Yummie..............
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Yummie..............
[quote="Martine-Tom"]Nou dat dus!
Ongelofelijk dat deze toko maar krediet blijft houden bij mensen, en terwijl er hier toch altijd hoog opgegeven word over dierenwelzijn en dan toch deze zooi nog kopen wetende wat er achter schuil gaat. Daarbij heb ik het zelf dus een keer gehad en heb al zoveel fotos voorbij zien komen, dat iemand dit "mooi spul" vind...echt ik kan er met mijn pet niet bij.
Gister eens gekeken maar de analyses zijn ook ineens van de site verdwenen...[/quote]
Weer zo'n aparte veronderstelling > De analyses staan namelijk gewoon op de site.
Nogmaals: ik ben voor dierenwelzijn. Dieren moeten altijd goed verzorgd worden of ze nu voor kvv zijn of voor menselijke consumptie. Deze dieren zijn btw voor menselijke consumptie.
Ik begrjip dat dit kaassie is voor de tegenstanders van kvv en de tegenstanders van Lotgering maar het is wel heel flauw om nu weer alles uit de kast te trekken terwijl deze uitspraak is over het verzorgen van de dieren.
Ongelofelijk dat deze toko maar krediet blijft houden bij mensen, en terwijl er hier toch altijd hoog opgegeven word over dierenwelzijn en dan toch deze zooi nog kopen wetende wat er achter schuil gaat. Daarbij heb ik het zelf dus een keer gehad en heb al zoveel fotos voorbij zien komen, dat iemand dit "mooi spul" vind...echt ik kan er met mijn pet niet bij.
Gister eens gekeken maar de analyses zijn ook ineens van de site verdwenen...[/quote]
Weer zo'n aparte veronderstelling > De analyses staan namelijk gewoon op de site.
Nogmaals: ik ben voor dierenwelzijn. Dieren moeten altijd goed verzorgd worden of ze nu voor kvv zijn of voor menselijke consumptie. Deze dieren zijn btw voor menselijke consumptie.
Ik begrjip dat dit kaassie is voor de tegenstanders van kvv en de tegenstanders van Lotgering maar het is wel heel flauw om nu weer alles uit de kast te trekken terwijl deze uitspraak is over het verzorgen van de dieren.
-
Martine-Tom
Waar staan die dan?Tal schreef:
Ik kwam nl tegen dat per 2015 ofzo de site veranderd was en dat de analyses niet compatible waren dus dat die weg waren, eronder stond nog wel dat de belangrijkste daar stonden maar die stonden er niet bij.
Geen veronderstelling dus, ik kan namelijk prima lezen.
En kom op, de analyses lieten al zien dat het meuk is, het kost geen drol, het is bagger verpakt, het meurt de tent uit en ziet er niet uit. Dat jij het voert moet je helemaal zelf weten, maar het is gewoon zooi.
Of je het zooi vindt of niet, veronderstellingen/verzinsels dat de analyses van de site af zijn zijn niet nodig.Martine-Tom schreef:Waar staan die dan?
Ik kwam nl tegen dat per 2015 ofzo de site veranderd was en dat de analyses niet compatible waren dus dat die weg waren, eronder stond nog wel dat de belangrijkste daar stonden maar die stonden er niet bij.
Geen veronderstelling dus, ik kan namelijk prima lezen.
En kom op, de analyses lieten al zien dat het meuk is, het kost geen drol, het is bagger verpakt, het meurt de tent uit en ziet er niet uit. Dat jij het voert moet je helemaal zelf weten, maar het is gewoon zooi.
Of iemand het voert of niet staat helemaal los van het feit dat deze uitspraak is gedaan over het verzorgen van dieren en niet de kvv van de fabriek in Zaandam. En ja, wij hebben oa Lotgering gevoerd maar zijn alle enige tijd over op barf. En nee, ik ben geen familie, heb geen aandelen maar houd simpelweg niet van iemand zwartmaken zodoende mijn reactie dat de analyses gewoon op de site staan.
https://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx
Als je op een soort klikt dan scroll je ietsjes naar beneden op de pagina en dan zie je het staan in een vakje bijvoorbeeld.
