Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Hope schreef:Voor buitenshuis ga ik een rekbare doek gebruiken. Wij hebben de drager ook nodig om de trap op en af te gaan bijvoorbeeld, en dan is steeds zo'n doek moeten knopen niet fijn.

We hebben de Bondolino gekozen omdat we daarvan dezelfde maat hebben en je hem niet hoeft te verstellen als de ander hem heeft gebruikt.
Maar dat is het juist. Een rekbare doek moet je niet herknopen. Je knoopt hem 1 maal vooraf en dan lan je baby er gewoon in en uit halen en de doek aanhouden. Gewoon baby erin, schouderbanden tot aan de knieën trekken en buikband omhoog. Eruit net hetzelfde: buikband omlaag en baby vantussen de schouderbanden tillen.
Ik vind dat veeel eenvoudiger en comfortabeler dan een vaste drager. Maar misschien is die bondolino wel veel comfortabeler dan de ergobaby die ik heb, dat kan ik me wel voorstellen. Maar dan nog lijkt het mij iets lastiger.

Voor buitenshuis is een geweven voor mij beter. Dan heeft het feit dat je kan voorknopen ook niet zoveel voordeel want de baby moet er niet steeds in en uit. Een rekbare heeft ook minder draagkracht. Meer dan 7 kg hebben ze mij afgeraden en ik moet zeggen dat zelfs vanaf 5 kg je het verschil al heel sterk voelt met een geweven doek. Het zit beter, blijft vooral beter zitten, gewicht is beter verdeeld en is veel flexibeler ( meer knopen).
Maar uit de rekbare groeien ze met een paar maand dus al uit als je er echt ver mee wil wandelen. Voor 2 min trek ik het mij niet aan, maar voor de dieren te gaan voeden, gebruik ik echt de geweven.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Maar dat is het juist. Een rekbare doek moet je niet herknopen. Je knoopt hem 1 maal vooraf en dan lan je baby er gewoon in en uit halen en de doek aanhouden. Gewoon baby erin, schouderbanden tot aan de knieën trekken en buikband omhoog. Eruit net hetzelfde: buikband omlaag en baby vantussen de schouderbanden tillen.
Ik vind dat veeel eenvoudiger en comfortabeler dan een vaste drager. Maar misschien is die bondolino wel veel comfortabeler dan de ergobaby die ik heb, dat kan ik me wel voorstellen. Maar dan nog lijkt het mij iets lastiger.

Voor buitenshuis is een geweven voor mij beter. Dan heeft het feit dat je kan voorknopen ook niet zoveel voordeel want de baby moet er niet steeds in en uit. Een rekbare heeft ook minder draagkracht. Meer dan 7 kg hebben ze mij afgeraden en ik moet zeggen dat zelfs vanaf 5 kg je het verschil al heel sterk voelt met een geweven doek. Het zit beter, blijft vooral beter zitten, gewicht is beter verdeeld en is veel flexibeler ( meer knopen).
Maar uit de rekbare groeien ze met een paar maand dus al uit als je er echt ver mee wil wandelen. Voor 2 min trek ik het mij niet aan, maar voor de dieren te gaan voeden, gebruik ik echt de geweven.
Ons werd verteld dat een rekbare doek maximaal vier keer gebruikt mag worden zonder opnieuw te knopen omdat hij anders niet ergonomisch genoeg meer is voor de baby.
pearlsofpassion
Moderator

Je kan hem toch gewoon terug goed schikken voor je de baby erin stopt?
Hij hangt toch steeds weer hetzelfde eens je de baby draagt.
Enfin, ik had er toch geen last mee.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Je kan hem toch gewoon terug goed schikken voor je de baby erin stopt?
Hij hangt toch steeds weer hetzelfde eens je de baby draagt.
Enfin, ik had er toch geen last mee.
Ja, geen idee, ik heb er geen ervaring mee nog. Maar wat gezegd werd was dat het herschikken toch niet zo goed was om vaak te doen omdat je de steunpunten voor de baby dan niet zo mooi meer kan krijgen als wanneer je echt helemaal opnieuw knoopt.
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Ik gebruik de double hammock voor op mijn rug. De ruck knoopt veel makkelijker maar vind ik met een katoenen doek en peuter veel te zwaar. Dan heb ik met een kwartier al zere schouders. Met de dh draag je het gewicht met de baan die over je borst loopt. Dan kan ik prima 2 uur lopen zonder last. Ik heb wel veel moeten oefenen en meerdere consulten gehad voor ik die onder de knie had want ik vind op de rug leren knopen toch wel veel moeilijker als op je buik. Fleur past echt niet meer op mijn buik. Ze heeft maat 92 en zit dan in mijn gezichtsveld. Verder draagt dat ook niet meer zo comfortabel. Ik heb ook een ssc maar de doek draagt veel fijner door dat je het gewicht bij deze knoop niet op de schouders draagt en met de ssc wel.
pearlsofpassion
Moderator

