Wat Eelke zegt, de rechter doet niet zomaar uitspraak, dus hoe slecht de artikelen ook zijn, er is iets flink niet in orde daar.Mickie schreef:Wat ik voer is hier niet relevant. Er worden gewoon nogal wat aannames gemaakt, zowel in de media (what else is new) als in de berichten hier. Ik vind dat weinig betrouwbare info om een mening op te vormen, laat staan een oordeel over uit te spreken.
Yummie..............
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Yummie..............
Ooit eens geprobeerd maar die vieze derrie drap met vriesbrand bij levering heb ik nooit kunnen bestempelen als een goede kwaliteit hondenvoer. Het artikel verbaasde me niks. Een goede kwaliteit vlees daar hangt tegenwoordig ook voor de honden een prijskaartje aan. Heel simpel.
Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk weten we niet veel meer dan waarvoor hij veroordeeld is. En dat zegt absoluut niets over de kwaliteit en ingredienten van zijn kvv.Mickie schreef:Wat ik voer is hier niet relevant. Er worden gewoon nogal wat aannames gemaakt, zowel in de media (what else is new) als in de berichten hier. Ik vind dat weinig betrouwbare info om een mening op te vormen, laat staan een oordeel over uit te spreken.
-
Lil
Ik weet wat ik jaaaaren geleden ooit gezien heb toen het geleverd werd en laat ik zeggen dat ik een groot deel niet in ontvangst heb genomen en niet meer daar besteld heb. Dus hoe de kwaliteit nu is weet ik niet maar jaren geleden was het zo ver onder de maat dat ik voor mij en mijn dieren genoeg had gezien en het nooit meer vertrouwd heb.pike schreef:Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk weten we niet veel meer dan waarvoor hij veroordeeld is. En dat zegt absoluut niets over de kwaliteit en ingredienten van zijn kvv.
Die uitspraak was over zijn veehouderij, op een heel andere locatie dan de vleesverwerking. Op zich triest genoeg natuurlijk, maar als je het een met het ander gaat verbinden zonder de feiten te kennen, ben je dus bezig met aannames maken en oordelen over zaken waar je (te) weinig van weet. Ik hou mij daar liever verre van.Kaela schreef:Wat Eelke zegt, de rechter doet niet zomaar uitspraak, dus hoe slecht de artikelen ook zijn, er is iets flink niet in orde daar.
Vooralsnog heb ik geen klachten over het vlees. Ziet er goed uit, prima levering, honden doen het er goed op.
De man is eigenaar van de veehouderij en de vleesverwerking. Eén en dezelfde man. En deze man heeft dus zijn zaakjes niet voor elkaar want of je het nou leuk vindt of niet: hij is veroordeeld door een rechter (niet door de media maar door een rechter).Mickie schreef:Die uitspraak was over zijn veehouderij, op een heel andere locatie dan de vleesverwerking. Op zich triest genoeg natuurlijk, maar als je het een met het ander gaat verbinden zonder de feiten te kennen, ben je dus bezig met aannames maken en oordelen over zaken waar je (te) weinig van weet. Ik hou mij daar liever verre van.
Vooralsnog heb ik geen klachten over het vlees. Ziet er goed uit, prima levering, honden doen het er goed op.
-
src_esther
- 5-sterren

