieuwe zal wel wat te veel van het goede zijn, dus zal het dan wss eentje met kinderzitjes worden...

Enne Joel, respect!
Het lijkt mij ook zo leuk maar erg spannend. Ik, en de meeste mensen, vind ons al keistoer met 2 kindjes die 15 maand schelen en we nog een derde willen. Binnen het jaar had ik toch echt niet gedurft en durven we nu ook niet...
Tja t zat niet in de planning zo snel een tweede(+derde) maar soms is t toch ineens zo romantisch met z'n tweeën :biggrin2:
Hihi, wij kregen ook wel verbaasde gezichten dat we voor een vierde gingen ;D
pearlsofpassion
Moderator

Mijn man is heel bang dat als we voor een derde gaan, het een tweeling wordt. :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

You say it like it's a bad thing :biggrin2:
ook leuk, 4 jongens :biggrin2:
Lizetta
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lizetta »

Dinsdag 17 januari geboren:

Douwe Jacob, 3236 gram en geschat 48cm

Afbeelding

Jacob doet het super goed! Ik heb een redelijk heftige nasleep van de bevalling, want veel bloed verloren en heel veel spierpijn. Hij was er namelijk binnen 13 uur na het breken van de vliezen.
We liggen nog in het ziekenhuis, omdat ik onverklaarbare koorts heb...
Voel me verder wel goed en ben heerlijk aan het genieten van mijn kleine man!

Plaats reactie