Ok, bedankt.
Die had ik inderdaad ook al gezien. Alleen ga ik daar nog wel veeel op moeten oefenen om te knopen. :o
Ik heb al eens gekeken voor een consultant.

Laurens heeft ook net 92 nu. De 86 wordt toch echt klein.
Het is dus niet vreemd dat ik de ruck dan niet comfortabel vind? Ik heb ook het idee dat de schouderbanden gewoon zouden afzakken, van mijn schouders af... een andere finish helpt wel iets maar niet voldoende.

Vincent vind dragen echt niet leuk, en hij heeft ook echt last van maag dan. Oprispen, hoesten daardoor en steeds slikken en zelfs teruggeven. Wat ik ook probeer. Ik vind het zo zielig dan en het is ook echt niet leuk zo.
Dus wil ik Laurens weer comfortabel kunnen dragen zodat Vincent in de koets kan als ik met beide op stap ga. En Laurens op de buik en dan nog koets duwen dat gaat echt niet. Mijn armen zijn tekort en ik zie niet waar ik loop.
Op de heup gaat nog redelijk maar daarmee kan ik ook niet duwen.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Tije had/heeft ook ernstige reflux. Hij vond het fijn heel hoog gedragen te worden. Dus zijn borst op mijn borsten zeg maar. Maar wel echt alleen dragen, als hij sliep (en hij sliep tot 4 mnd alleen in de doek) moest ik blijven bewegen of staan, ik kon niet zitten met hem in de doek, dan was het weer spugen. Valt niet mee he, een reflux kindje?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Mijn nichtje ligt alweer voor de tweede keer in de 17 dagen dat Sterre oud is met haar in het ziekenhuis. Sterre geeft zoveel voeding terug dat ze alleen maar afvalt. Inmiddels ligt ze aan de sondevoeding, proberen ze met fles bij te voeden, maar dat komt er dus steeds uit. Ik heb er totaal geen verstand van.., maar heb haar wel geadviseerd om reflux te bespreken. Zij zegt dat ze dat niet kunnen onderzoeken maar aan de hand van verdikte voeding moeten uitproberen. Ik heb geen flets idee hoor.....

Sterre had ook het rhino virus en was vanaf dat ze een week oud was snotverkouden.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ach wat vreselijk, het lijkt wel een plaag, die reflux. Tije is bijna 10 maanden en we zien eindelijk wat verbetering. Maar het is een regelrechte hel geweest. Voor het mannetje en ook voor ons was het een uitputtingsslag. Ik heb gelukkig een fijne kinderarts, super toffe fysio voor hem die tevens mijn sociaal werker was Hihi, en een heel behulpzaam consultatiebureau. Je hebt deze steun echt nodig om je er doorheen te worstelen. Je kunt je niet voorstellen hoe zwaar dit is.
pearlsofpassion
Moderator

Jantina schreef:Tije had/heeft ook ernstige reflux. Hij vond het fijn heel hoog gedragen te worden. Dus zijn borst op mijn borsten zeg maar. Maar wel echt alleen dragen, als hij sliep (en hij sliep tot 4 mnd alleen in de doek) moest ik blijven bewegen of staan, ik kon niet zitten met hem in de doek, dan was het weer spugen. Valt niet mee he, een reflux kindje?
Hij heeft verder geen reflux hoor. Alles wat typisch reflux is, is bij hem niet zo. Hij kan gewoon liggen, had zelfs eerder last in de relax, meer rechtop dan plat.
Ik heb de indruk dat hij zelfs laag gedragen beter reageert, maar ik vind het wat lastiger dan en als ik de doek aanspan kruipt hij zo gemakkelijk omhoog. Maar hij kan het altijd hebben. Maar enkel nog in de doek. Verder niet.
Voor de rest gaat hij heel.goed hoor. Het is enkel het dragen dat problemen geeft. En hij heeft tandpijn... ::)

Bedankt voor de raad maar het is geen gewone reflux bij Vincent. Dat is ondertussen wel duidelijk.

