Yummie..............

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Yummie..............

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mickie schreef:Ik ga er doorgaans van uit dat mensen niet staan te liegen, tenzij ik bewijzen heb (of sterke aanwijzingen) dat ze dat wel doen. Het is bovendien niet erg economisch om hele dieren in goedkope kvv te stoppen terwijl diezelfde dieren voor menselijke consumptie veel meer geld op kunnen leveren. In het door tegenstanders geschetste beeld, past dat niet erg.

Het zal je zelf overkomen zeg, dat je iets fout doet, en dat er daarna van alles bij wordt gesleept om je zo zwart mogelijk te maken, "want als je dit fout doet, dan zal de rest ook wel niet deugen". En vervolgens worden er allerlei associaties gelegd die op geen enkele manier onderbouwd zijn, maar wel als waarheid worden gepresenteerd. Nare roddels beginnen ook zo.
Niet mijn manier van omgaan met mensen, niet mijn manier van discussie voeren.
Maar wel met het verschil dat dit niet de eerste keer is dat de beste man op zijn vingers getikt wordt...
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Hope schreef:Een slager verkoopt vlees, een slachter slacht vee. Een slager dood dus niet, tenzij hij ook mag slachten.

Ik voer geen Lotgering, heb er dus ook niets mee te maken. Maar ik vind het dusdanig ingewikkeld in elkaar zitten dat ik het niet in de voerbak zou willen hebben.
Er zijn best nog slagers die ook slachten. Maar hoe dat bij Lotgerink zit weet ik niet.
Mickie schreef:
Het zal je zelf overkomen zeg, dat je iets fout doet, en dat er daarna van alles bij wordt gesleept om je zo zwart mogelijk te maken, "want als je dit fout doet, dan zal de rest ook wel niet deugen". En vervolgens worden er allerlei associaties gelegd die op geen enkele manier onderbouwd zijn, maar wel als waarheid worden gepresenteerd. Nare roddels beginnen ook zo.
Niet mijn manier van omgaan met mensen, niet mijn manier van discussie voeren.
Ik heb het al eerder gezegd: de meeste mensen hadden al een negatieve mening over Lotgerink voor dit nieuws. Ontdooide leveringen, stinkende smurrie, vage antwoorden bij klachten. Als er dan vervolgens nog eens zulk nieuws bij komt, is dat een aanvulling op negatieve ervaringen, niet andersom. Was de ervaring met het merk nou hartstikke goed geweest, dan zou er niet "van alles bij worden gesleept", omdat er niets bij te slepen viel.
Mickie
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door Mickie »

eelke schreef:Maar wel met het verschil dat dit niet de eerste keer is dat de beste man op zijn vingers getikt wordt...
En DUS is de rest van zijn leven/werk OOK een puinhoop?
En DUS zal hij wel varkensvlees in zijn kvv stoppen?
En DUS zit er poep in de kvv?

Ik voel enorme weerstand tegen deze manier van 'discussiëren'. Dit was echt mijn laatste post in dit onderwerp.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mickie schreef:En DUS is de rest van zijn leven/werk OOK een puinhoop?

Ik voel enorme weerstand tegen deze manier van 'discussiëren'. Dit was echt mijn laatste post in dit onderwerp.
Niemand zegt hier toch dat het dan met zekerheid zo is? Er worden vooral dingen gesuggereerd als 'ik hoop niet dat hij dan ook varkensvlees in de kvv doet'.

En niemand zegt dat er poep in lotgering zit. Maar goed, als je dan leest dat hij al meerdere keren op zijn vingers getikt is wegens niet hygienische omstandigheden op die boerderij (en volgens mij is dat dezelfde locatie als waar de kvv geproduceerd word maar dat weet ik niet zeker) dan is het niet gek dat mensen ineens vinden dat er 'een luchtje aan zit, toch?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaela schreef:Er zijn best nog slagers die ook slachten. Maar hoe dat bij Lotgerink zit weet ik niet.

