bult open, groot gat, ComfyWrap

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: bult open, groot gat, ComfyWrap

hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Ik lees het net :o
Duimen staan op turbostand voor jullie
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

eelke schreef:Misschien toch nog om vetaderm vragen? Dan spuit je op de ontstoken huid. (of gebruik je honingzalf?) dat is met cortisonen, dus jeukstillendmaar ook ontstekingsremmend. Pak je het van buiten en van binnen aan. Ik denk dat je dat wel mee zult krijgen als morgen je praktijk gewoon open is.

Ja ik zou het inderdaad gewoon geven, zeker omdat hij het al eerder heeft gehad en je dus weet hoe hij het er op doet.
Ik heb wel mesitranzalf in huis. Het is misschien wel een goed idee om dat erop te doen dan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Doranto schreef:Ik heb wel mesitranzalf in huis. Het is misschien wel een goed idee om dat erop te doen dan.
Ja, dat zou ik zeker doen, fijn spul! (dat is toch ook honing zalf, l-mesitran, toch? Tenminste, die heb ik ook, en gebruikte ik ook voor ontstoken hotspots enzo).
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Hier wordt ook voor jullie geduimd!
:bigarmhug:

En wat super dat de fabrikant de comfywrap zo snel (en voordelig) heeft opgestuurd!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Doranto schreef:Ik ben bekent met apoquel, want Harrie gebruikt het al jaren regelmatig vanwege zijn atopie. Wat ik niet weet en me dus af vroeg is of het alleen de jeuk stilt, (dus indirect de huid rustiger maakt) of dat het ook echt iets aan de huid zelf doet.
Ik had dat aan Margreet Vroom willen vragen, waar Harrie voor de atopie onder behandeling is, maar die is maandagochtend pas weer te bereiken.
Voor de jeuk heeft Harrie het op dit moment niet nodig, want als hij zijn shirt aan heeft, heeft hij vreemd genoeg vrijwel geen jeuk. Pas als zijn shirt uit is heeft hij veel jeuk aan de bult.
Hij heeft nu ook al metacam om het operatiegebied rustig te krijgen en hoe minder ik hem hoef te geven hoe beter. Dus als apoquel alleen de jeuk wegneemt, heeft het geen zin om dat nu erbij te gaan geven.
Het punt is dat vóór de operatie a.s. maandag het operatiegebied zo rustig mogelijk moet zijn. Als apoquel daarbij kan helpen wil ik het hem wel geven anders dus niet.
Apoquel werkt trouwens heel erg snel tegen de jeuk. Dus ik hoef niet vooraf al daarmee te beginnen, maar op het moment dat het nodig is , is vroeg genoeg.
Ja bij Maci doet het wel degelijk meer dan alleen jeuk stillen, ook zijn aangetaste huid wordt snel beter. Heb het over soort van exceem korsten en ook vuurrode onustige ietwat zompige huid. En dus niet alleen doordat ie minder krabt.

En verder, ik duim voor jullie maandag
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaio schreef:Ja bij Maci doet het wel degelijk meer dan alleen jeuk stillen, ook zijn aangetaste huid wordt snel beter. Heb het over soort van exceem korsten en ook vuurrode onustige ietwat zompige huid. En dus niet alleen doordat ie minder krabt.