Ik ben er ook blij om want het lijkt mij ook vreselijk. En zo zielig.
Flesvoeding kunnen ze inderdaad indikken, borst niet uiteraard.
Sterre is toch nog erg jong he? Kunnen ze niet een ander merk proberen ook?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is het al eens aan de orde gekomen, maar ik heb een vraag aan de moeders die borstvoeding geven.
Mijn kleindochter is nu 6 dagen en mijn dochter is ontzettend oververmoeid. Ongeveer om de 2 uur vraagt de baby om voeding. Dat gaat dag en nacht door en mijn dochter heeft dus vanaf de geboorte niet meer geslapen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Doranto schreef:Ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien is het al eens aan de orde gekomen, maar ik heb een vraag aan de moeders die borstvoeding geven.
Mijn kleindochter is nu 6 dagen en mijn dochter is ontzettend oververmoeid. Ongeveer om de 2 uur vraagt de baby om voeding. Dat gaat dag en nacht door en mijn dochter heeft dus vanaf de geboorte niet meer geslapen. Hoe hebben jullie dat gedaan?
Samen slapen. Dus al liggend voeden, baby daarna weer (veilig, dat wel!) naast je neerleggen, en verder slapen. Ik sliep er veel beter van, elke keer je bed uit is inderdaad slopend.
En verder... Doorbijten. De eerste week / weken moet iedereen nog aan elkaar wennen, en is het heel zwaar is mijn eigen ervaring. Het wordt echt beter :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kim_S schreef:Samen slapen. Dus al liggend voeden, baby daarna weer (veilig, dat wel!) naast je neerleggen, en verder slapen. Ik sliep er veel beter van, elke keer je bed uit is inderdaad slopend.
En verder... Doorbijten. De eerste week / weken moet iedereen nog aan elkaar wennen, en is het heel zwaar is mijn eigen ervaring. Het wordt echt beter :-*
Dankjewel :-*
Ja het is echt heel erg zwaar. Het is de eerste van mijn dochter en ze kan gewoon niet meer. Helaas heb ik zelf nooit borstvoeding kunnen geven dus kan ik haar ook niet adviseren.
Hoe vaak verschonen juliie de luier? Want dan zal ze er toch wel uit moeten.
Ook is het vreselijk pijnlijk om te voeden. Een tepel is ook al kapot :-\ . Ze gebruikt nu purelan van medela om het wat te verzachten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het grote babytopic

Bericht door hannabelgje »

Doranto schreef: Dankjewel :-*
Ja het is echt heel erg zwaar. Het is de eerste van mijn dochter en ze kan gewoon niet meer. Helaas heb ik zelf nooit borstvoeding kunnen geven dus kan ik haar ook niet adviseren.
Hoe vaak verschonen juliie de luier? Want dan zal ze er toch wel uit moeten.
Ook is het vreselijk pijnlijk om te voeden. Een tepel is ook al kapot :-\ . Ze gebruikt nu purelan van medela om het wat te verzachten.
Als de tepels kapot gaan dan wordt er volgens mij niet goed aangehapt. Ik zou een borstvoedingsconsulent inschakelen. Die kan ook adviseren over liggend voeden e.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

hannabelgje schreef:Als de tepels kapot gaan dan wordt er volgens mij niet goed aangehapt. Ik zou een borstvoedingsconsulent inschakelen. Die kan ook adviseren over liggend voeden e.d.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Een ervaren kraamhulp zou dat toch ook moeten weten?
Ze legt nu de baby wel in een andere richtig om haar anders aan te laten happen. Het is inderdaad juist het aanhappen dat zo zeer doet!

Plaats reactie