Ik heb het al eerder gezegd: de meeste mensen hadden al een negatieve mening over Lotgerink voor dit nieuws. Ontdooide leveringen, stinkende smurrie, vage antwoorden bij klachten. Als er dan vervolgens nog eens zulk nieuws bij komt, is dat een aanvulling op negatieve ervaringen, niet andersom. Was de ervaring met het merk nou hartstikke goed geweest, dan zou er niet "van alles bij worden gesleept", omdat er niets bij te slepen viel.
Een slager die zelf slacht is slager en slachter. Maar goed, dat is Dikke van Daale muggenziften ;D
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Mickie schreef:En DUS is de rest van zijn leven/werk OOK een puinhoop?

Er wordt volgens mij nergens gezegd in dit topic dat dit soort dingen gebeuren. Er wordt alleen aangegeven dat het risico daarop bestaat......... Zeker met de ervaringen die verschillende mensen zelf hebben gehad met de betreffende kvv. Maar dat zijn dan vast toevallig allemaal uitzonderingen geweest?
Er wordt alleen gezegd dat deze veroordeling geen vertrouwen opwekt en daar ben ik het mee eens.

Ik ben overigens wel nieuwsgierig waar lotgering volgens jou het vlees vandaan haalt wanneer dit alleen vlees voor menselijke consumptie is waar de veroordeling betrekking op heeft?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Lotgering zegt zelf dat ze de dieren voor hun kvv zelf produceren (naar woord) dus het is niet echt een aanname dat deze dieren gebruikt worden voor hun kvv. Dat zeggen ze nl dus zelf.
Ik heb het nooit gevoerd. Ik denk gewoon nog steeds dat je voor die prijs geen goede kwaliteit kunt leveren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Tal
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tal »

hannabelgje schreef:Lotgering zegt zelf dat ze de dieren voor hun kvv zelf produceren (naar woord) dus het is niet echt een aanname dat deze dieren gebruikt worden voor hun kvv. Dat zeggen ze nl dus zelf.
Ik heb het nooit gevoerd. Ik denk gewoon nog steeds dat je voor die prijs geen goede kwaliteit kunt leveren.

Dat is gek want ons is altijd verteld door verschillende mensen van Lotgering dat deze dieren op de boerderij niet in de kvv komen. Net als de biggetjes uiteraard ook niet. De dieren op de boerderij zijn voor menselijke consumptie.
Zouden ook wel heel weinig dieren zijn om zoveel kvv van te maken en er staat geen hert, geen konijn, niets van de andere diersoorten.
Het strookt ook niet met de slechte kwaliteit wat men vindt dat de kvv is, want als die hele koeien gebruikt worden voor de kvv dan zou je dus automatisch ook de dure stukken vlees in de kvv krijgen.

Las ergens iets van iemand die dacht dat de kvv op de boerderij gemaakt wordt. NEE, de kvv wordt in de fabriek in Zaandam gemaakt.

Mochten jullie in de buurt wonen, ga gewoon zelf eens kijken. Mochten jullie vragen hebben, bel gewoon. Ze staan je vriendelijk te woord en zullen je niet afmaken :-)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hope schreef:Een slager verkoopt vlees, een slachter slacht vee. Een slager dood dus niet, tenzij hij ook mag slachten.

Ik voer geen Lotgering, heb er dus ook niets mee te maken. Maar ik vind het dusdanig ingewikkeld in elkaar zitten dat ik het niet in de voerbak zou willen hebben.
Lotgering heeft geen slachtvergunning getuige de lijsten van de NVWA:
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/erkenni ... -bedrijven
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Yummie..............

Tal schreef: Dat is gek want ons is altijd verteld door verschillende mensen van Lotgering dat deze dieren op de boerderij niet in de kvv komen. Net als de biggetjes uiteraard ook niet. De dieren op de boerderij zijn voor menselijke consumptie.
Zouden ook wel heel weinig dieren zijn om zoveel kvv van te maken en er staat geen hert, geen konijn, niets van de andere diersoorten.
Het strookt ook niet met de slechte kwaliteit wat men vindt dat de kvv is, want als die hele koeien gebruikt worden voor de kvv dan zou je dus automatisch ook de dure stukken vlees in de kvv krijgen.