S = Totaalvoer Eend & Paard 36 x 500 gram = 18 kg
Samenstelling: 50 % Eend 50 % Paard In een % verdeling van: Spiervlees 70 % Organen 15 % Botten 15 % Analyse: Vocht: 66,5 % Vet: 11,8 % Eiwit: 17,1 % Calcium: 6.000 (mg/kg) Fosfor: 4.600 (mg/kg) Speciaal samengesteld als compleet uitsluitvoer voor extreme allergieën waarbij 100 % Rund en 100 % lam onvoldoende helpt. Paard is mager vlees, eend compenseert dit. Zonder toevoegingen, enkel de beste kwaliteit spiervlees en karkassen.
W = Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)
Let op: Wij krijgen het wild geschoten binnen en we filteren met een metaaldetector de kogeltjes eruit, maar het kan altijd voorkomen dat u kogeltjes vindt. Samenstelling van de wildmix: Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn In een % verdeling van: Spiervlees 67 % Organen 15 % Botten 18 % Analyse: Eiwit: 18,4% Vet: 21,3% Vocht: 58,3% Calcium 3.000 (mg/kg) Fosfor 2.200 (mg/kg)
---------------
https://www.lotgering.nl/Vlees/Samenstelling.aspx
---------------
https://www.lotgering.nl/Vlees/Producten.aspx
Sja, aannames, zeker. Maar wie zou er bij een restaurant gaan eten waarvan je weet dat de eigenaar de ggd aan de broek heeft hangen vanwege de vervuiling van zijn huis? Dan ga je toch ook mooi naar een ander restaurant... en dat is dan nog niet eens een bedrijfsmatige link.
Dus ik ben een tegenstander van KVV of Lotgering? En waarom zou ik dat zijn dan? Wat heb ik daar voor belang bij?Tal schreef:Weer zo'n aparte veronderstelling > De analyses staan namelijk gewoon op de site.
Nou misschien is zijn restaurant juist wel heel erg schooneelke schreef:Sja, aannames, zeker. Maar wie zou er bij een restaurant gaan eten waarvan je weet dat de eigenaar de ggd aan de broek heeft hangen vanwege de vervuiling van zijn huis? Dan ga je toch ook mooi naar een ander restaurant... en dat is dan nog niet eens een bedrijfsmatige link.
Kijk, omdat een kvv-frabrikant veroordeeld is omdat hij niet goed voor zijn dieren zorgt zou voor mij ook aanleiding zijn om zijn kvv niet meer te kopen, al was die nog zo goed. Zo ga je nou eenmaal niet met dieren om. Dat zou voor mij dan een principezaak zijn net zoals voor vele anderen hier. Maar waar het om gaat is dat je niet kan concluderen dat vanwege die veroordeling zijn kvv ook wel niet oke zal zijn. Dat zal dan eerst onderzocht moeten worden.
Dat is waar. Voor mij persoonlijk geld dat ik al ruim voor ik deze kennis had, besloten heb dat ik lotgering niet goed genoeg van kwaliteit vind. Gebaseerd op het feit dat mijn nerveuze (en destijds actieve) hond op 600 gram lotgerink aankwam en op 900-1000 gram barf stabiel bleef of afviel. Voor mij de conclusie dat lotgerink veel te vet is om voldoende voedingsstoffen en kwaliteit te kunnen bieden. Daarnaast vond ik het ook regelmatig niet fris ruiken en slecht verpakt.Mickie schreef:Die uitspraak was over zijn veehouderij, op een heel andere locatie dan de vleesverwerking. Op zich triest genoeg natuurlijk, maar als je het een met het ander gaat verbinden zonder de feiten te kennen, ben je dus bezig met aannames maken en oordelen over zaken waar je (te) weinig van weet. Ik hou mij daar liever verre van.
Vooralsnog heb ik geen klachten over het vlees. Ziet er goed uit, prima levering, honden doen het er goed op.
Ik heb er toch wel moeite mee om het kvv bedrijf volledig los te zien van de veehouderij. Een eigenaar die zo met dieren omgaat, verliest mijn vertrouwen. Hoe moeten we nou zeker weten dat die varkens de kvv niet in gingen? Ik wil op geen enkele manier beweren dat ze de kvv in gingen, want dat weet ik niet. Dus ik uit geen enkele beschuldiging. Maar ik vertrouw er niet meer op. Want ik geloof dan toch niet meer dat hij op welke manier dan ook zo begaan is met dieren.