Wonderlijk dat de een het vieze derrie vindt en de ander vindt het er prachtig uitzien...
1x heb ik het in mijn handen gehad, bevroren stonk het een uur in de wind, men begrijpt waarschijnlijk wel dat ik het niet gekocht heb.
1x heb ik het in mijn handen gehad, bevroren stonk het een uur in de wind, men begrijpt waarschijnlijk wel dat ik het niet gekocht heb.
Mickie schreef:Lizzy schreef:De man is eigenaar van de veehouderij en de vleesverwerking. Eén en dezelfde man. En deze man heeft dus zijn zaakjes niet voor elkaar want of je het nou leuk vindt of niet: hij is veroordeeld door een rechter (niet door de media maar door een rechter).
Die uitspraak was over zijn veehouderij, op een heel andere locatie dan de vleesverwerking. Op zich triest genoeg natuurlijk, maar als je het een met het ander gaat verbinden zonder de feiten te kennen, ben je dus bezig met aannames maken en oordelen over zaken waar je (te) weinig van weet. Ik hou mij daar liever verre van.
Vooralsnog heb ik geen klachten over het vlees. Ziet er goed uit, prima levering, honden doen het er goed op
Maar het klopt toch wat Micky schrijft want de uitspraak is gedaan over zijn boerderij waar hij dieren heeft staan. De uitspraak is niet over de kvvfabriek te Zaandam.
Tal schreef: Maar het klopt toch wat Micky schrijft want de uitspraak is gedaan over zijn boerderij waar hij dieren heeft staan. De uitspraak is niet over de kvvfabriek te Zaandam.
Precies, hij is veroordeeld omdat hij niet goed voor zijn dieren zorgde. Niet omdat zijn kvv niet zou deugen. Dat zijn toch twee totaal verschillende dingen, en een vleesverwerkend bedrijf moet ook aan allerlei regels voldoen en wordt ook gecontroleerd. Ook als het alleen maar diervoeding produceerd. Maakt ook niet uit of dat bedrijf dan pal naast de stallen ligt of in een volgende stad.
Zelf koop ik nooit kvv dus ook geen Lotgering en kan ik daar dus ook niet over oordelen.
Het gaat erom dat de eigenaar van een bedrijf zijn zaken niet voor mekaar heeft. En niet voor het eerst he:
"Er stond al en forse lijst veroordelingen op het strafblad van het bedrijf dat vers vlees voor honden en katten levert".
Dit was niet de eerste keer. En meneer is dus niet in staat om gewoon netjes en fatsoenlijk voor zijn vee te zorgen. Deze dieren leven nog, dat verdient toch aandacht en zorg? En dat krijgt hij dus kennelijk niet voor elkaar. Lekker vertrouwenwekkend, dat deze zelfde meneer prakjes van dooie dieren draait.
Het is alsof de directeur van de ABN/AMRO ineens ook directeur blijkt van een onderneming zoals Dynamiet Nederland (die je BKR registratie wel eens als de sneeuw voor de zon doet laten verdwijnen).
Maar, geloof meneer gerust op zijn mooie blauwe ogen (mij zal het verder niet boeien, ik voer die meuk niet).
"Er stond al en forse lijst veroordelingen op het strafblad van het bedrijf dat vers vlees voor honden en katten levert".
Dit was niet de eerste keer. En meneer is dus niet in staat om gewoon netjes en fatsoenlijk voor zijn vee te zorgen. Deze dieren leven nog, dat verdient toch aandacht en zorg? En dat krijgt hij dus kennelijk niet voor elkaar. Lekker vertrouwenwekkend, dat deze zelfde meneer prakjes van dooie dieren draait.
Het is alsof de directeur van de ABN/AMRO ineens ook directeur blijkt van een onderneming zoals Dynamiet Nederland (die je BKR registratie wel eens als de sneeuw voor de zon doet laten verdwijnen).
Maar, geloof meneer gerust op zijn mooie blauwe ogen (mij zal het verder niet boeien, ik voer die meuk niet).
-
Martine-Tom
Nou dat dus!Lizzy schreef:Het gaat erom dat de eigenaar van een bedrijf zijn zaken niet voor mekaar heeft. En niet voor het eerst he:
Ongelofelijk dat deze toko maar krediet blijft houden bij mensen, en terwijl er hier toch altijd hoog opgegeven word over dierenwelzijn en dan toch deze zooi nog kopen wetende wat er achter schuil gaat. Daarbij heb ik het zelf dus een keer gehad en heb al zoveel fotos voorbij zien komen, dat iemand dit "mooi spul" vind...echt ik kan er met mijn pet niet bij.
Gister eens gekeken maar de analyses zijn ook ineens van de site verdwenen...
- CindyMayella
- 5-sterren

Nou begrijp ik waarom Appie elke avond bij de laatste ronde aan de race was, 3x achter elkaar
en sinds ik barf niet meer
......
De bedrijven zijn van dezelfde eigenaar.
Als hij zijn eigen dieren al niet goed behandeld, waarom zou het hem dan in vredesnaam een zak interesseren hoe het de honden, die Lotgering eten, het vergaan?
Ik zou mijn hond geen eten willen voeren van beesten waarvan je wéét dat ze slecht behandeld zijn. Daarnaast, koeien moeten geen stress hebben want dan krijg je taai en verkleurd vlees.
Dat boeit echter weinig als je er kvv van maakt, interesseert de honden toch niet. Niemand die het ziet.. Mooie handel, toch?
Als hij zijn eigen dieren al niet goed behandeld, waarom zou het hem dan in vredesnaam een zak interesseren hoe het de honden, die Lotgering eten, het vergaan?
Ik zou mijn hond geen eten willen voeren van beesten waarvan je wéét dat ze slecht behandeld zijn. Daarnaast, koeien moeten geen stress hebben want dan krijg je taai en verkleurd vlees.
Dat boeit echter weinig als je er kvv van maakt, interesseert de honden toch niet. Niemand die het ziet.. Mooie handel, toch?
-
Martine-Tom
Mooi verwoord!Hylos schreef:De bedrijven zijn van dezelfde eigenaar.
- Spikkelneus
- 5-sterren

Ik ben ooit toen ik 7 jaar geleden begon met vers voeren, begonnen met Lotgering (op aanraden van een kennis). Dat beviel op zich prima, ik heb nooit klachten over de kwaliteit gehad. Maar op een of andere manier, sinds ik op BP zit, staat het me toch tegen
Rara, hoe kan dat? Heb het al een hele tijd niet meer besteld, en ik denk zomaar dat dat ook niet meer gaat gebeuren
Rara, hoe kan dat? Heb het al een hele tijd niet meer besteld, en ik denk zomaar dat dat ook niet meer gaat gebeuren