Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

Jij ook gefeliciteerd Pauline met de mooie meid :-* Aan de ene kant wel moeilijk dat ze je moeders naam draagt, maar aan de andere kant wel fijn denk ik, zo blijft je moeder er ook een beetje bij betrokken :-* :-*

Bij ons wordt er nog steeds vernoemd, toen mijn moeder was overleden was bij mij ene broer mijn moeder aan de beurt als het een meisje was............ gelukkig was het een jongen. De daaropvolgende was een meisje en die is naar mijn moeder vernoemd, maar toen was het inmiddels 2 jaar geleden dat mijn moeder overleden was. Dan zijn de scherpe kanten er toch wel af.........
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Hoe doen de mama's hier de baby's in bad? Zo'n plastic baby-bad op een standaard? En waar heb je dat dan staan als je het niet gebruikt?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het grote babytopic

Bericht door hannabelgje »

Hope schreef:Hoe doen de mama's hier de baby's in bad? Zo'n plastic baby-bad op een standaard? En waar heb je dat dan staan als je het niet gebruikt?
Mijn schoonzus gaat of samen met de kleintjes in bad of ze gebruikt zo'n verkleiner voor het grote bad geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Echt heel kort gebruikt maar. Ik vind het zo'n gesjouw en gekledder. Heb ook nooit een kindje gehad dat erin ontspande. Beide kindjes eigenlijk altijd onder de douche gedaan. Heerlijk tegen je aan. Of in bad, beiden samen met één van ons. Ik heb zelfs een speciale draagdoek voor onder de douche, heb je lekker je handen vrij.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Jantina schreef:Echt heel kort gebruikt maar. Ik vind het zo'n gesjouw en gekledder. Heb ook nooit een kindje gehad dat erin ontspande. Beide kindjes eigenlijk altijd onder de douche gedaan. Heerlijk tegen je aan. Of in bad, beiden samen met één van ons. Ik heb zelfs een speciale draagdoek voor onder de douche, heb je lekker je handen vrij.
Dat klinkt tóp! Wat voor draagdoek is dat?
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Wij hebben het badje met standaard alleen in de kraamweek gebruikt. Daarna gewoon onder de douche, dat is veel makkelijker en fijner.
Een drager voor onder de douche hebben wij niet gebruikt, maar die is volgens mij van bykay. Als je zoekt op bykay aqua dan vind je hem wel
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hier enkel de eerste maanden. Daarna zijn ze er toch uitgegroeid.
Daarna samen in bad. Nu gaat hij eerst met grote broer (18 maand) terwijl ik de baby vasthoudt en daarna gaat papa samen met de broer in bad.

Onder de douche hebben wij bij Laurens enkel op reis gedaan toen er geen bad was. Ik vond dat echt niet eenvoudig en dat heeft niets met dragen of handen vrij te maken. Eerder dat het kouder is en hoe verhinder je dat ze water in hun gezicht krijgen? Wss kan het wel ik weet gewoon niet goed hoe.
Ik vind dat ze van de badolie zo'n zacht velletje houden en zeker de eerste maanden vind ik dat toch voordelig. Ook het trappelen en later spelen in bad vind ik zalig.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Hier enkel de eerste maanden. Daarna zijn ze er toch uitgegroeid.
Daarna samen in bad. Nu gaat hij eerst met grote broer (18 maand) terwijl ik de baby vasthoudt en daarna gaat papa samen met de broer in bad.

Onder de douche hebben wij bij Laurens enkel op reis gedaan toen er geen bad was. Ik vond dat echt niet eenvoudig en dat heeft niets met dragen of handen vrij te maken. Eerder dat het kouder is en hoe verhinder je dat ze water in hun gezicht krijgen? Wss kan het wel ik weet gewoon niet goed hoe.
Ik vind dat ze van de badolie zo'n zacht velletje houden en zeker de eerste maanden vind ik dat toch voordelig. Ook het trappelen en later spelen in bad vind ik zalig.
Wij hebben een bad, een grote diepe wasbak en een douche. En toch moet ik van de kraamzorg een badje hebben op een standaard. Ik vind dat maar stom.
Overigens vind ik het hoe dan ook stom, want de kraamhulp doet die baby hooguit 1x in bad in die week. Ik heb geen flauw idee waar ik dat spul weg moet zetten en wij hebben nu ook niet echt het lijf om voor jan met de korte achternaam met water te gaan slepen. En zo'n badje zal toch vol moeten en later ook weer leeg.
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Hope schreef:Wij hebben een bad, een grote diepe wasbak en een douche. En toch moet ik van de kraamzorg een badje hebben op een standaard. Ik vind dat maar stom.
Overigens vind ik het hoe dan ook stom, want de kraamhulp doet die baby hooguit 1x in bad in die week. Ik heb geen flauw idee waar ik dat spul weg moet zetten en wij hebben nu ook niet echt het lijf om voor jan met de korte achternaam met water te gaan slepen. En zo'n badje zal toch vol moeten en later ook weer leeg.