Voor mij is dit ook een van de redenen geweest te gaan barfen, omdat je dan toch weer een stapje dichter bij "zeker weten" bent. Dan weet je tenminste welk dier je voert en wat de kwaliteit er van is. En als je je best doet ben je er ook zeker van dat het dier een zo fatsoenlijk mogelijk leven heeft gehad.
-
Martine-Tom
Tal schreef:Of je het zooi vindt of niet, veronderstellingen/verzinsels dat de analyses van de site af zijn zijn niet nodig.
Of iemand het voert of niet staat helemaal los van het feit dat deze uitspraak is gedaan over het verzorgen van dieren en niet de kvv van de fabriek in Zaandam. En ja, wij hebben oa Lotgering gevoerd maar zijn alle enige tijd over op barf. En nee, ik ben geen familie, heb geen aandelen maar houd simpelweg niet van iemand zwartmaken zodoende mijn reactie dat de analyses gewoon op de site staan.
https://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx
Als je op een soort klikt dan scroll je ietsjes naar beneden op de pagina en dan zie je het staan in een vakje bijvoorbeeld.
S = Totaalvoer Eend & Paard 36 x 500 gram = 18 kg
Samenstelling: 50 % Eend 50 % Paard In een % verdeling van: Spiervlees 70 % Organen 15 % Botten 15 % Analyse: Vocht: 66,5 % Vet: 11,8 % Eiwit: 17,1 % Calcium: 6.000 (mg/kg) Fosfor: 4.600 (mg/kg) Speciaal samengesteld als compleet uitsluitvoer voor extreme allergieën waarbij 100 % Rund en 100 % lam onvoldoende helpt. Paard is mager vlees, eend compenseert dit. Zonder toevoegingen, enkel de beste kwaliteit spiervlees en karkassen.
W = Wildmix (Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn)
Let op: Wij krijgen het wild geschoten binnen en we filteren met een metaaldetector de kogeltjes eruit, maar het kan altijd voorkomen dat u kogeltjes vindt. Samenstelling van de wildmix: Haas, Fazant, Hert, Lama, Eend & Konijn In een % verdeling van: Spiervlees 67 % Organen 15 % Botten 18 % Analyse: Eiwit: 18,4% Vet: 21,3% Vocht: 58,3% Calcium 3.000 (mg/kg) Fosfor 2.200 (mg/kg)
---------------
https://www.lotgering.nl/Vlees/Samenstelling.aspx
---------------
https://www.lotgering.nl/Vlees/Producten.aspx
Het stond gewoon op de site hoor dus ff normaal doen graag. Verder ben ik er klaar mee, voer wat je wil, ik hou het bij betere kwaliteit.
OK, daar heb je een punt.pike schreef:Nou misschien is zijn restaurant juist wel heel erg schoon![]()
Kijk, omdat een kvv-frabrikant veroordeeld is omdat hij niet goed voor zijn dieren zorgt zou voor mij ook aanleiding zijn om zijn kvv niet meer te kopen, al was die nog zo goed. Zo ga je nou eenmaal niet met dieren om. Dat zou voor mij dan een principezaak zijn net zoals voor vele anderen hier. Maar waar het om gaat is dat je niet kan concluderen dat vanwege die veroordeling zijn kvv ook wel niet oke zal zijn. Dat zal dan eerst onderzocht moeten worden.
Nee, inderdaad, dat weet je dan niet. Maar het gaat hier natuurlijk niet alleen om dierenmishandeling, maar ook om hygiëne, gezien het poep verhaal. En mij maakt het bv dan weer niet uit of mijn advocaat er thuis een zooitje van maak, maar bij een restaurant eigenaar vind ik dat wel een ding.pike schreef:Nou misschien is zijn restaurant juist wel heel erg schoon![]()
Dus dat maakt voor mij wel dat ik denk, ik sla deze ff over, genoeg keuze.
Er wórdt geen kvv van gemaakt. Alweer een aanname.Hylos schreef:De bedrijven zijn van dezelfde eigenaar.
Als hij zijn eigen dieren al niet goed behandeld, waarom zou het hem dan in vredesnaam een zak interesseren hoe het de honden, die Lotgering eten, het vergaan?
