Eten van oneetbare dingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Eten van oneetbare dingen

danielle92
1-ster
1-ster

Bericht door danielle92 »

Bedankt voor al jullie reacties!! We gaan kijken wat voor hem het beste is! Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met overprikkelt zijn.
Hij krijgt zijn beweging wel, en op dit moment zitten we met hem op cursus. Over een paar maanden zijn laatste examen, en daarna gaan we met hem
(net als met onze andere border) op behendigheid :D Hij is gek op zijn bal, en kan als we hem niet afremmen hele dagen daar mee spelen.
danielle92
1-ster
1-ster

Bericht door danielle92 »

Dit is inderdaad ook de hond die heel veel water dronk! Sinds afgelopen doet hij dit weer, het is een paar weken goed geweest.
Hij heeft echt periodes van een maand of 2 waar hij heel veel drinkt, dan gaat het even goed en daarna drinkt hij weer veel!
Morgen neem ik weer even contact op met de dierenarts om te overleggen wat haar ideeën nog zijn.
pike schreef:Dit was toch ook de hond die zoveel water dronk? Dat kan er ook mee samenhangen.
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

danielle92 schreef:Bedankt voor al jullie reacties!! We gaan kijken wat voor hem het beste is! Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met overprikkelt zijn.
Hij krijgt zijn beweging wel, en op dit moment zitten we met hem op cursus. Over een paar maanden zijn laatste examen, en daarna gaan we met hem
(net als met onze andere border) op behendigheid :D Hij is gek op zijn bal, en kan als we hem niet afremmen hele dagen daar mee spelen.

hmm, ik ben niet echt een liefhebber van ballen bij border collies omdat ze gewoon gek, gestoord, tot het zieke toe ervan raken en overprikkelt raken van die obsessie en bij mogen ze ook nooit zelf kiezen of ze gaan spelen buiten de speel momenten. Ik zou eerst proberen zijn leven eerst heel saai te maken, alleen met voedsel te trainen en zorgen dat ie veel slaapt in bench of ren. Nou is ie nog jong en is het ook een fase maar persoonlijk vind ik dat hoe saaier en langzamer je traint dat dat een grotere uitdaging is voor een border en daardoor behaal je eigenlijk veel meer controle en plezier omdat hij nadenkt over langzame dingen. Dan komen de snelle dingen ook wel. En met Kaya heb ik dat ook in het begin niet goed gedaan en nu merk ik daar nog steeds veel problemen van maar als ik zeg Klaar dan legt ze alles netjes in het bakje en gaat ze slapen. Lynn is nog even een ander verhaal maar die is pas 4 maanden.

Plaats reactie