Maar dat is het juist. Een rekbare doek moet je niet herknopen. Je knoopt hem 1 maal vooraf en dan lan je baby er gewoon in en uit halen en de doek aanhouden. Gewoon baby erin, schouderbanden tot aan de knieën trekken en buikband omhoog. Eruit net hetzelfde: buikband omlaag en baby vantussen de schouderbanden tillen.Hope schreef:Voor buitenshuis ga ik een rekbare doek gebruiken. Wij hebben de drager ook nodig om de trap op en af te gaan bijvoorbeeld, en dan is steeds zo'n doek moeten knopen niet fijn.
We hebben de Bondolino gekozen omdat we daarvan dezelfde maat hebben en je hem niet hoeft te verstellen als de ander hem heeft gebruikt.
Ik vind dat veeel eenvoudiger en comfortabeler dan een vaste drager. Maar misschien is die bondolino wel veel comfortabeler dan de ergobaby die ik heb, dat kan ik me wel voorstellen. Maar dan nog lijkt het mij iets lastiger.
Voor buitenshuis is een geweven voor mij beter. Dan heeft het feit dat je kan voorknopen ook niet zoveel voordeel want de baby moet er niet steeds in en uit. Een rekbare heeft ook minder draagkracht. Meer dan 7 kg hebben ze mij afgeraden en ik moet zeggen dat zelfs vanaf 5 kg je het verschil al heel sterk voelt met een geweven doek. Het zit beter, blijft vooral beter zitten, gewicht is beter verdeeld en is veel flexibeler ( meer knopen).
Maar uit de rekbare groeien ze met een paar maand dus al uit als je er echt ver mee wil wandelen. Voor 2 min trek ik het mij niet aan, maar voor de dieren te gaan voeden, gebruik ik echt de geweven.