Ik zou mijn hond geen eten willen voeren van beesten waarvan je wéét dat ze slecht behandeld zijn. Daarnaast, koeien moeten geen stress hebben want dan krijg je taai en verkleurd vlees.
Dat boeit echter weinig als je er kvv van maakt, interesseert de honden toch niet. Niemand die het ziet.. Mooie handel, toch?
Ga gerust je gang hoor, maar ik haak bij dit soort 'discussies' af.
Is het van jou niet ook een aanname dat er géén kvv van wordt gemaakt?Mickie schreef:Er wórdt geen kvv van gemaakt. Alweer een aanname.
Ga gerust je gang hoor, maar ik haak bij dit soort 'discussies' af.
Ik ben ff gaan google'en want ik vind het allemaal wel ingewikkeld. Lotgering is een slagerij (en dat is geen slachterij?) en dat valt onder het kvv bedrijf. Ik vraag me dan ook af onder of voor welke tak die dieren gehouden werden. Zelf opkweken, laten slachten, en dan weer zelf het vlees verwerken, kan. Maar dan lijkt het mij logisch dat er een gedeelte naar het vleeswaren gebeuren gaat en de rest naar de kvv...
Lotgering Scharrel Vleeswaren is een nevenvestiging van Lotgering Vers Vlees voor Hond en Kat, gevestigd aan de Noordervaldeurstraat 26 A in Zaandam (gemeente Zaanstad). Lotgering Vers Vlees voor Hond en Kat heeft derhalve bij de Kamer van Koophandel hetzelfde nummer als Lotgering Scharrel Vleeswaren, 61046094.
Daarbij, lotgering heeft een facebookpagina, en een twitteracount, en een website. Nergens is ook maar iets te vinden van een reactie of een uitleg hierop. Als er dan zou weinig klopt van dat artikel, zou je dat wel verwachten inmiddels, toch?
Lotgering Scharrel Vleeswaren is een nevenvestiging van Lotgering Vers Vlees voor Hond en Kat, gevestigd aan de Noordervaldeurstraat 26 A in Zaandam (gemeente Zaanstad). Lotgering Vers Vlees voor Hond en Kat heeft derhalve bij de Kamer van Koophandel hetzelfde nummer als Lotgering Scharrel Vleeswaren, 61046094.
Daarbij, lotgering heeft een facebookpagina, en een twitteracount, en een website. Nergens is ook maar iets te vinden van een reactie of een uitleg hierop. Als er dan zou weinig klopt van dat artikel, zou je dat wel verwachten inmiddels, toch?
Een slager verkoopt vlees, een slachter slacht vee. Een slager dood dus niet, tenzij hij ook mag slachten.eelke schreef:Ik ben ff gaan google'en want ik vind het allemaal wel ingewikkeld. Lotgering is een slagerij (en dat is geen slachterij?) en dat valt onder het kvv bedrijf. Ik vraag me dan ook af onder of voor welke tak die dieren gehouden werden. Zelf opkweken, laten slachten, en dan weer zelf het vlees verwerken, kan. Maar dan lijkt het mij logisch dat er een gedeelte naar het vleeswaren gebeuren gaat en de rest naar de kvv...
Ik voer geen Lotgering, heb er dus ook niets mee te maken. Maar ik vind het dusdanig ingewikkeld in elkaar zitten dat ik het niet in de voerbak zou willen hebben.
Ik ga er doorgaans van uit dat mensen niet staan te liegen, tenzij ik bewijzen heb (of sterke aanwijzingen) dat ze dat wel doen. Het is bovendien niet erg economisch om hele dieren in goedkope kvv te stoppen terwijl diezelfde dieren voor menselijke consumptie veel meer geld op kunnen leveren. In het door tegenstanders geschetste beeld, past dat niet erg.Hope schreef:Is het van jou niet ook een aanname dat er géén kvv van wordt gemaakt?
Het zal je zelf overkomen zeg, dat je iets fout doet, en dat er daarna van alles bij wordt gesleept om je zo zwart mogelijk te maken, "want als je dit fout doet, dan zal de rest ook wel niet deugen". En vervolgens worden er allerlei associaties gelegd die op geen enkele manier onderbouwd zijn, maar wel als waarheid worden gepresenteerd. Nare roddels beginnen ook zo.
Niet mijn manier van omgaan met mensen, niet mijn manier van discussie voeren.