Je zou ook nog een speciale baby emmer kunnen overwegen als je echt iets moet voor de kraamhulp.
Die van ons heeft vanaf dag 1 een hekel gehad aan de douche (waar is die tijd gebleven, nu is hij er niet meer onderuit te slaan :o ) en in het ziekenhuis werkten ze of met een badje of met een emmer, wat wij thuis hebben voortgezet.
Of in de emmer of met ons in het grote bad.
Voordeel is beperkt watergebruik en als ze nog zo klein zijn hebben ze ruimte zat
Laatst gewijzigd door Ina op do 26 jan 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

De Aquacarrier van ByKay. Je mag hem zo overnemen, nieuw in de doos.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vond die emmer ook niet leuk. :-[
Maar ik zou ook zeker geen badje kopen als je een diepe wasbak hebt. Op de kraamafdeling in het ziekenhuis werden de baby's ook in de wasbak gewassen. Nog zo gemakkelijk met het water. Bij ons gaat dat niet.
Wij hebben wel enkel het badje dat we op tafel plaatsten. Het water erin en eruit is inderdaad niet altijd eenvoudig.

De standaard is vaak veel duurder dan het bad en we hebben er toch geen plaats voor in de badkamer dus wij hadden dat dus niet.

Kan de kraamzorg je verplichten? Nee toch?
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Als er een lijntje te vinden is... ik heb hier bijna een ongebruikt badje dus staan, wit en wit onderstel, mag je zo hebben. Doe je m na de kraamtijd lekker weg!
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Ik vond die emmer ook niet leuk. :-[
Maar ik zou ook zeker geen badje kopen als je een diepe wasbak hebt. Op de kraamafdeling in het ziekenhuis werden de baby's ook in de wasbak gewassen. Nog zo gemakkelijk met het water. Bij ons gaat dat niet.
Wij hebben wel enkel het badje dat we op tafel plaatsten. Het water erin en eruit is inderdaad niet altijd eenvoudig.

De standaard is vaak veel duurder dan het bad en we hebben er toch geen plaats voor in de badkamer dus wij hadden dat dus niet.

Kan de kraamzorg je verplichten? Nee toch?
Nee, in feite kunnen ze niets verplichten maar erg fijn is het natuurlijk niet om tegen zoveel dingen "nee" te zeggen. Hun hele uitzetlijst is best overdreven en ze vinden ons maar alternatief geloof ik. Wasbaar luieren vinden ze bijvoorbeeld ook al niks. Ik vraag me alleen gewoon af of zo'n badje voor ons werkbaar is en ik heb niet zoveel zin om er speciaal voor de kraamhulp één te kopen.
Jantina schreef:Als er een lijntje te vinden is... ik heb hier bijna een ongebruikt badje dus staan, wit en wit onderstel, mag je zo hebben. Doe je m na de kraamtijd lekker weg!
Waar zit jij ook alweer Jantina? Manlief is momenteel veel op verschillende plaatsen aan het werk.
Echt een superlief aanbod! :-*
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Alblasserdam, grofweg tussen Gorinchem en Rotterdam, als hij eens op de A15 zit... we zitten 5 min van de snelweg. Echt zonde om nieuw te kopen, ik weet zeker dat je m niet veel zal gebruiken. Onhandig ding.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Vanmorgen is mijn dochter bevallen van een meisje :smitten: :smitten:
Ze heet Evelien.

Afbeelding

We zijn vanmiddag even gaan kijken. Ik heb me al aangeboden als oppas :D

Plaats reactie