Las ergens iets van iemand die dacht dat de kvv op de boerderij gemaakt wordt. NEE, de kvv wordt in de fabriek in Zaandam gemaakt.

Mochten jullie in de buurt wonen, ga gewoon zelf eens kijken. Mochten jullie vragen hebben, bel gewoon. Ze staan je vriendelijk te woord en zullen je niet afmaken :-)
Ze zeggen het echt zelf regelmatig in de fb groep ik voer vers. Dat ze hun eigen vlees kweken voor de kvv en daarom ook precies weten wat de kwaliteit van hun vlees is. Als zij het liegen dan doe ik het nu ook.

Tal
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tal »

hannabelgje schreef:Ze zeggen het echt zelf regelmatig in de fb groep ik voer vers. Dat ze hun eigen vlees kweken voor de kvv en daarom ook precies weten wat de kwaliteit van hun vlees is. Als zij het liegen dan doe ik het nu ook.

Ik ken die pagina niet maar ga me aanmelden.
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik van de week 2 mensen heb gesproken en zij beiden bevestigden dat die dieren niet voor kvv zijn. Daarbij hebben we het weleens eerder gevraagd als we daar waren en toen is ook steeds gezegd dat het voor menselijke consumptie is.
Restafval heb ik niet specifiek over gevraagd maar de koe wordt geslacht voor menselijke consumptie.
Ben heel benieuwd wat ik op die pagina ga lezen :-)
Eerlijkheid is waar wij van houden en daarbij houden wij niet van roddels, aannames, zwartmaken en zodoende mijn reacties.
Met jouw reactie over die pagina.. dank je wel!
Tal
2-sterren
2-sterren

Bericht door Tal »

hannabelgje schreef:Ze zeggen het echt zelf regelmatig in de fb groep ik voer vers. Dat ze hun eigen vlees kweken voor de kvv en daarom ook precies weten wat de kwaliteit van hun vlees is. Als zij het liegen dan doe ik het nu ook.

Ik heb één en ander gelezen en gespeurd maar kan niets vinden dat iemand van Lotgering dat schrijft. Kun je me op weg helpen waar dat ongeveer staat en door wie?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: Yummie..............

Tal schreef: Ik heb één en ander gelezen en gespeurd maar kan niets vinden dat iemand van Lotgering dat schrijft. Kun je me op weg helpen waar dat ongeveer staat en door wie?
Daar wordt zoveel op gepost dat het een speld in een hooiberg is vrees ik. Maar als je goed zoekt is het vast te vinden. Volgens mij noemt hij zich Tim Lotgering daar.

Tal
2-sterren
2-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: Yummie..............

Bericht door Tal »

hannabelgje schreef:Daar wordt zoveel op gepost dat het een speld in een hooiberg is vrees ik. Maar als je goed zoekt is het vast te vinden. Volgens mij noemt hij zich Tim Lotgering daar.

Ik lees veel reacties dat mensen juist zeggen dat het vee bij de boerderij NIET voor de kvv is.
Mocht iemand een bericht vinden van Lotgering waar staat dat het vee wel in de kvv komt dan heel graag een reactie.
Kan ook niets vinden via de zoekfunctie.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Yummie..............

Tal schreef: Ik lees veel reacties dat mensen juist zeggen dat het vee bij de boerderij NIET voor de kvv is.
Mocht iemand een bericht vinden van Lotgering waar staat dat het vee wel in de kvv komt dan heel graag een reactie.
Kan ook niets vinden via de zoekfunctie.
Zoals ik al zei is het alweer een poosje geleden. Maar Tim heeft het echt gezegd.

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Yummie..............

Plaats reactie