Apoquel vraagje

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Plaats reactie

Apoquel vraagje

Hope
5-sterren
5-sterren

Apoquel vraagje

Bericht door Hope »

De komende tijd krijgt Nelson een onderhoudsdosis apoquel. Nu heb ik een doosje gekregen zonder vijsluiter en op internet kan ik er niets over vinden.

Mijn vraag. Nelson eet niet iedere dag op dezelfde tijd. Hij krijgt dan last van zijn maag (en ik van zijn gedrag ::) )
Apoquel heeft een werkzame duur van 18 tot 20 uur. Ik geef het 1 x daags.

Nu heb ik ooit een documentaire gezien over maagklachten door medicijngebruik. In een notendop: een tablet slikken bij een lege maag geeft meer risico op maagklachten omdat de medicatie direct bij de maagwand komt. Of dit ook geldt voor apoquel weet ik niet.

Wat doen jullie of wat zouden jullie doen? De apoquel gewoon bij de maaltijd geven en die maaltijd dan iedere middag aanbieden? Niet op een heel vast tijdstip maar ergens tussen 12.00 en 16.00?
Of de apoquel op een vaste tijd geven en dit dus regelmatig op een lege maag. Dan eventueel wat bouillon te drinken geven of zo? Want braaf een glas water drinken bij zijn tablet dat doet hij natuurlijk niet.
inni
5-sterren
5-sterren

Re: Apoquel vraagje

Bericht door inni »

Tobi krijgt nog Apoquel, op de bijsluiter staat dat ze met of zonder eten kunnen gegeven worden. Tobi eet 's morgens op een relatief vast tijdstip en krijgt dan z'n tablet toen hij er twee per 24 u moest nemen gaf ik het tweede toch met een stukje voer op het moment dat de twaalf uur voorbij waren. Nu merk ik 's morgens toch nog af en toe dat hij jeuk of kriebels heeft en aan z'n poten wil likken. Het tijdstip is dus ook van belang.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Het maakt volgens bijsluiter niet uit.
Maxi krijgt hem hier smorgens nuchter ( best al lang niets gehad ff afkloppen)
Je zou ook bij de maaltijd kunnen geven als dat goed gaat waarom niet?
Ik vond smorgens wel fijn, ging het de hele dag goed.

Ik weet dat je met apoquel best mag 'spelen '.
Bijv de dagdosering minderen, of de dagdosering in 2 keer per dag geven. Of dagen ertussen laten. Als je maar niet te veel geeft uiteraard.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Kaio schreef:Het maakt volgens bijsluiter niet uit.
Maxi krijgt hem hier smorgens nuchter ( best al lang niets gehad ff afkloppen)
Je zou ook bij de maaltijd kunnen geven als dat goed gaat waarom niet?
Ik vond smorgens wel fijn, ging het de hele dag goed.

Ik weet dat je met apoquel best mag 'spelen '.
Bijv de dagdosering minderen, of de dagdosering in 2 keer per dag geven. Of dagen ertussen laten. Als je maar niet te veel geeft uiteraard.
Oh kijk, dan staat er dus wel wat over in de bijsluiter. Onhandig dat die er dan niet bij zit :-\

Ik denk dat ik maar eens gewoon een vast tijdstip ga geven dan.

Dank u dames!
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Dank je! Ik was echt te specifiek aan het zoeken naar het middel geven op nuchtere maag.

Plaats reactie