En verder, ik duim voor jullie maandag
oke, dat is goed om te horen. Dan is het toch goed dat ik weer met de apoquel begonnen ben gisteren.
Dank je voor het duimen. Het is best wel onrealistisch allemaal. Harrie is vrolijk en vol energie als altijd. Het is heel moeilijk voor te stellen dat hij iets ernstigs zou kunnen hebben.
Het is maar te hopen dat het allemaal met een sisser afloopt!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Rond een uur of 11 werden wij gebeld dat de uitslag van de patholoog binnen was en Harrie om 12 uur binnen moest zijn voor de operatie.
De uitslag was vooralsnog niet persé slecht. Ondanks dat de chirurg 3 biopten had genomen had de patholoog tóch nog te weinig weefsel om een duidelijke uitslag te kunnen geven.
Het is nu dus een twijfelgeval en het zou dus alsnog 'gewoon' een ontsteking kunnen zijn van een talgophoping. Wij zijn bij Harrie gebleven tot hij na het eerste spuitje weggezakt was. De chirurg gaat nu wél wat extra weefsel wegnemen, maar minder drastisch als wanneer de uitslag echt op kwaadaardig zou hebben geduid.
Het weefsel wat hij nu wegneemt wordt ook naar de patholoog gestuurd voor een 2de onderzoek.
Wij zijn op dit moment dus voorzichtig positief, temeer ook omdat sinds het gebruik van de ontstekingsremmer (metacam) en apoquel de verdachte bult vandaag een stuk rustiger, maar ook kleiner geworden was. Als het echt kwaadaardig zou zijn, zou het volgens mij op zijn minst even groot zijn gebleven, toch?
Pfff jee wat is dit spannend.
Terwijl ik dit schrijf belden ze vanuit de kliniek op om door te geven dat de operatie naar schatting om kwart voor vier klaar zal zijn. Wij hadden gevraagd om ons op tijd te bellen, zodat we erbij kunnen zijn als hij wakker wordt.
Iedereen dank voor het duimen!
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Dat klinkt zéker hoopvol!
En kon de chirurg nu dan gelijk alle bulten verwijderen?
Misschien kan hij straks na de operatie ook al weer meer zeggen: ik heb bulten laten verwijderen bij mijn oudste, waarvan sommigen verdacht. De arts heeft toen al meteen na verwijderen van sommigen kunnen vast stellen dat het niks anders dan talg was. En wat twijfelachtig was is naar het lab gegaan (en was goed :) )
Hopelijk gauw mer duidelijkheid én goed nieuws!! :duimen:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik duim!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Alle 3 bulten zijn verwijderd, + nog een kleintje dat vlak naast een van de drie bleek te zitten. Die zagen ze toen ze hem geschoren hadden.
Ik heb hem net een tramadol gegeven en met een spuitje een heel klein beetje water in zijn bek gedaan, omdat hij nog steeds niets wil drinken. Hij is nog steeds erg suf.
Normaal vind ik dat de tijd veel te snel gaat, maar nu zou ik willen dat het een paar weken verder was.
Chouka
5-sterren
5-sterren

Bericht door Chouka »

Ik hoop dat alles goed meegevallen is.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Doranto schreef:Alle 3 bulten zijn verwijderd, + nog een kleintje dat vlak naast een van de drie bleek te zitten. Die zagen ze toen ze hem geschoren hadden.
Ik heb hem net een tramadol gegeven en met een spuitje een heel klein beetje water in zijn bek gedaan, omdat hij nog steeds niets wil drinken. Hij is nog steeds erg suf.
Normaal vind ik dat de tijd veel te snel gaat, maar nu zou ik willen dat het een paar weken verder was.
Inderdaad ! Er is niets zo erg als wachten . En hopelijk op goede uitslagen :-*
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Een uurtje geleden heb ik hem nog maar een tramadol gegeven. Omdat hij steeds meer zachtjes ligt te piepen nu hij steeds minder suf wordt. De eerste was toen 4 uur geleden. Het zijn capsules van 50mg. retard. Tot nu toe lijkt het nog niet echt te helpen want het zachtjes piepen gaat nog steeds door. Ik twijfel nu of ik nog meer moet geven of eerst nog even af moet wachten. Ik heb geen idee hoelang het duurt voordat de werking begint :-\
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Deze foto's zijn door de chirurg genomen net na de operatie

Afbeelding

Afbeelding

De bovenste foto is van de verdachte bult.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Van Tramadol kunnen ze gaan hallicuneren en dus ook gaan piepen. Ik weet niet of je dit middel vaker gegeven hebt en dus zijn reactie er op kent? Zo niet, dan zou ik uitproberen of het piepen af neemt als je even niet nogmaals geeft.
Verdraagt/mag hij geen NSAID of COX-2 remmer?

Plaats reactie